Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2277
hei
jeg snakket med en pyroselger i dag å jeg spurte han om han hadde magnalium
å at jeg hvile ha det fineste han kunne få tak i.
da svarte han at han hadde 5000mesh extra fine black magnalium.
når jeg spurte han om hva han mente med black magnalium svarte han at det var fordi den var så fin at den nesten var svart.
er dette bra for flash?
prøver han å scamme meg jeg har bestilt fra han før...
Sist endret av CracklingPyro; 28. januar 2013 kl. 12:38.
Det skal gå fint å lage 5000 mesh magnalium så vidt jeg vet.

Jeg vil tro det fungerer utmerket til flash, men siden jeg aldri har prøvd kan jeg ikke fortelle deg om det er merkbar forskjell fra grovere magnalium.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av sorn Vis innlegg
Det skal gå fint å lage 5000 mesh magnalium så vidt jeg vet.

Jeg vil tro det fungerer utmerket til flash, men siden jeg aldri har prøvd kan jeg ikke fortelle deg om det er merkbar forskjell fra grovere magnalium.
Vis hele sitatet...
det hørtes bra ut men hvordan ball miller man egentlig magnalium er det farlig?
Det kan være farlig fordi metallet blir så varmt at det kan antenne og eksplodere i det du åpner beholderen.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
så hvordan ball miller man magnalium da? hvorfor blir metalet varmt?
Når man miller metaller må den kjøle seg ned ett par timer før du åpner den, for å unngå anntenning.
Ville gjort det ute hvis jeg skulle gjøre det.
Sist endret av Nick O' Teen; 28. januar 2013 kl. 22:47.
Du kan ikke forvente å få 5000 mesh av noe som helst ut av kulemølla. Hvis du skal lage det må du mølle og så sikte det for å skille de ulike partikkelstørrelsene.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
hvor kjøper man 5000mesh sikter da?
kjedelig streiting
Sitat av Masclet Vis innlegg
Det kan være farlig fordi metallet blir så varmt at det kan antenne og eksplodere i det du åpner beholderen.
Vis hele sitatet...
Det er ikke pga varme mølling av aluminium og andre reaktive metaller kan være farlig, men heller dets reaksjoner med oksygen. Når en har et stykke aluminiumetall i fri luft vil dette være "passivert" av et tynt oksidlag helt ytterst. Noe som forøvrig vil skje i møllen også. Men etterhver som aluminiumen får større og større overflate i form av mindre og mindre partikkelstørrelse vil alt oksygenet i beholderen tilslutte binde seg til aluminiumet, mens møllen går videre og eksponerer enda mer uoksidert aluminium.

Det en da kan risikere når en åpner beholderen er at du plutselig har en masse aluminium som reagerer med lufta du slipper inn på en gang, noe som kan føre til en ukontrollert reaksjon.

Sitat av CracklingPyro Vis innlegg
hvor kjøper man 5000mesh sikter da?
Vis hele sitatet...
5000 mesh tilsvarer rundt 2 mikron, noe som er på størrelse med partiklene du finner i sigarettrøyk. Slike sikter blir nok vanskelig å få tak i..
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det er ikke pga varme mølling av aluminium og andre reaktive metaller kan være farlig, men heller dets reaksjoner med oksygen. Når en har et stykke aluminiumetall i fri luft vil dette være "passivert" av et tynt oksidlag helt ytterst. Noe som forøvrig vil skje i møllen også. Men etterhver som aluminiumen får større og større overflate i form av mindre og mindre partikkelstørrelse vil alt oksygenet i beholderen tilslutte binde seg til aluminiumet, mens møllen går videre og eksponerer enda mer uoksidert aluminium.

Det en da kan risikere når en åpner beholderen er at du plutselig har en masse aluminium som reagerer med lufta du slipper inn på en gang, noe som kan føre til en ukontrollert reaksjon.



5000 mesh tilsvarer rundt 2 mikron, noe som er på størrelse med partiklene du finner i sigarettrøyk. Slike sikter blir nok vanskelig å få tak i..
Vis hele sitatet...
tror røyk er litt finere har lest at det gåt fra 0,1 til 1micron
Her kan du kjøpe 5000 mesh sikter, men jeg tror det er beregnet til større skala.. kanskje du kan få en vareprøve hvis du sender en lur e-post.

http://www.elkofiltering.com/store/p...00-Micron.aspx
Sitat av sorn Vis innlegg
Her kan du kjøpe 5000 mesh sikter, men jeg tror det er beregnet til større skala.. kanskje du kan få en vareprøve hvis du sender en lur e-post.

http://www.elkofiltering.com/store/p...00-Micron.aspx
Vis hele sitatet...
Linken viser 5000 micron, største sikten. De har også 1 micron da.
Tror ikke det er så lett å få skilt partikkeler som er så små.
Sist endret av BeWee; 30. januar 2013 kl. 01:12.
Tror nok det blir mer som forsvinner i luften enn som går gjennom silen, to be honest.
Sitat av BeWee Vis innlegg
Linken viser 5000 micron, største sikten. De har også 1 micron da.
Tror ikke det er så lett å få skilt partikkeler som er så små.
Vis hele sitatet...
Hehe, my bad

Sitat av Sinken Vis innlegg
Tror nok det blir mer som forsvinner i luften enn som går gjennom silen, to be honest.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig, tror ikke det har noen hensikt å produsere så fint pulver hjemme. Jeg tror det er mulig, men det er nok en langtekkelig prosess.