Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  135 17232
kjedelig streiting
Ikke rart at matvarene her i landet er dyre når FK skal ha 150 000 for en sekk med krista k lol

Og han andre ville ha 20 000 for en sekk. Kan det ha noe med at det er såpass tidlig på sesongen og at det befinner seg borti natta, eller kødder disse med meg?
Sist endret av legalize_it; 31. januar 2011 kl. 13:39.
Når du leser at sekkene selges for ~200-600 hver, og du plutselig får en pris på 20,000. Hva tror du da?
Det har seg slik at du må være registrert som bonde, med buksnummer på gården for å kjøpe gjødselet :P
For å få en slik lisens må du derfor ut med 150.000, så nei, han tuller nok ikke med deg. Derro bør du prøve å snakke med noen som har tilgagn på bruksnummer
Sitat av Znerk Vis innlegg
Det har seg slik at du må være registrert som bonde, med buksnummer på gården for å kjøpe gjødselet :P
For å få en slik lisens må du derfor ut med 150.000, så nei, han tuller nok ikke med deg. Derro bør du prøve å snakke med noen som har tilgagn på bruksnummer
Vis hele sitatet...
Tull jeg har kjøpt krista-k på FK mange ganger, senest 3 uka siden uten noe form for bevis eller registrering. Trur heller at tryne-faktoren betyr masse (14 kontra 30 år)
På hvilken fk var det du handla på da? Begynner å gå tom selv :S
Sitat av aron Vis innlegg
Tull jeg har kjøpt krista-k på FK mange ganger, senest 3 uka siden uten noe form for bevis eller registrering. Trur heller at tryne-faktoren betyr masse (14 kontra 30 år)
Vis hele sitatet...
Ikke påstå at det jeg sier er tull uten noen kilder som sier det motsatte!
Det jeg sier stemmer, men dette gjelder selfølgelig kun der FK har krav om bruksnummer! Ikke alle butikkene som krever dette, og dette er jeg fullstendig klar over! Noen selger til hvemsomhelst for 300kr, andre krever 150.000 for registrering og kjøp..

Du har vært heldig, etter hva jeg har hørt er det få butikker som selger uten bruksnummer nå

Gjerne PM meg anngående FK butikken du kjøpte fra
kjedelig streiting
Sitat av Znerk Vis innlegg
Det har seg slik at du må være registrert som bonde, med buksnummer på gården for å kjøpe gjødselet :P
For å få en slik lisens må du derfor ut med 150.000, så nei, han tuller nok ikke med deg. Derro bør du prøve å snakke med noen som har tilgagn på bruksnummer
Vis hele sitatet...
Synes dog det var litt snålt at den andre butikken ville ha en tusenlapp per kg, mens den første ville ha såpass mye. Menmen, får plinge litt rundt i morgen og, hvis ikke får jeg bestille fra nettet.

Sitat av Glenni Vis innlegg
Når du leser at sekkene selges for ~200-600 hver, og du plutselig får en pris på 20,000. Hva tror du da?
Vis hele sitatet...
Jeg skjønte at dem ikke ville selge til meg, men det kan jo være flere grunner til det...
Sist endret av legalize_it; 31. januar 2011 kl. 18:46.
Noen som kjenner til en FK-butikk som selger i Trondheimsområdet? Henvendte meg skriftlig til FK, men fikk bare beskjed om at de ikke selger krista-k over butikk her i Trondheim. Fikk oppgitt at jeg isåfall måtte ta kontakt med en direkte på kontorene på Tunga for noe slikt.

Endte med at jeg heller bestilte fra hagebutikken, men måtte ut med over 800 for en 25-kg sekk der. Også var det vel fort over 200 i frakt om jeg husker rett. Har så jeg klarer meg en stund enda, men om noen har tips, evt har tenkt å handle inn litt større så ta kontakt isåfall. Godt mulig jeg er med å spleiser på en del av kaka da. KNO3 kan man jo aldri få nok av, og ser jo at andre får handlet det til 1/3 av prisen jeg måtte ut med.
Vel, jeg tror det har med tre ting å gjøre.

Oppførsel og utseende.
En litt halvpjusket og nervøs 14 åring får nok ikke kjøpt noe som helst, mens en mellom 30 og 40 med respektabelt utseende og som er sikker på sin sak får nok kjøpt så det holder.

Ansattes bevissthet om hva det kan brukes til.
Hvis de ansatte har blitt informert om hva det kan brukes til er det lite sansynlig at de vil selge uansett hvem som spør utenom hvis de har gyldig bruksnummer.

