Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 445
http://tablesorter.com/docs/#Demo

Hva regnes som grenseverdier for når denne funksjonen er optimal å bruke vs kjøre nye kall mot database?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Når du vil at klienten enkelt skal kunne sortere ting kjapt uten ny lasting av data. Ved statiske tabeller på et par hundre rader vil eg tru det er mykje betre enn å lese det inn på ny, både for klient og deg.
Hvor kan du tenke deg at skjæringspunktet mellom bruken av tablesorter og det å kjøre nye kall mot databasen går? 15 felt varchar(255), de fleste har 3-10 tegn i seg. Testutvalget mitt har 15000 instanser i arrayet, med paginering for hver 25, dersom filtrert underutvalg gir flere enn 50 poster.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Er serveren plassert på samme LAN-segment eller står den i ytre mongolia? Er last på serveren et problem, slik at du ønsker å offloade ting til klienten? Kort sagt må du nesten teste, men det skal jo litt til før ei sorteringsalgoritme er dårlegare enn rtt + overføringstid, sjølv om javascript er mindre optimalisert enn en databasetenar.
I testmiljøet går det som i smør, er der en grei måte å emulere svakeste enhet kjent som bruker i vbox, jeg er også åpen til idéen om hvor mye hver nettleser vil få disponere av RAM kan være en flaskehals.

Er Windows 2000 m/IE 6 gammelt nok? Eller hva kan folk finne på å bruke til å se på hjemmesider med i 2011?