Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1907
Min første "tur" på Sopp/Trøfler

Alder: 18
Vekt: 60
Hva: 10g Trøfler
Hvor: Skogen

Dette var første gang jeg prøvde Trøfler, ellers har jeg kun røyka weed og tenkte meg at det var på tide å prøve.

Vi er 4 stykker som skal ta Trøfler, jeg og Bravo tar det for første gang, mens Lise og Tom har tatt det 4 ganger før.
Geir passer på oss og inntar ikke trøfler.
Vi får tak i 10g hver og begynner å spise det kl 20:00
Vi går til skogen for å nyte rusen, og rundt kl 20:30 begynner Lise å føle seg litt "blurry"

Tiden går og ingenting av rusen er til å merke noe som helst sted for noen av oss. Derfor bestemmer vi for å bonge. Leverandøren av trøflene sa at vi måte røyke for at det skulle funke?

Kl: 22:00 var vi ferdige med å bonge, men ingen av oss merker noe annet enn hasj-rus. noe som gjorde meg litt skuffet og bekymret siden trøflene skulle ha funket nå. Og ingen av oss hadde spist noe måltid før vi inntok trøflene heller.

Men vi har fortsatt håp, så vi fortsetter å gå.
Etter å ha sniket oss inn i en rekke fabrikker og kødda så går vi innover mot byen. Lise og Tom har dratt hjem, og klokka er ca 23:30
Jeg, Geir, og Bravo røyker ca 1,5g hasj og det er her Bravo får full effekt!
Pupillene hans ble helt enorme! og han sitter der med det lure gliset sitt og forteller det han føler. Mens jeg ennå ikke har fått noe effekt fra trøflene.
Jeg begynner å miste håpet, for det kan umulig ha vært trøfler jeg spiste.

Klokka er 00:15 og Bravo mistet kjapt trøffelrusen sin. Jeg har ennå ikke merket noenting og har gitt opp. Derfor frar vi hjem og røyker litt til, og til slutt sovner.


Jeg har prøvd å lete etter svar på hvorfor trøflene ikke funket på noen av oss unntatt Bravo i 30min, men jeg finner ikke noe.
Derfor vil jeg spørre dere om hva som kan ha vært årsaken til at det ikke funket. Kunne det vært gamle trøfler? Jeg er helt sikker på at det var trøfler, det smakte som trøfler, så ut som trøfler og luktet som trøfler. Lise og Tom hadde allerede prøvd disse trøflene vi fikk tak i, og hadde fått funk. Men denne gangen fikk de ingenting.
http://no.wikipedia.org/wiki/Ekte_trøfler
Om du spiser trøfler, noe jeg betviler på det aller sterkeste for du har nok mest sannsynlig ikke råd til ekte trøfler, så er det ikke noen rus forbundet med disse.

Det finnes en sopp i Norge som heter Psilocybe Semilanceata som er psykoaktiv, er det denne soppen du prøver å fortelle om ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Psilocybe_semilanceata

Når det gjelder sopp så må man være EKSTREMT forsiktig, om dere bare putter i dere "trøfler" som dere ikke selv er istand til å identifisere, legger dere livene deres i hendene på andre.

Det er mange soppgifter som ikke slår deg ut med en gang, noen ganger ligger de latente i kroppen i lang tid før du blir syk, ofte dødlig syk.

Amanitiner

Orellanine

Gyromitrin

Det finnes to typer personer som putter i seg sopp, de smarte (som vet hva de holder på med), og de potensielt døde (det er nok å spise litt av feil sopp, så er livet ditt ødelagt gutt).

Siden soppene dere fikk i dere ikke "virket" så har dere helt sikkert fått i dere feil sopp. Hva dere har spist er det ingen som vet, men noen soppgifter bruker flere dager på å ødlegge kroppene deres. just saying
Sitat av Blastabel Vis innlegg
Min første "tur" på Sopp/Trøfler
Leverandøren av trøflene sa at vi måte røyke for at det skulle funke?
Vis hele sitatet...
At man må røyke for å få effekt av psilocybin er rent vås. Høres
ut som dere er blitt lurt, med mindre dette er noen du kjenner godt
og kan stole på.

Jeg forstår det slik at dette skulle være hjemmedyrket? "Trøfler" er
jo bare et kallenavn på sclerotia, som endel sopp danner under jorda.
Du burde kontakte den du fikk dette hos, og spørre hvilken soppart
det liksom skulle være. Be om latinsk navn.

Jeg, Geir, og Bravo røyker ca 1,5g hasj og det er her Bravo får full effekt!
Pupillene hans ble helt enorme! og han sitter der med det lure gliset sitt og forteller det han føler.

Jeg har prøvd å lete etter svar på hvorfor trøflene ikke funket på noen av oss unntatt Bravo i 30min, men jeg finner ikke noe.
Vis hele sitatet...
Høres ut som en blanding av placebo og cannabisrus. Hvis man har
inntatt psilocybin i en mengde som normalt sett skal gi rus, vil den
vare mye lenger enn 30 minutter.

Som nevnt er det lite lurt å innta sopp eller planter man ikke er 100%
sikker hva er for noe.
Hvis dere delte 10g trøfler på 4 stykker er det ikke rart om dere ikke fikk effekt. 10g er såvidt nok til en person uansett om trøflene er tørket eller ferske.
Sist endret av 3ndgame; 20. august 2012 kl. 02:33.
Mulig ujevnt parti, typisk hjemmegrodd ! Noen sopp funker, andre ikke! Men ikke røyk så mye før du spiser sopp, det "tar vekk" litt av rusen, bedre å røyke seg ned fra trippen!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av utidetfri Vis innlegg
http://no.wikipedia.org/wiki/Ekte_trøfler
Om du spiser trøfler, noe jeg betviler på det aller sterkeste for du har nok mest sannsynlig ikke råd til ekte trøfler, så er det ikke noen rus forbundet med disse.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hvor du vil hen, men det er slettes ikke vanlig å kalle trøfler( som i psilocybin og psilocin-innholdige trøfler), for nettopp trøfler. Truffles, som det så pent heter i Amsterdam.