Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 560
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Er interessert i å lage litt cubensis men vil helst unngå alt styret. Jeg skal være ren og bla bla bla, men skulle gjerne hatt noe tilsvarende disse:

https://www.youtube.com/watch?v=5PgYYtz5mqE

Helst i litt mindre format.

NB: Jeg ønsker KUN å skyte inn egne sporer og det skal være 100% lovlige varer jeg er interessert i. Bonuspoeng hvis det kan bestilles innenlands.

Noen som har tips?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvis du bare trenger noen til å sterilisere substrat for deg så ville jeg kontaktet en som dyrker ulovlig eller en større lovlig farm. Det er ikke så mange farmer i Norge, vi importerer mest. De fleste growkits jeg har sett er dårlige, og de i Norge er allerede kolonisert når du får dem, og Gruten selger sporeløs østers fks så da er det over etter den boksen.

En orangutang med en trykkoker greier dette,
så det er jo litt merkelig å outsource den jobben.


Sprøyting av sporer direkte på substrat er ganske random fremgangsmåte, hvis det er en kanyle du har bør man begynne veksten på agar.

Du kan sende en PM hvis du lurer på noe ifht hva du skal bestille av utstyr
Lovlige varer ? Så, kantarell da ? :P