Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 10310
Hei kjære medfreaks!
Jeg har bestilt en del ting på nettet (hovedsaklig Ebay) som jeg ikke vil at mine foreldre skal finne ut av. Problemet er at min mor ofte er hjemme før jeg kommer hjem fra skolen, og da har hun tatt inn posten. Hun pleier ikke å åpne mine pakker, men hun vil ofte se når jeg åpner de, for å se hva jeg har bestilt. Er dette egentlig lov, eller er det ulovlig på samme måte som man ikke kan åpne andres post?
Evt hvordan kan jeg bortforklare meg fra slike situasjoner, slik at jeg får tatt med meg pakkene til et sted jeg kan åpne de i fred? :P

Jeg lurer også på andre måter jeg kan få pakkene, uten at foreldrene mine finner de. Det beste ville vært å fått de sendt til en annen postkasse, men å sende dem til en kompis er uaktuelt. Så har noen av dere freaks noen gode ideer til hvordan jeg kan få tak i pakkene uten å bli oppdaget?

Takker for svar!
Om du kan spore pakken så henter du pakken på postkontoret før moren din oppdager hentemeldingen i postkassen. Hun vil finne ut at du har fått pakken, men du kan si at du sendte den i retur eller feilsendt.
Si til mamman din at det er penispumpe og glidekrem du har kjøpt og at du ikke vil snakke mer om det.
Ridder av 1. klasse
Regner med det er små ting du bestiller? Siden du får de i postkassen... Når jeg handler noe på nettet, vel og merke ting som ikke får plass i postkassen, får jeg bare hentemelding på SMS og mail, aldri noe lapp i posten...
Sist endret av Mchjort; 2. september 2012 kl. 22:08.
Ikke helt ett freakverdig spørsmål, menmen.


Hvorfor ikke bare si at det er en gave elns?
Hva er det du bestiller som er så farlig at moren din ikke kan se det?
Og hvorfor ikke henge opp din egen postkasse med ditt navn? Så er det bare og bestille
Kan jo dra hjem litt tidligere fra skolen?
Gjør som jeg sa til broren min. " gi faen i og ta opp pakkene mine, ser du at det står navnet ditt på den? NEI din jævela unge lær deg folkeskikk"

Etter det er det Ingen som har opna en pakke som det sto navnet mitt på !
Sist endret av Wires; 2. september 2012 kl. 22:20.
Du kan jo leie postboks på postkontoret, koster 630kr året for den minste boksen og da får du posten etter 1000.
Bestill i juletiden og si at det er hemmelig Nå nermer det seg jo jul og
Sist endret av random71455; 2. september 2012 kl. 22:21.
Det jeg bestiller er gjerne stuff til vannpipe / bong, samt noe rullepapir, lightere osv.

Og si at det er en gave funker nok dårlig, hun vil nok begynne å spørre om hvem den er til, og også HVA det er...

Og ja, jeg bestiller kun små ting som får plass i postkassen, har aldri bestilt noe jeg har måttet hente på postkontoret.

EDIT:
Hmm, postboks? Det virket som en mulighet. Er det ladersgrense på det, og hvordan funker det egentlig?
Sist endret av oksekidd; 2. september 2012 kl. 22:23.
Har selv bestilt mye fra ebay, inkl graffiti tilbehør.

Jeg sier enkelt og greit at det er privat hva jeg bruker mine penger på, kan vel hende du har litt strengere foreldre enn jeg har..
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Har selv bestilt mye fra ebay, inkl graffiti tilbehør.

Jeg sier enkelt og greit at det er privat hva jeg bruker mine penger på, kan vel hende du har litt strengere foreldre enn jeg har..
Vis hele sitatet...
Da hadde jeg blitt nysgjerrig
Sitat av Antidote Vis innlegg
Da hadde jeg blitt nysgjerrig
Vis hele sitatet...
Samme her
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Har selv bestilt mye fra ebay, inkl graffiti tilbehør.

