Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3820
Ny crazy trap låt
Ble heftig inspirert av Joker i Suicide Squad. Han er piiiimp! Hva synes dere? Er dette bra eller for bråkete? Har brukt sykt mye tid på denne låta, håper det vises

Morty Mali - IDGAFLOL

http://bildr.no/thumb/YmJEeEhj.jpeg

http://bildr.no/thumb/RllXVi80.jpeg
Den er sykt hard ass. Likte det!
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Når du skriver at du har brukt "sykt mye tid", hva legger du i det? Tre dager? En natt? Dette hørtes kun ut som bråk for min del.
spatterdass: kult du likte det kompis, takk!

Clayton: det står i bildet jeg la ved, drøyt 66 timer på 3 uker. Synd du ikke likte det.

Har du noe mer spesifikk feedback? Tar gjerne imot konstruktiv kritikk, har fortsatt mye å lære
Sist endret av Morty Mali; 21. august 2016 kl. 19:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Var veldig masete tbh, for mye som skjer på engang, føler du har trøkkt for mange instrumenter/elementer i mixen din som gjør den veldig rotete, imo...
Protip: Less is more

OT: Vet ikke helt hva jeg syntes om Joker i denne filmen, virker som han er besatt av Harley, men som en "hardbarket" batman fan jeg er, føler jeg det blir litt feil... Joker, bryr seg fint lite om Harley, og hun er bare en "bonde" i spillet mellom Joker vs Batman... Dog har jeg ikke sett filmen, men er bare det intrykket jeg har fått.
Viss du virkelig har lyst til å se hvor crazy Joker er, burde du se/lese Batman: The Killing Joke.
Hehe, jeg ser den. Har en tendens til å gå helt berserk med en haug forskjellige elementer samtidig. Prøver å lære meg å begrense det, men etterhvert hører jeg meg "blind" på låta, hvis du skjønner hva jeg mener?

Angående Joker i filmen så syntes jeg han var veldig bra i de 15 minuttene han var på lerretet. Jeg fikk inntrykk av at han playa henne totalt, uten å spoile for mye. Har forresten lest The Killing Joke som drittunge, og den gjorde et stort inntrykk på meg. Spesielt de ekle BDSM dvergene... jeg har sett den nye animasjonsfilmen også, men syntes dessverre ikke den levde helt opp til kildematerialet.
Sitat av Morty Mali Vis innlegg
Hehe, jeg ser den. Har en tendens til å gå helt berserk med en haug forskjellige elementer samtidig. Prøver å lære meg å begrense det, men etterhvert hører jeg meg "blind" på låta, hvis du skjønner hva jeg mener?

Angående Joker i filmen så syntes jeg han var veldig bra i de 15 minuttene han var på lerretet. Jeg fikk inntrykk av at han playa henne totalt, uten å spoile for mye. Har forresten lest The Killing Joke som drittunge, og den gjorde et stort inntrykk på meg. Spesielt de ekle BDSM dvergene... jeg har sett den nye animasjonsfilmen også, men syntes dessverre ikke den levde helt opp til kildematerialet.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg kan se det... Og var sånn selv, helt til jeg innså, at det var lite vits (avhengig av sang til sang ofc) Jee du burde prøve å begrense deg til max 5 instrumenter elns, bare ett eksempel. Da har du så lite og jobbe med, men mulighetene er til å experimentere med lydene er fortsatt limitless... Viss du skjønner hva jeg mener da.

Hehe, da vet du hva jeg pratere om ifh til Joker ihvertfall... Skal si meg enig i at Tegnefilmen ikke levde opp til, tegneserien. Med tanke på starten o.l, men syntes de klarte å naile resten va tegneserien, helt greit.

+ At Mark Hamill er den beste Joker Voicen imo
Yeah, skjønner hva du mener. Færre instrumenter med bra melodier og automation høres bedre ut enn 10 forskjellige instrumenter som spiller like mange forskjellige melodier samtidig. Har prøvd å begrense mengden instrumenter og crazy shit i den nye låta vi holder på med nå, blir spennende å se åssen det blir mottatt.

Enig i at Mark Hamill er sjef som joker! Det er en tragedie at vi aldri får se han spille Joker i en spillefilm, det ville vært helt sinnsykt bra.
Syntes dette var bra! Ikke en sjanger jeg hører mye på, så veldig erfaren erjeg ikke.
Det noen kaller mas vil jeg heller kalle et ganske fullt lydbilde, og det er jo ikke gjort på uhell, så jeg synes det fungerte. Kan se for meg at det er litt sånn oppe i hodet på Joker. Har dessverre ikke peiling nok til å komme med noe konstruktiv tilbakemelding for å gjøre det bedre, men som mannen i gata likte jeg det iallefall!
Tusen takk mann! Hva som foregår oppe i huet til Joker er det jeg forestilte meg når jeg lagde låta, hehe. Spot on!
Sitat av Morty Mali Vis innlegg
Yeah, skjønner hva du mener. Færre instrumenter med bra melodier og automation høres bedre ut enn 10 forskjellige instrumenter som spiller like mange forskjellige melodier samtidig. Har prøvd å begrense mengden instrumenter og crazy shit i den nye låta vi holder på med nå, blir spennende å se åssen det blir mottatt.

