Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1470
Heisann.

Av en eller annen grunn så er jeg heeeelt borte idag.
Liker og synge og spille gitar og klarer ikke finne ut av hvilke chords de bruker i en ny favirittsang.
Låta er myk landing av onklp og de fjerne slektningene.
Kunne noen vært hyggelige og hjulpet meg med det?

Dårlige vaner
Jeg klarer ikke hip-hop og slikt, blir bare irritert. Så jeg kan heller komme med noen tips!
Når jeg skal finne chords på en sang spiller jeg forskjellige toner helt til jeg finneren tone som passer. Så finner jeg ut hvilken tone det er, og tar et barregrep i samme tone, evt. et vanlig grep.
F.eks, hvis jeg finner ut at 5. bånd på A-strengen passer perfekt har jeg en D. Så noterer jeg det ned over teksten på et ark jeg har skrevet ut.
Kanskje litt merkelig formulert, men jeg håper det hjalp!
Finn basstonene i sangen som valentino sier.
Spill låten på anlegg/pc whatever og forsøk å finne de riktige tonene på de dype strengene på gitaren.
Kalles å "plukke" en låt.

Eller chordify


Forsøk å starte i G. G-C-D for de tre første taktene.
Sist endret av frtoretang; 5. juni 2014 kl. 20:36.
Det er det jeg gjør, som begge sier.
Finne grunnlaget først er det jeg gjør, men som jeg sier så funker ikke hodet som det skal idag

Kode

G						  D							C
Sitter her på taket mitt sigarett og er alt blitt høy 

						  
						  C
som en satelitt og tenker mens jeg faller når jeg lander


   D			G
da håper jeg jeg lander mykt
Går 2 ganger dette.

Orker ikke skrive ned teksten til hele låta så dette får klare seg.

Er den skiva helt fersk siden det ikke er lyrics ute på den?
Sist endret av frtoretang; 5. juni 2014 kl. 23:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.