Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 695
Kopierer en datafil på 2GB på samme harddisk tar det 20 minutter.

Over nett tar det 5 min å kopiere den samme fila, hvilke årsaker kan der være til at det går træigere lokalt enn over nettverk?
Fordi harddisken slipper å skrive/lese samtidig og du fordeler operasjonen på to disker, tipper jeg. Inb4 Atx spesifiserer nærere
fxxked's Avatar
Trådstarter
...men en faktor på 4? en faktor på 2-3 kan jeg forstå.
Større overføringshastighet på nettet?

Har du windows 7 ser du hastigheten på kopiering etc. Så kan lett sammenligne

Men 20min hørtes mye ut for 2GB
fxxked's Avatar
Trådstarter
Denne maskinen er en W2K3r2, men jeg tror den er moden for utskifting.

Blir nok iBoot ila uka om den skal oppføre seg slik.
Harddisken du kopierer fra er mye i bruk, veldig fragmentert og sikkert litt gammel?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
fxxked: Dra opp perfmon, sett opp noen grafer som du kan bruke til å ta en litt halvveis kvalifisert gjetning om hvor flaskehalsen befinner seg. Det er stort sett det jeg bruker å gjøre som første steg hvis jeg skal feilsøke uregelmessig oppførsel. Det er greit å kunne ha noen datapunkt å forholde seg til hvis man skal stille en slik diagnose. Ellers vil man som regel ende opp med å gjøre det samme som mange gjør ved Bluescreens; tilfeldig og sporadiske løsninger basert på stort sett ingenting. Kan sikkert lønne seg å ta en titt i eventviewer, selv om du ikke nødvendigvis finner noe spesielt interessant der.

Denne kan være grei for å ha noen punkter å forholde seg til, og du skjønner sikkert hvilke som er relevante for din søking: http://www.it-etc.com/2010/04/14/use...d-bottlenecks/

Har du sjekket S.M.A.R.T-informasjonen på disken? http://en.wikipedia.org/wiki/S.M.A.R.T.

Hvordan er det med paging-aktivitet fra minnet ned på disk?

Jeg går nesten ut i fra at du har mer enn én disk i maskinen? I såfall, er det like tregt å kopiere på den andre disken? Hva med overføring fra en disk til en annen?

Drivere og oppdateringer trenger jeg vel egentlig ikke nevne?
Sist endret av m0b; 24. mars 2011 kl. 11:46.
fxxked's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Harddisken du kopierer fra er mye i bruk, veldig fragmentert og sikkert litt gammel?
Vis hele sitatet...
ca 3 mnder
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nå har det seg jo også slik at Windows faker som faen når det kommer til filkopiering og jeg har testet dette endel når det kommer til SAN.

Å skrive til et SAN-feks eller en disk på et nettverk hvor man har en cache i mellom vil gå latterlig mye fortere enn å kopiere tilbake samme veien, dette fordi Windows ikke sier "complete" når data er skrevet til faktisk disk men til cache normalt sett.

Som eksempel tok en 4GB fil omtrent 1 min å kopiere til SAN'et kontra 5 minutter å kopiere tilbake til disk, ser man dog på RT-data på SAN'et ser man at data blir fortsatt skrevet fra cache -> disk i god tid etter at kopieringen er "fullført".

Så uten mer data enn "kopierer over nettverket" og eventuell performancedata på kopieringen både server og clientside er det ikke mulig å svare på det du spør om.