Jeg sier enkelt og greit at det er privat hva jeg bruker mine penger på, kan vel hende du har litt strengere foreldre enn jeg har..
Vis hele sitatet...
Hadde jeg sagt det, kan jeg tenke meg at foreldrene mine begynner å åpne pakkene mine, det er det siste jeg vil.
Haha, da er det vel bare foreldrene mine som er litt slække
vis du får det tilsendt hjem i posten, vil foreldrene dinne få vite det mest sansynlig. si det er noen skolebøker/skolerelatert du har kjøpt via finn.no eller noe. Beste er jo bare å hente det på postkontoret å få SMS ikke noe hente lapp.
Sitat av Monzter Vis innlegg
vis du får det tilsendt hjem i posten, vil foreldrene dinne få vite det mest sansynlig. si det er noen skolebøker/skolerelatert du har kjøpt via finn.no eller noe. Beste er jo bare å hente det på postkontoret å få SMS ikke noe hente lapp.
Vis hele sitatet...
Da hadde foreldrene mine blitt mistenkelige, da.
sorry ass man, du bor hjemme hos mor, hun kommer til å finne ut av det du driver med uansett. På sett og vis har hun også litt rett i å passe på deg. Vil du motta pakker uten innblanding, flytt for deg sjæl.
Bestill en billig dildo eller noe som vil vekke oppsikt, og når den kommer setter du deg ved middagsbordet å åpner den. tror du får ha pakkene dine i fred etter det.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av utidetfri Vis innlegg
sorry ass man, du bor hjemme hos mor, hun kommer til å finne ut av det du driver med uansett. På sett og vis har hun også litt rett i å passe på deg. Vil du motta pakker uten innblanding, flytt for deg sjæl.
Vis hele sitatet...
Kjenner jeg føler syndt på folk med slike forreldre. Mamma gir beng i hva jeg bestiller Fikk nylig en pakka på døra som mamma tok i mot når jeg var på jobb.
Fikk bare beskjeden når jeg kom hjem "det kom noen med en pakke til deg i dag, den står nede på romet ditt"
Har sett litt på postboks som noen nevnte her tidligere.
http://www.posten.no/produkter-og-tj...riser-1-1-2012
Er et par ting jeg lurer på om det. Hva er greia med de tidspunktene som regulerer prisen? Vil det si at hvis jeg f.eks. bestiller liten boks kl. 08:00, da MÅ jeg komme å hente den kl. 08?
Og for å bestille denne, kan jeg rett å slett gå inn på postkontoret, si at jeg skal ha postboks, skrive navn osv. på de papirene, og that's it? Eller vil jeg få noe brev i postkassen hjem til oss om denne postboksen, f.eks at den nå er din?
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Enn å sende den som rekommandert post (?), da må du vise legg for å hente den ut.
Sitat av oksekidd Vis innlegg
Har sett litt på postboks som noen nevnte her tidligere.
http://www.posten.no/produkter-og-tj...riser-1-1-2012
Hva er greia med de tidspunktene som regulerer prisen? Vil det si at hvis jeg f.eks. bestiller liten boks kl. 08:00, da MÅ jeg komme å hente den kl. 08?
Vis hele sitatet...
Det står jo i linken din;
--------------------------------------------------------------------
Postboks

Når du ønsker sikker oppbevaring og tidlig utlevering

* Du kan leie postboks på postkontor og Post i Butikk
* Hente posten din når det passer deg - innenfor åpningstiden
--------------------------------------------------------------------
Ja, skjønte ikke helt det, men uansett så bestiller jeg etter kl 10, billigst + jeg kan hente så og si hele dagen :P

Edit:
Når jeg har satt opp en postboks, vil jeg da få en konkret adresse jeg skriver inn på f.eks Ebay?
Sist endret av oksekidd; 2. september 2012 kl. 23:15.
Når jeg bestillte kjemikalier til pyroteknikk så sa jeg bare at det var pc stuff, en gave eller at det var uran til en atombombe. Dette funket som unskyldning helt til PST ringte, nå må jeg vise alle pakkene jeg får... lol

Har du en god venn så kan du jo bestille til hans adresse? Det har jeg gjort noen ganger.
Send pakkene i din mors navn.. Din mor blir glad for å få uventet pakke i posten, pakker opp i stor beundring og glede, for så å ikke skjønne noen verdens ting når hun har pakket opp og dandert innholdet utover kjøkkenbordet blandt kaffekopper og gamle ukeblader. "Næææ, ser her a", forfjamser hun når hun roter fingrene igjennom rullepapir av ulike størrelser, rister, små zippybags, og masse andre ting hun ikke vet navnet på. "Detta har da ikke jeg bestilt" sier hun og rister forfjamset på hodet, "sikkert bare noe reklameræææl" fortsetter hun idet hu legger zippybagsa tilsides og hiver resten i søpla. "Disse fine lukkeposene kan jeg da kanskje få brukt for", sier hun og putter en øredobb eller to i hver pose.. , når din mor har lagt seg, kan du smyge deg inn på kjøkkenet og plukke opp stæsjet ditt fra søplebøtta. Du får varene dine, utenom zippybagsa velogmerke, og moren din har ikke merka en shait..
Sitat av oksekidd Vis innlegg
Ja, skjønte ikke helt det, men uansett så bestiller jeg etter kl 10, billigst + jeg kan hente så og si hele dagen :P

