Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3343
som tittelen sier, er det restriksjoner på import av Ammonium nitrat?
Sto nemmelig ikke noe om kjemikalier på www.toll.no noe jeg syntes er rart, da det helt sikkert er noe som ikke er tillatt og importere...
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Vi har en lignende tråd (vet ikke hvor) og ja, det er noen som ikke er tillatt å importere, eller du må ihvertfall ha særskilt tillatelse.
Ammoniumnitrat er derimot fullt lovlig å importere
Har postet det i en annen tråd, men..
http://www.lovdata.no/for/sf/md/td-1...-0865-018.html
Det er disse kjemikaliene som i utgangspunktet er ulovlige/har restriksjoner på import.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Har du tenkt og bestille en større mengde ammonium nitrat?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
85 3
kommer jo litt an på hva du mener med "større mengde" men ja, skal ha litt av det + noen andre ting..

er det noe innen pyroteknikk man IKKE kan importere? fks preklorater etc.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Sitat av octavian Vis innlegg

er det noe innen pyroteknikk man IKKE kan importere? fks preklorater etc.
Vis hele sitatet...
Kaliumpermanganat, grunnet at det skal bli brukt til produksjon av narkotika.
Det kan bli kjøpt for under 100kr/kg på FK
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Fiffig at man ikke kan importere kaliumpermanganat, men likevel kan kjøpe det fritt i Norge
▼ ... flere år senere ... ▼
Er det lov å impotere en sekk på ca 25-40kg, eller vil det blitt sett på som høyrisiko ?
En sekk Ammoniumnitrat på 25-40kg.. I lys av hendelsen i Oslo kan jeg nesten garantere deg at navnet ditt havner hos PST og at du aldri får sekken...
Ville ikke bestillt noe kjemi i fra Polen i det hele tatt nå, har hatt en pakke liggende i tollen, på lager i 3 uker nå, gikk tilfeldighvis en tur innom og pratet med de i dag, fikk vite att det er blitt mye strengere og de har tatt prøver av kjemikaliene i pakken min og sendt de til analyse for å sjekke om det som står på pakken stemmer og hva som skjer videre må jeg bare være tolmodig å vente på å få vite.
du kunne jo hjelpet dem og bare ramset opp alt
Har også en pakke fra Polen med 5 kilo kaliumnitrat som har stått i tollen nærmere 1 mnd.

Fikk du et brev fra posten om innsending av faktura, PyroMann? Får alltid det når pakkene blir stoppet av tollen.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Har også en pakke fra Polen med 5 kilo kaliumnitrat som har stått i tollen nærmere 1 mnd.

Fikk du et brev fra posten om innsending av faktura, PyroMann? Får alltid det når pakkene blir stoppet av tollen.
Vis hele sitatet...
Ikke denne gangen, derfor jeg dro innom og etterlyste den (lå visst i tollarrest eller noe sånnt) da sendes det ikke ut lapp, alle andre pakker har gått direkte igjennom uten å bli sjekket i det hele tatt.
Sitat av PyroMann Vis innlegg
Ikke denne gangen, derfor jeg dro innom og etterlyste den (lå visst i tollarrest eller noe sånnt) da sendes det ikke ut lapp, alle andre pakker har gått direkte igjennom uten å bli sjekket i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Hadde du flere pakker med kjemikalier i ?
Sitat av baadpyro Vis innlegg
Hadde du flere pakker med kjemikalier i ?
Vis hele sitatet...
Kun 1, men det er 3 forskjellige kjemikalier i pakken, og tipper de ligger i poser med en kilo i hver, pakken er på 10kg
så det er 3 på 1kg, hvordan blir det til 10kg ?
Sitat av baadpyro Vis innlegg
så det er 3 på 1kg, hvordan blir det til 10kg ?
Vis hele sitatet...
3 forskjellige kjemikalier, tilsammen 10kg, men han pakker de vanligvis i 1 kg pr pose.
derfor 10 poser av 1kg
Sist endret av PyroMann; 31. august 2011 kl. 20:22.
Sitat av PyroMann Vis innlegg
3 forskjellige kjemikalier, tilsammen 10kg, men han pakker de vanligvis i 1 kg pr pose.
Vis hele sitatet...
Thomasz?
jeg fikk 2-3kg i en pose?
det var ikke samme kjemikaliene men trodde det gjaldt alt..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hvordan gikk det med pakkene ? fikk dere dem?
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
hvordan gikk det med pakkene ? fikk dere dem?
Vis hele sitatet...
Nei, den fikk jeg aldri. Ikke vet jeg hva som skjedde med den heller. Sikkert destruert på en eller annen måte.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Nei, den fikk jeg aldri. Ikke vet jeg hva som skjedde med den heller. Sikkert destruert på en eller annen måte.
Vis hele sitatet...
hmm kjipt

er det bare oksydanter dem er nazi på eller andre chems å?