Om de har det på lager eller ikke.
Hvis en kommer og spør etter noe de ikke har og aldri har hatt på lager er det mindre sannsynlig at de vet hva det kan brukes til og dermed større sjans at de kan få inn en sekk ved neste vareleveranse.
En kompis var på fk i går med gårdsnummer osv. (jobber som gårdsgutt og kommer på traktor, 40 år gammel)
Gården er fast kunde og har kreditt på fk, han fikk beskjed om en pris på kr 196000.- for en sekk, men att den opprinnelige prisen er 400.-
De på fk trodde att det var nye regler på gang, så derfor fikk han ikke kjøpe med gårdsnummer heller.
Han får svar på dette i løpet av uken.

I sommer fikk vi beskjed om att vi kunne få kjøpe en pall for kr 8000.- ca
Lønner seg ikke å vente :-)
Sitat av omba Vis innlegg
Tydeligvis vet de på FK Mandal hva Krista-K brukes til, fordi de noen av ordene de svarte vennina til mamma var: Al-Quida,
Vis hele sitatet...
Blir bare sur...

Men uansett du kan jo kjøpe andre mindre urovekkende ting for å lage KNO3.
Det er en veldig enkel reaksjon!

Sjekk ut Thoryllos tråd for mer info.
Sitat av Znerk Vis innlegg
Ikke påstå at det jeg sier er tull uten noen kilder som sier det motsatte!
Vis hele sitatet...
Hvilke kilder? ser ikke at du kommer med noen...
Sist endret av PyroBoom; 2. februar 2011 kl. 11:35.
Har vel hørt med alle fk på østlandet snart, og de som har det, krever dokumentasjon. Noen som har noen tips om noen som kan ha det her? Vet man kan få tak i det på nett, men synes det blir litt dyrt.
Var innom min lokale FK avdeling for å kjøpe krista idag, da sa de at de ikke hadde det på lager men kunne bestille opp fra et sentrallager. Da jeg spurte om prisen fikk jeg til svar at den var meget dyr, etter noen telefoner fikk hun greie på at prisen som var inne var feil, etter noen trykk på kalkulator kom hun fram til at det var 480 pr. sekk inkl. frakt. Så jeg fikk bestillt to sekker jeg, men det skal sies at jeg har et personlig firma som jeg bestilte det gjennom så det kan være derfor jeg fikk. (ikke registrert som kunde til FK)
Sitat av PyroBoom Vis innlegg
Hvilke kilder? ser ikke at du kommer med noen...
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke skrevet opp noen kilder nei, men jeg har selv vært og spurt etter Krista-K på FK og fått dette svaret. I tillegg til personlige erfaringer har jeg også lest dette fler plasser, på grunnlag av dette kan jeg uttale meg om dette.

At andre sier at min påstand er tull på grunnlag av dems erfaring på en FK butikk uten kildehenvisning ser jeg derfor på som feil.

Kommentaren din er uansett meget usaklig og Off Topic, viss du har noe annet du ønsker å konfrontere meg med i denne sammenhengen foreslår jeg at du sender meg en PM
Sitat av Znerk Vis innlegg
Jeg har ikke skrevet opp noen kilder nei, men jeg har selv vært og spurt etter Krista-K på FK og fått dette svaret. I tillegg til personlige erfaringer har jeg også lest dette fler plasser, på grunnlag av dette kan jeg uttale meg om dette.

At andre sier at min påstand er tull på grunnlag av dems erfaring på en FK butikk uten kildehenvisning ser jeg derfor på som feil.

Kommentaren din er uansett meget usaklig og Off Topic, viss du har noe annet du ønsker å konfrontere meg med i denne sammenhengen foreslår jeg at du sender meg en PM
Vis hele sitatet...
Jeg har kilder! Mamma er min kilde! Hun jobber på FK Klett utenfor Trondheim, og de har strenge krav ved salg av Krista-K, du MÅ ha gårdsnr. og bruksnr for å få kjøpe.
Om du må gårdsnummer eller ikke varierer fra butikk til butikk.

"Mamma er min kilde".
Takk green ray

Sitat av Znerk Vis innlegg
Ikke påstå at det jeg sier er tull uten noen kilder som sier det motsatte!
Det jeg sier stemmer, men dette gjelder selfølgelig kun der FK har krav om bruksnummer! Ikke alle butikkene som krever dette, og dette er jeg fullstendig klar over! Noen selger til hvemsomhelst for 300kr, andre krever 150.000 for registrering og kjøp..
Vis hele sitatet...
I quote myself..

