Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 8450
Hey

Long time no post

Var så heldig å få vite om en installasjon fra den kalde krigen som plutselig sto åpen.

Trasig mye mugg/sopp og råte der inne, men fikk jo filma og tatt noen bilder

Filmen kan sees her for de som er interesserte :

https://youtu.be/zJu6aNaL1ZM

Legger ved et par stills selvom de også kan sees i selve filmen
Water way to go. by olavXO, on Flickr


Class dismissed. by olavXO, on Flickr


The grey mile. by olavXO, on Flickr
Nice!
Er ikke det forbundet med fare å gå inn i områder med mugg / sopp?
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Nice!
Er ikke det forbundet med fare å gå inn i områder med mugg / sopp?
Vis hele sitatet...
Korrekt, dog det må vell være en del uten at jeg skal si det for sikkert. Olav har uansett det nødvendige utstyret

Spennende film, har ventet litt på neste siden sist. Kjempebra jobbet, gode bilder! =)
Bilde nummer tre :-) Awesome :-)
Sist endret av UrbanFreak86; 2. februar 2017 kl. 12:55.
Kul film, fortsett å utforsk
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Nice!
Er ikke det forbundet med fare å gå inn i områder med mugg / sopp?
Vis hele sitatet...
Joda, det er vel ikke det smarteste uten skikkelig verneutstyr

Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Korrekt, dog det må vell være en del uten at jeg skal si det for sikkert. Olav har uansett det nødvendige utstyret

Spennende film, har ventet litt på neste siden sist. Kjempebra jobbet, gode bilder! =)
Vis hele sitatet...
Hei:9 takk for kompliment og tilliten

Jeg har stort sett det nødvendige utstyret som du sier, men denne gangen måtte jeg hive meg rundt litt fort og endte opp med et alternativ som er hakket under det jeg vanligvis ville brukt.

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Bilde nummer tre :-) Awesome :-)
Vis hele sitatet...
Tusen takk, hyggelig tilbakemelding

Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Kul film, fortsett å utforsk
Vis hele sitatet...
Takk:9

Will do!!
Sist endret av olavXO; 3. februar 2017 kl. 21:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Veldig fine bilder! Jeg har sett trådene dine før, men dette er første gang jeg sjekker ut youtubekanalen din også. Kult å se at du vandrer rundt alene, det virker veldig spennende! Keep it up ��
Sitat av Irie Vis innlegg
Veldig fine bilder! Jeg har sett trådene dine før, men dette er første gang jeg sjekker ut youtubekanalen din også. Kult å se at du vandrer rundt alene, det virker veldig spennende! Keep it up ��
Vis hele sitatet...
Tusen takk

Hyggelig at du sjekker youtube-kanalen min også, jeg prøver så godt jeg kan og bygge den opp litt.
Godt å se at noen fremdeles holder koken :-) Så ut som et omfattende anlegg.
Sitat av Jerazol Vis innlegg
Godt å se at noen fremdeles holder koken :-) Så ut som et omfattende anlegg.
Vis hele sitatet...
Joda, prøver etter beste evne vet du

Stedet var spennende nok det ja.

Får vi se noe nytt fra bunker-kongen Jerzol snart da?
Sitat av olavXO Vis innlegg
Får vi se noe nytt fra bunker-kongen Jerzol snart da?
Vis hele sitatet...
Tja, her går det mest i unger og jobb så har blitt lite med gammel muggen betong :-)
Her snakker vi overdramatisering alla amerikansk TV-programmet standard, alt er livsfarlig og det går neeeesten galt hver gang.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dæven, så fine bilder! Wow!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Til de som ønsker å gjennomføre et besøk: anlegget er CLOSED FOR MAINTENANCE...

Tok turen innom i forrige uke, på vei til en annen plass. De som er ansvarlige for fjellanlegget har sikret nødutgangen med... en tynn treplate. Ehhhhh

Om dette er gjort med tanke på lokalbefolkningens ve og vel vites ikke (kan personlig ikke se for meg at mange barn og unge ferdes her på daglig basis...).

Nå er ikke jeg typen til å bryte meg inn et sted, men det er nok bare et tidsspørsmål før noen litt mer desperate karer tar med seg en liten øks og "hugger seg inn".

Var forberedt på at stedet var stengt innen jeg fikk anledning til å ta en tur. Egentlig litt synd, for dette var en unik plass hvor man kunne knipset noen fine bilder.
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Olav har uansett det nødvendige utstyret
Vis hele sitatet...
Sitat av olavXO Vis innlegg
Joda, det er vel ikke det smarteste uten skikkelig verneutstyr
Vis hele sitatet...
Hva er nødvendig utstyr mot sopp og råte? Gassmasker?
Hva skjer evt uten nødvendig utstyr?
Sitat av knert1 Vis innlegg
Hva er nødvendig utstyr mot sopp og råte? Gassmasker?
Hva skjer evt uten nødvendig utstyr?
Vis hele sitatet...
Anbefaler en maske med godt filter - halvmaske med p3 filtere tar for seg det aller meste, så det holder ganske bra. Om du lett får allergiske reaksjoner eller har nedsatt immunforsvar så kan det være en ide å se på helmaske med kullfilter (dette er ganske overkill).

Det verste som kan skje er at du får et allergisk anfall. Dette kan komme i veldig varierende styrker avhengig av hvor lett kroppen din blir påvirket av stoffene + mengde inntatt. Jeg anbefaler alltid å ihvertfall ha en maske med p3 filter om du skal gå inn i disse stedene!