Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1792
Er det mulig å opprette BSU-konto etter at man har kjøpt bolig, og så bruke disse pengene til å nedbetale lån?
Vet ikke om du kan opprette konto etter boligkjøp, men du trenger ikke og bruke BSU når du kjøper. Driver selv enda og fyller den opp etter boligkjøp.
Og ja, du kan bruke pengene til og nedbetale boliglånet. Er det jeg skal gjøre når den er full.
Ja, jeg opprettet BSU-konto etter jeg kjøpte bolig. Har planer om å bruke de på oppussing på boligen, og dette var ingen problem.
Tusenbein's Avatar
Trådstarter
39 2
Hvor er det best BSU-rente da?

Tydeligvis i Sparebank 1, med 10,35%.

http://www.dinepenger.no/kalkulatore...t=25000&age=28
Sist endret av Tusenbein; 22. august 2014 kl. 11:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tusenbein Vis innlegg
Hvor er det best BSU-rente da?

Tydeligvis i Sparebank 1, med 10,35%.

http://www.dinepenger.no/kalkulatore...t=25000&age=28
Vis hele sitatet...
Høres veldig rart ut. Tror det må være noe spesielle greier som f.eks. gjelder kun for et år, eller krever at du er full kunde i banken etc. Kan umulig tenke meg at de kan klare å gi 10% BSU rente uten videre.
Sist endret av Grix; 22. august 2014 kl. 14:23.
Du kan kun eie en BSU-konto i ditt liv, og med en gang du tar "hull" på kontoen, så mister du BSU-fordelene.

Så, om dette er din første BSU-konto, så kan du fint opprette den etter boligkjøp.
Sitat av Grix Vis innlegg
Høres veldig rart ut. Tror det må være noe spesielle greier som f.eks. gjelder kun for et år, eller krever at du er full kunde i banken etc. Kan umulig tenke meg at de kan klare å gi 10% BSU rente uten videre.
Vis hele sitatet...
Gjelder bare første året.
Sitat av Sparebank1
Dobbel rente hvis du oppretter BSU i nettbanken, p.t. 10,1 prosent. Du får dobbel rente på de første 25.000 kronene du sparer gjennom hele 2014. *

*Fra 2015 vil du få ordinær rente på hele innskuddet (p.t. 5,05 prosent).
Vis hele sitatet...