Enig i at Mark Hamill er sjef som joker! Det er en tragedie at vi aldri får se han spille Joker i en spillefilm, det ville vært helt sinnsykt bra.
Vis hele sitatet...
Jee, er ikke bare det, men med å begrense seg til så lite instrumenter, så må du eksperimentere mye mere, noe jeg tror er en god start for å utvikle seg som en artist.

Jeg gjorde det med denne sangen: https://soundcloud.com/cllv-records/...wn-with-da-flo er typ 10-15 kanaler maks, er defo ikke det beste jeg har laget. Men jeg liker sangen, med så lite instrumenter, effekter, o.l jeg brukte....
Yeah, man må jo eksperimentere for å ha det gøy og lære nye teknikker og shit. Vet du om noen gode mentorer på YouTube btw? Har sett mye på Arcade, Rocket Powered Sounds, Labco og BusyWorksBeats så langt. Og har du lagt ut den ferdige versjonen av den låta du linka forresten? Den var dope, vil gjerne høre resten

Blir veldig glad hvis dere sjekker ut den nye låta jeg la ut også btw
Sitat av Morty Mali Vis innlegg
Yeah, man må jo eksperimentere for å ha det gøy og lære nye teknikker og shit. Vet du om noen gode mentorer på YouTube btw? Har sett mye på Arcade, Rocket Powered Sounds, Labco og BusyWorksBeats så langt. Og har du lagt ut den ferdige versjonen av den låta du linka forresten? Den var dope, vil gjerne høre resten

Blir veldig glad hvis dere sjekker ut den nye låta jeg la ut også btw
Vis hele sitatet...
Hmm, tbh har jeg ikke sett noen spesielle tuts på en jævlig god stund. Får heller tips og triks av andre produsenter, men er bare meg som er lat.

Jeg vil anbefale å sjekke ut Producers in the Studio, som feks Sub Focus, Rusko in the studio, og Future Magazine sine produksjoner tips fra proffe produsenter som Noisia, Savant o.l. Der lærer du mange tips og triks når det kommer til produsering.

Skal sjekke ut nye låta.
Sitat av Morty Mali Vis innlegg
Yeah, man må jo eksperimentere for å ha det gøy og lære nye teknikker og shit. Vet du om noen gode mentorer på YouTube btw? Har sett mye på Arcade, Rocket Powered Sounds, Labco og BusyWorksBeats så langt. Og har du lagt ut den ferdige versjonen av den låta du linka forresten? Den var dope, vil gjerne høre resten

Blir veldig glad hvis dere sjekker ut den nye låta jeg la ut også btw
Vis hele sitatet...
Er faktisk litt tynt med trap-tutorials(imo) på youtube. Jeg ville prøvd å eksperimentere med andre sjangere slik at du kan få et større bilde av musikkproduksjon. Første gangen jeg lagde trap så gitt det ikke helt ett er planen, men etter å ha lekt meg rundt med house, dnb etc .. så har jeg lært utrolig mye på "veien".

Dette funket for meg
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Er faktisk litt tynt med trap-tutorials(imo) på youtube. Jeg ville prøvd å eksperimentere med andre sjangere slik at du kan få et større bilde av musikkproduksjon. Første gangen jeg lagde trap så gitt det ikke helt ett er planen, men etter å ha lekt meg rundt med house, dnb etc .. så har jeg lært utrolig mye på "veien".

Dette funket for meg
Vis hele sitatet...
Yeee, det eneste som er viktig å huske når det gjelder Trap, er å den spesielle grooven og takten den har, det som gjør det unikt, ellers er det bare å pese på med andre elektronika sjangrer, noe alle andre trap produsenter nå til dags gjør.... Enten det er med Breakbeats (Jersey-Club) Chill-Trap (Future-Bass) etc etc...
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Hmm, tbh har jeg ikke sett noen spesielle tuts på en jævlig god stund. Får heller tips og triks av andre produsenter, men er bare meg som er lat.

Jeg vil anbefale å sjekke ut Producers in the Studio, som feks Sub Focus, Rusko in the studio, og Future Magazine sine produksjoner tips fra proffe produsenter som Noisia, Savant o.l. Der lærer du mange tips og triks når det kommer til produsering.

Skal sjekke ut nye låta.
Vis hele sitatet...
Har sett flere av de videoene fra Producers in the Studio og FM men ikke med Noisia og Savant. Er fan av begge to så skal def sjekke det ut! Thx m8

Sitat av Erlnd Vis innlegg
Er faktisk litt tynt med trap-tutorials(imo) på youtube. Jeg ville prøvd å eksperimentere med andre sjangere slik at du kan få et større bilde av musikkproduksjon. Første gangen jeg lagde trap så gitt det ikke helt ett er planen, men etter å ha lekt meg rundt med house, dnb etc .. så har jeg lært utrolig mye på "veien".

Dette funket for meg
Vis hele sitatet...
Godt tips, skal prøve å komme meg ut av trap-gropa og eksperimentere med litt andre sjangere igjen. Helt ærlig så har jeg eksperimentert med mye shit allerede, har sikkert lagd 10x så mange låter som det jeg har lagt ut. Problemet er at jeg ikke blir fornøyd med mesteparten..