Edit:
Når jeg har satt opp en postboks, vil jeg da få en konkret adresse jeg skriver inn på f.eks Ebay?
Vis hele sitatet...
Tiden vil si når de sorterer ut posten til deg.
Liker at du bestiller først så spør etter råd..
Si at det er klær eller ringer eller noe sånt.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Liker at du bestiller først så spør etter råd..
Vis hele sitatet...
Hehe, hadde bestilt en del småting til dataen og sånn mens jeg bestilte det andre, men jeg regnet ikke med at hun skulle se alt jeg
åpnet men trodde i stedet jeg skulle få tatt pakkene uten no problem :P
dealextreme.com... Bestill en og en liten ting. Sikkert noe der du har brukt for. Etter at du har fått en 10-20-30 pakker med mobilladere, holder, etui, USB-dingser og lignende vil hun sikkert bli lei av å spørre. Koster stort sett ingenting heller, så hun kan nesten ikke klage på at du bruker 5 kr på en mobillader som har gratis frakt :-p

Eller oppgi adressen til en venn som ikke har nysgjerrige foreldre :-)

Eventuelt postboks da. Vet ikke hvor gammel du er? Men tipper du er under 18 år etter som du har problemet med plagsomme foreldre?:-) Får man opprette postboks om man er under 18 år?
Bestill rekomandert - problem solved.
Når jeg får post muttern ikke skal vite om, så sier jeg bare at det ikke haster og at jeg åpner det senere. Når jeg ser muligheten tar jeg med posten på rommet mitt og åpner det der.

Om hun spør sier jeg det er gratisdritt som en kompis har sendt på faen. Kaffi fra Etiopia, kondomer etc. Funker fint!
Sist endret av McLovin; 3. september 2012 kl. 09:27.
Har ikke lest tråden, så jeg vet ikke om det er nevnt.
Men; du kan bestille poste resante, slik at du ikke vil få en hentelapp, men at du bare møter opp på Posten og henter pakken.
Hva vil rekommandert post og poste restante si? Hvordan får jeg dette når jeg bestiller på Ebay?
bare si at det er en gave til foreldrene dine du har bestilt og at de ikke må se hva det er

det er det jeg gjør funker utrollig bra.
Sitat av pyrotec Vis innlegg
bare si at det er en gave til foreldrene dine du har bestilt og at de ikke må se hva det er

det er det jeg gjør funker utrollig bra.
Vis hele sitatet...
Hva gjør du når de påpeker at de ikke har fått noen av de gavene som du mottar 5-6 ganger i uka?
Eh, bare si til mor de at det ikke er hennes sak hva du får i posten. Være er det ikke
-Rar på fulltid.
Sitat av Frktm Vis innlegg
Eh, bare si til mor de at det ikke er hennes sak hva du får i posten. Være er det ikke
Vis hele sitatet...
For dere som har "normale" foreldre så er det sikkert sånn, men ikke for alle.


TS og meg vel og merke...
Sitat av djrubber Vis innlegg
For dere som har "normale" foreldre så er det sikkert sånn, men ikke for alle.


TS og meg vel og merke...
Vis hele sitatet...

Mene, må en ikke være 18 for å ha visa ? Da er problemet løst. Er en myndig har du enda en grunn for at posten din er privat ?
Sist endret av Frktm; 4. september 2012 kl. 12:29.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Frktm Vis innlegg
Mene, må en ikke være 18 for å ha visa ? Da er problemet løst. Er en myndig har du enda en grunn for at posten din er privat ?
Vis hele sitatet...
Det finnes noe som heter Spendon og PrePaid Visa cards.
Nei, må ikke være 18 for å ha visa og bestille ting på nettet, som jeg regner med du mener.
Du kan jo si at det er treningssaker, da kan du velge og vrake av unnskyldinger. Vannflasken, kreatin, glutamin, proteinbarer,puvler, kasein, and the list goes on.
Handle en hel haug med forskjellige kabler og spar de, dersom de spør hva som var i pakken du bestilte som var full av bonger, sier du at det var en usb-kabel og viser den frem.
Sist endret av pinkman; 4. september 2012 kl. 21:38.