Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1960
Hei! For ikke så lenge siden kjøpte jeg en bil hos en bilforhandler. Denne viste seg å være en feil på, og bilforhandler gikk med på å fikse feilen (kostnad ca 50 000). Nå er bilen fikset og jeg får ikke tak i bilforhandler hverken på SMS eller telefon. Verkstedet har også prøvd å kontakte forhandleren uten noe lykke.
(Han har slått selskapet konkurs forresten om det har noe å si)
Er dette en politisak eller må jeg ta det gjennom advokat? Han har bekreftet at han skal betale på SMS, men har likevel ikke gjort det.

Så nå står bilen på verkstedet og blir ikke utlevert til meg før summen er utbetalt.

Hva gjør jeg?

Ingen som kan hjelpe??
Sist endret av stratos891; 2. mars 2018 kl. 11:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Konkurs betyr nok at regningen til verkstedet ikke blir betalt, i hvertfall ikke fullt ut. Det skal kan vel være en bobehandling knyttet til konkursen (om det er penger til det) som forsøker å betale tilbake det som finnes av verdier fordelt på kreditorene. (Gjetter meg til det ikke er mye verdier i selskapet....)

Er melding om betaling kommet før eller etter konkursen ?

Verkstedet har lovlig pant i bilen din, og kommer nok ikke til å utlevere den før de får penger.
Så kanskje det lureste er å betale selv. Er selger et selskap eller person ? Det bør stå i kontrakten.
Sist endret av dggr; 2. mars 2018 kl. 11:16. Grunn: skrivefeil
I kontrakten står det navn på selskap og ikke privatperson. Men bilforhandler bekreftet betaling ETTER selskapet slo seg konkurs, og ikke før.
Jeg tror ikke han kommer til å betale, så da kan eneste mulighet for å få ut bilen være å betale verkstedet selv.
Husk også at verkstedet etterhvert kan få solgt bilen for å dekke sitt tap. Så lurt å ha snakke med dem om situasjonen.
Ypperlig tidspunkt å bli medlem i NAF på, og få juridisk hjelp.
Jeg har fått dom på at jeg har krav på heving av kjøp+dekke av andre kostnader. Men når selskapet har slått seg konkurs er det vel ikke vits å levere denne dommen til namsmannen?
Sist endret av stratos891; 2. mars 2018 kl. 18:08. Grunn: skrivefeil
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Da må du henvende deg til boet, og melde deg som kreditor. Du har et lovlig krav, som står udekket, og kan få noe igjen fra konkursbehandlingen. Om det i det hele tatt er noen verdier i selskapet.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Ypperlig tidspunkt å bli medlem i NAF på, og få juridisk hjelp.
Vis hele sitatet...
de hjelper deg ikke hvis de finner ut at saken skjedde før du meldte deg inn.
Sitat av stratos891 Vis innlegg
Jeg har fått dom på at jeg har krav på heving av kjøp+dekke av andre kostnader. Men når selskapet har slått seg konkurs er det vel ikke vits å levere denne dommen til namsmannen?
Vis hele sitatet...
Meld inn krav til konkursboet, er du heldig får en dividende av kravet ditt