Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2124
Hei, for rundt 3år siden så jeg meg nødt til å selge min hund da jeg skulle studere.
Jeg ga beskjed til de jeg solgte hunden til at de ikke måtte selge hunden videre, da jeg vil at hunden skal ha det best mulig.

I dag blir jeg oppringt av Viking i Oslo, de har funnet hunden som er chipet i mitt navn. Jeg kontakter de jeg solgte den til I Trondheim, som opplyser meg om at hunden er solgt..

Hva kan jeg gjøre her?

Vet ikke noe om hvordan denne hunden har hatt det de 3 siste årene, men jeg kjente på en stor skuffelse da jeg fant ut at hun har blitt solgt videre.
Det er jo selvfølgelig kjedelig, men i øyeblikket du solgte hunden, har du jo ingen rett til å bestemme hva de som kjøpte den gjør.

Selv om jeg veldig godt kan skjønne at du synes det er dumt.
Har du skriftlig kontrakt hvor kjøperne forplikter seg til å ikke selge den videre?

Nei? Da har du et problem. Selg den på nytt eller gjør andre tiltak som du anser som hensiktsmessig. Og husk SKRIFTLIG KONTRAKT fremover.
Sitat av Stingray Vis innlegg
Har du skriftlig kontrakt hvor kjøperne forplikter seg til å ikke selge den videre?

Nei? Da har du et problem. Selg den på nytt eller gjør andre tiltak som du anser som hensiktsmessig. Og husk SKRIFTLIG KONTRAKT fremover.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med dette? selg den på nytt eller gjør andre tiltak?

Hunden er jo ikke i mitt eie, og det vil jo bli tyveri om jeg skulle solgt den videre.. Det mest optimale for min del ville vært å hentet hun hjem, nå som studietid er over og fast jobb er i boks.
Men er vell lite som tilsier at jeg kommer til å få rett på hunden, og om jeg skulle hatt det så ville det vært en stor påkjenning..
Hent hunden, den står jo i ditt navn? Så får du enten beholde den selv, eller prøve å finne ut hvem den ble solgt videre til.
Hadde hentet hunden tvert!
Når chippen fortsatt står i ditt navn er det ikke sikkert den er omregistrert hos nkk. Det koster jo tross alt penger.
Sist endret av KnutAnkhAton; 30. april 2018 kl. 12:53.
Sitat av Odd Vis innlegg
Hent hunden, den står jo i ditt navn? Så får du enten beholde den selv, eller prøve å finne ut hvem den ble solgt videre til.
Vis hele sitatet...
Joda jeg kan gjøre dette, men da ender jeg opp å måtte punge ut ca 5 tusen.. For å få hentet ut hunden, togreise på mange timer og utlegg på overnatting.
Det gjør meg ingenting å skulle bruke disse pengene, men om lovverket sier noe helt annet å jeg blir skurken her så er det jo ikke helt bra.

Har vært i kontakt med de jeg solgte hunden til, som igjen skulle sette meg i kontakt med den siste kjøperen..

Etter det så har jeg ikke hørt noe..
Og vil legge til. Når folk mister bikkja og ikke klarer og ringe Viking så er det sikkert best at de ikke har hund.
Har kommet i kontakt med siste eier, som har hentet ut hunden.
Hadde en lang og fin samtale med han, og jeg forstod det sånn at hunden hadde det veldig fint.
Fikk til-sendt bilder av hunden, men varslet om at jeg ikke ville bli ringt pga hunden mer, da det gjør så vondt å savne hunden.
Gjør vondt å savne en hund du som solgte som valp? Jeg er selv glad i dyr, men om jeg skulle tenke på valpene vi har solgt opp gjennom, da hadde jeg begynt å drikke igjen