Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1412
Heihopp, da var det nytt skoleår osv.

Og smart som man er, så tenkte man at man skulle se om det ikke hadde vært lurt å kjøpe skolebøkene sine på nett, men er det noen som har klart for seg hvor mye ekstrautgifter man kan påregne slike kjøp?

Tollgrensen er jo på 200 kr, såvidt jeg vet, og så er det noe greier om mva jeg ikke helt har skjønt hva dreier seg om når man innfører ting i detta landet.

Vil dette egentlig lønne seg i det lange løp? Eller vil vinningen gå opp i spinningen?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
200kr tollgrensa gjelder ikke for bøker:

Fra toll.no ( http://www.toll.no/templates_TAD/Art...epslanguage=NO )
Toll- og avgiftsfrie varer:
Bøker - uansett verdi - som importeres av privatpersoner til eget bruk. For informasjon om hva som regnes som bøker, se forskrift om avgiftsfritaket for bøker: http://193.156.24.25/for/sf/fd/td-19691220-0002-0.html
Vis hele sitatet...
Altså er det ingen moms på innførsel av bøker av privatpersoner til eget bruk.
Sist endret av Thoryllo; 14. januar 2009 kl. 19:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Med andre ord så finnes det ingen avgifter på innførsel av bøker så lenge jeg får amazon folka til å skrive gift på dem? Det er jo genialt, om jeg så må si det selv :P
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Hvorfor skal du få de til å merke pakken som "gift" når det ikke er moms/toll på bøker?
Ja, det er flott!
Eneste "avgiften" du må betale utenom det boken koster er prisen på frakt/portoen
Sist endret av Thoryllo; 14. januar 2009 kl. 19:50.
Trådstarter
Trudde toll og moms var to forskjellige ting jeg, men der ser man jo hvor mye fornuftig man lærer på skolen xD

Takker så mye for svar =)