Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 7182
hei, gutt på 19 år veier 65kg om relevant, som sitter og knasker stesolid 2mg, har tatt 8. (16mg totalt) Har ikke spist benzoer på ca 1-2 år. og får knapt noen som helst virkning. spiser vell og merke også Escitalopram om det er relevant..

Burde jeg ringe legen og be om og få noen sterkere? (får det mot angst, og har valgt og kose meg litt i kveld) men merker ikke noe annet enn at synet er litt trengt.

Ps: vet ikke om dette var riktig tråd.. poster sjeldent her, men håper det ble rett!
kan muligens være at du har en litt forsinket reaksjon på diazepamen og at det kommer seg, selv har jeg begynt og drikke grafruit juice til diazepam og det gjør rusen meget mye sterkere i min mening.
Anbefaler deg og prøve det!
Tvilsomt at du får noe sterkere, men det kan alltids være verdt ett forsøk. Syntes det er rart du ikke merker noe nevneverdig effekt, kanskje du har litt høye forventninger?
Be om å få 5mg, 2mg er beregnet på eldre. Eller be om Valium som egentlig er det samme, men kun markedsføres som 5mg i Norge. 16mg tilsvarer ikke mer enn 3 valium (15mg, samme virkestoff), går selv på 2stk 5mg Valium daglig mot angst. Det hender att jeg tar 20-30mg, men får ikke rus fordi (det skal dog sies at jeg har brukt benzoer i 9 år, og har høy toleranse, gikk i en periode 5x 2mg Rivotril og 5x 1mg Flunipam daglig for mange år siden). Min generelle oppfatning av benzoer er at de er dårlig egnet som rusmiddel, da de ikke/eller sjelden gir en følelse av "velbehag", men kun lindrer eller fjerner ubehag (noe som kanskje for noen oppfattes som velbehag når man får lindring fra en lidelse en har hatt i lang tid). Det eneste benzodiazepinet jeg har opplevd en følelse av velbehag med (uten å blande med rusmidler, extra velbehag ) er flunitrazepam (Rohypnol og Flunipam) og da kun i noen få dager innenfor rammen av det vi kan kalle "terapeutiske doser". Har forøvrig opplevd å få extra rusfølelse av å injisere opiater eller opioider når jeg har blandet Rohypnol eller Xanor i oppkoket.
Takker for svar, skal prøve den grapejuicen,
Og skal ta opp valium / riovtril med legen. Nokk engang takk for gode svar, setter høyt pris på det
Jeg vil ikke snakke moral her, men om du har fått tablettene for angst, så har sikkert legen også foreskrevet hvor mange du skal ta per dag. Du har et problem om du går tilbake til legen fordi du ikke får rus av tablettene som ikke skulle gi deg rus, men dempe angsten. Det å være rusa og å ikke ha angst er ikke det samme.
Får legen mistanke om at du "koser" deg/misbruker medisinene han skriver ut til deg så risikerer du at han bare skriver ut truxal.
bronsky og Facemelter har helt rett. Men 2mg gir i de fleste tilfiller langt ifra tilstrekkelig lindring på voksne menn, de er beregnet på eldre (og muligens tenåringer og kvinner under 50kg). Det er en ok dosering hvis angsten er relativt mild, men en voksen mann må nok i 9 av 10 tilfeller ha minst 5mg ved moderat eller sterk angst/uro. Hvis det er ren "mental" angst/indre uro så vil jeg anbefale oxazepam (Sobril) som er mindre avhengighetskapende enn diazepam, men hvis man har fysisk uro/spenninger i musklatur/stress så har man bedre effekt av diazepam (Stesolid/Valium/Vival). Ikke prøv å rus deg på Stesolid, det er oppskrytt! Da får du mer ut av å røyke en bønne oppå den terapeutiske dosen. Alkohol + Benzo frarådes på det sterkeste. Da jeg vanket i kriminelle miljøer for mange år siden pleide vi å kalle kombinasjonen av Rohypnol, Flunipam eller Xanor og Brennevin for "Varetekts-cocktail". Var man heldig fikk man bare en blackout og våkna i egen seng.
Sitat av illusion Vis innlegg
Da får du mer ut av å røyke en bønne oppå den terapeutiske dosen.
Vis hele sitatet...
Igjen, ingen her er helsepersonell, og det å anbefale noen med angst å røyke bønner er heller ikke en veldig bra greie. Cannabis kan utløse psykoser, så jeg ville vært forsiktig med alle rusmidler uansett.
Kanskje du hadde litt for høye forventninger til hvor bra rusen skulle bli?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av bronsky Vis innlegg
Igjen, ingen her er helsepersonell, og det å anbefale noen med angst å røyke bønner er heller ikke en veldig bra greie. Cannabis kan utløse psykoser, så jeg ville vært forsiktig med alle rusmidler uansett.
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler ingen å røyke cannabis. Jeg anbefaler det som et alternativ til å misbruke fysisk avhengighetsskapende legemidler.
Har du angst etter dosen din da?
Ikke så lurt å be legen om noe spesifikt med mindre du vet at legen har enn "slepphendt" forskrivningspraksis. Forklar heller hvor lite effekt du har av en 2mg Stesolid og forklar hvilke angsymptomer du fremdeles har etter kun 1 tablett og hvilke angsymtomer som har vesentlig lindring etter 2-3 tabletter. Hvor mange pr dag (eller ved behov) er det forskrevet? Det står som regel på klistemerket på boksen/eska, hvis ikke står det "Brukes som avtalt med legen" og da har vel legen nevnt noe om maks forbruk?