Er som sagt klar over at NOEN selger til hvem som helst, men de fleste krever bruksnummer.

Hver så snill å la diskusjonen ende her, posten er allerede langt off topic!
Det blir bare for dumt.

156.000 for 25 Kg med morro.
Serriøst,da leier jeg heller en pyrotekniker til et privatshow.

En venn var på FK idag. Her har de aldri hørt om det tydeligvis (takket være at folk holder kjeft og ikke er løs som faen) og derfor kunne de bestille det til han.
Vel, helt til han så prisen. 156.000 riksdaler skulle de ha. Først trodde vi at de hadde bomma med komma eller noe sånt (156,00 kr) men det stemte ikke.

Så da er det vel sånn at du må ha bondebevis for å få kjøpt det nå til dags da?
Sitat av PyroMann Vis innlegg
En kompis var på fk i går med gårdsnummer osv. (jobber som gårdsgutt og kommer på traktor, 40 år gammel)
Gården er fast kunde og har kreditt på fk, han fikk beskjed om en pris på kr 196000.- for en sekk, men att den opprinnelige prisen er 400.-
De på fk trodde att det var nye regler på gang, så derfor fikk han ikke kjøpe med gårdsnummer heller.
Han får svar på dette i løpet av uken.

I sommer fikk vi beskjed om att vi kunne få kjøpe en pall for kr 8000.- ca
Lønner seg ikke å vente :-)
Vis hele sitatet...
Det gikk bra, fikk en faktura på 500.000 ett eller annet for 4 sekker, men det justerer de når de kommer på onsdag, de trodde prisen ble 425.- pr sekk.
1. ringte felleskjøpet og spurte om krista k. den vennelige mannen kunne fortelle om at krista k ikkje var tilgjengelig på vestlandet. noen som har en ide på felleskjøp nærme møre og rommsdal/song og fjordane som har dette?

2. er det noen som har prøvd norgesfor? de er jo også distrubitør av kunstgjødsel.

3. ser også at hagebutikken.no fører krista k, men der er det ganske dyrt. er det noen andre nettbutikker som fører krista k?
▼ ... noen uker senere ... ▼
kunne det vere en ide og lage en liste over fellekjøpet buttiker som selger krista k? er desperat etter billig salpeter :P
Orker ikke lese dine tidligere innlegg nå, men vet du at likurg.pl selger ren KNO3? Koster i underkant av 130kr for 5kg, og frakten tipper jeg ligger på 200-lappen. God service, og levert på en ukes tid.
er klar over dette, men det er fortsatt billigere med 25kg for 200kr
25kg for 200kr (ikke 100% ren Krista-k) slik likurg.pl selger..

Profitt!
Jeg måtte betale 420.- på FK
Sitat av oppned5 Vis innlegg
25kg for 200kr (ikke 100% ren Krista-k) slik likurg.pl selger..

Profitt!
Vis hele sitatet...
ren Krista-K selger de ja men den inneholder ikke 100% KNO3
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av GreenRay Vis innlegg
ren Krista-K selger de ja men den inneholder ikke 100% KNO3
Vis hele sitatet...
Krista k inneholder 98% Kno3 etter hva jeg har fått med meg
I Think!
Det er sagt 100 ganger og nå sier jeg det for 3. og siste gang: Krista-K er mer enn bra nok til alt innenfor pyroteknikk, til tross for at den "bare" inneholder ca. 98% KNO3

100% KNO3 fra kjemikalieforhandlere er langt dyrere :P Er dog blitt litt vanskelig å få tak i Krista-K fra FK nå
Sitat av Znerk Vis innlegg
Er dog blitt litt vanskelig å få tak i Krista-K fra FK nå
Vis hele sitatet...
vet du om de Selger det på Plantasjen?
Tviler, men du kan vell bare ringe og spørre
De har hvertfall ikke hatt det i de plantasjenbutikkene jeg har spurt i.. Tror ikke de fører det..
Får noen til og sjekke etterpå
har både plantasjen og FK i byen, men FK er bare liten butikk :/

Eventuelt hvor mye koster det å bestille?
Sist endret av Zitto; 16. mars 2011 kl. 06:38. Grunn: Add on
Helt gratis, hvis de gidder
Great!
da stikker jeg innom etterpå
Krista Plus er det samme som Krista-k plus antar jeg? Mener å ha lest Krista-k plus på forumet her...

Fullt brukbart det?