Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 709
Kan jeg installere en MySQL klient for Windows og kjøre noe tilsvarende?

Kode

mysql -u username -ppassword database_name < dump.sql
Sist endret av fxxked; 28. juni 2011 kl. 22:38.
Sikkerhetsklarert
Jepp det kan du helt fint.

Mysql kommandoene og syntax er de samme uavhengig platform.
Sist endret av Pjukern; 28. juni 2011 kl. 22:52.
fxxked's Avatar
Trådstarter
Men funker: <

I windows? På samme måte som på Mac og i Linux, i e
Sist endret av fxxked; 28. juni 2011 kl. 22:56.
Se her:
http://technet.microsoft.com/en-us/l.../bb490982.aspx
Tok meg 2 sekunder med google.
ja, du kan og bruke > for å skrive stdout til en fil. F.eks. kan du ta "ping www.vg.no > test.txt" i windows.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Mysqlklient ?

Du mener en server ? eventuelt bare ssh til en allerede eksisterende boks som kjører mysql-server og kjør kommandoene derifra.
fxxked's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Mysqlklient ?
Vis hele sitatet...
Ja, på Windows

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du mener en server ?
Vis hele sitatet...
Nei, den går på en debianboks.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
eventuelt bare ssh til en allerede eksisterende boks som kjører mysql-server og kjør kommandoene derifra.
Vis hele sitatet...
Uaktuelt, jeg trenger å pipe inn en streng fra backup til en MySQL som kjører cache.

Sitat av etse Vis innlegg
ja, du kan og bruke > for å skrive stdout til en fil. F.eks. kan du ta "ping www.vg.no > test.txt" i windows.
Vis hele sitatet...
Skal lese inn fra fil, TheGEEK har allerede svart på spørsmålet.
Skal du først kjøre fra en _klient_ kan man allerede ta forutsetningen at du er inne i den aktuelle databasen da du vil få et GUI over databasen.

Da åpner du bare dump.sql i notepad og copy/paster -> run query. Dersom ikke klienten har en import funksjon da ofc.

SSH'er du til boksen for så å kjøre det commandline, så kan du gjøre det uavhengig av platform afaik.
fxxked's Avatar
Trådstarter
Kommer til å kjøre det slik:

Kode

mysql -uusername -ppassword -hcache.lan database_name < dump.sql
Finnes der også noe ala crontab til Windows? Jeg googlet litt og fant forslag om scheduled tasks og AT... hva er native scheduler for Windows 2K8 server?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Logisk nok heter den Task Scheduler, installert by default.
Det jeg ikke helt forstår her er om det er en server dette skal kjøres på. Eller skal det kjøres fra en windows maskin mot en linux maskin?

Den kommandoen du har skrevet inn her, du ønsker å kjøre, er commanline interfacet til en mysql server, som kjøres _på_ host maskinen, ikke fra en client -> server.
fxxked's Avatar
Trådstarter
at kommer i det minste med eksempler
Task Scheduler ser da mer ut som en event log, men den kan kanskje kjøre scripts også?

Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Den kommandoen du har skrevet inn her, du ønsker å kjøre, er commanline interfacet til en mysql server, som kjøres _på_ host maskinen, ikke fra en client -> server.
Vis hele sitatet...
Hvilke motforestillinger har du?
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Det jeg ikke helt forstår her er om det er en server dette skal kjøres på. Eller skal det kjøres fra en windows maskin mot en linux maskin?

Den kommandoen du har skrevet inn her, du ønsker å kjøre, er commanline interfacet til en mysql server, som kjøres _på_ host maskinen, ikke fra en client -> server.
Vis hele sitatet...
Kan da fint kjøre det opp mot en ekstern databaseserver med -h switchen. Det er ingenting som skulle tilsi at mysql-server og mysql-client må styres fra samme plass, det hadde gjort en del ting veldig upraktisk.
Ah, snap. Google is my friend Ser nå at det går an, should have checked that first!

Til Task Scheduler kan du sjekke ut http://support.microsoft.com/kb/308569, som slik jeg tolker det, sier du må lagre den evt. kommandoen som ei .bat fil som kjøres?

Edit: Den siden er riktig nok for XP versjonen av Task Scheduler, men her er en guide til Win7: http://windows.microsoft.com/en-US/w...chedule-a-task
Sist endret av pinkrabbitz; 29. juni 2011 kl. 01:03.
fxxked's Avatar
Trådstarter
W2K8r2 heter visstnok den aktuelle utgaven.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av fxxked Vis innlegg
W2K8r2 heter visstnok den aktuelle utgaven.
Vis hele sitatet...
Og Task Scheduler har eksistert siden Windows95 fram til dagens versjoner, hvis du trenger å kjøre scriptet interaktivt anbefales det visstnok "AT /interactive"

http://support.microsoft.com/kb/313565