Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1249
Jeg er på en pc uten antivirus, og brannmuren var skrudd av. Jeg kom plutselig borti en sånn "du er 50340208409238427304 besøkende på denne side" og vips så kom det opp ett nytt vindu som sa: "Din pc står i høy risiko for trojanere og bla bla" jeg stenger begge vinduene og kjører CCleaner, og ingenting vises enda at jeg har virus. Alt fungerer.

Kan jeg være trygg på at pcen er helt trygg og virusfri?
Tja, det kommer jo litt an på hvordan nettleser du bruker da. Internet explorer 5/6? Hvem vet. Om du bruker firefox/opera har du lite å frykte.
Dersom du først bruker firefox, kan du jo være ekstra paranoid og installere addons som noscript etc.

Antivirus? Jeg bruker Common Sense 2010. Utvilsomt det beste man får på markedet.
Google chrome. Er ikke den temmelig sikker da?

Nå kom det noe nytt, for jeg startet opp brannmuren igjen så sa brannmuren nå for 1 min siden at den har blokkert et program fra bittorrent, eller hele bittorrent, husker ikke helt.
Sist endret av Potetmix; 8. september 2009 kl. 02:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Google Chrome tror jeg er ganske sikker, men jeg har ikke prøvd den på mange måneder. For jeg holder meg til Firefox, jeg foretrekker den.
Chrome er rimelig sikkert.
Sitat av Potetmix Vis innlegg
Jeg er på en pc uten antivirus, og brannmuren var skrudd av. Jeg kom plutselig borti en sånn "du er 50340208409238427304 besøkende på denne side" og vips så kom det opp ett nytt vindu som sa: "Din pc står i høy risiko for trojanere og bla bla" jeg stenger begge vinduene og kjører CCleaner, og ingenting vises enda at jeg har virus. Alt fungerer.

Kan jeg være trygg på at pcen er helt trygg og virusfri?
Vis hele sitatet...
hahha den er klassiker da, du har self ikke virus, MEN klikker du på linkern FÅR du virus, husk bruk KRYSSET på ruta for ofte så har dem 2 knapper som går til samme virus siden, en står med "download/install" andre står "canel/avbryt" begge er samme greia.

hvis du installer det så må du paye for å få avinstallert virus du akuratt instellert. ofte så har dem navn "antivirus pro 2009" osv..
vanligvis er det ikke engang to knapper, bare et stort bilde.
Poppet disse feilmeldingene opp i selve internettleseren? og så ville den kanskje ha deg til å laste ned et kjempe bra program som skulle fjærne disse virusene også kanskje?:P

I så fall. Its all bullshit=)
Du har ikke virus eller nokke drit... det er bare reklame, ingen websider kan scanne pcn din får virus uten og instalere noe!
Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Du har ikke virus eller nokke drit... det er bare reklame, ingen websider kan scanne pcn din får virus uten og instalere noe!
Vis hele sitatet...
Jo... Microsoft har sånn greie via ActiveX tror jeg det var? Eller DirectX.. Litt usikker.. DirectX er jo grafisk
Sitat av EivindH Vis innlegg
Jo... Microsoft har sånn greie via ActiveX tror jeg det var? Eller DirectX.. Litt usikker.. DirectX er jo grafisk
Vis hele sitatet...
"Sånn greie"? Dette må du nok utdype litt mer.
Som sakt hvis det var ActiveX må du akseptere det, akkurat som og akseptere og laste ned virus for så og betale for programvaren for og få det vekk.

DirectX er det som lager grafikken i Windows akkurat som OpenGL gjør.