Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 4235
Ja det er sikkert et fryktelig dumt spørsmål, men har vist lite og finne på om dagene og har veldig lyst til og lage noe dubstep eller egentlig bare noe med beat i:P

Ja tittelen sier jo egentlig hva jeg spør om, men jeg spør om noen kan hjelpe meg og komme i gang og lære og lage dubstep?

Takker for svar som alltid.

-LTe
LTe
eTL
LTe's Avatar
Trådstarter
Sitat av duzzyd Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk..skal se inn i det
Prøv og feil.
Høres ut som du ikke har noe erfaring med musikkproduksjon fra før av. Du bør begynne med å laste ned er program for å se leke deg litt rundt meed loops
step 1: snares å kicks, eventuellt en dame som synger noe random.
step 2: Build up
step 3: WUBWUBWUBWUWBUWBWUBWUBWUWBUWB wuuuuuuub wuuuuuub wubwuwbuWUBWUBWUBWUBWUBWUB!!
step 4: repeat.
LTe
eTL
LTe's Avatar
Trådstarter
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
step 1: snares å kicks, eventuellt en dame som synger noe random.
step 2: Build up
step 3: WUBWUBWUBWUWBUWBWUBWUBWUWBUWB wuuuuuuub wuuuuuub wubwuwbuWUBWUBWUBWUBWUBWUB!!
step 4: repeat.
Vis hele sitatet...
Haha nice forklaring(ikke sarkastisk ment, i lol'd)
FL STUDIO? ikke drit deg ut a
trådstarter: kjøp deg en sampler eller noe feks Korg esx
http://www.youtube.com/watch?v=2eDw4VTVn9g
Part time ninja
locked65's Avatar
Hvorfor ikke fl studio ? det er jo ett godt program. Det er ikke verktøyet det kommer ann på det er hvordan du bruker det.

Til trådstarer, Hør mye på dubstep. Hør hvordan låtene er bygd opp. Men som sagt over så er det som oftest

intro med litt kicks, snares og endel hihats som er layered. Og build up, og det viktigste. Bassdroppen. WUbwub
Sist endret av locked65; 18. februar 2011 kl. 15:18.
http://www.youtube.com/watch?v=CJzfTZlEl40
/thread

denne er også veldig bra:
Lage en VIP er kanskje det letteste om du er ny, for da trenger trenger du ikke lage alt fra scratch:
http://www.youtube.com/watch?v=8RZ5A7pJ7ew
Jeg bruker FL.
Og jeg lurer på åssen jeg kan få den syke sub-bassen?
Utten sån wub wobble shit.
Som feks. I dropet på 12th planet ft. Skrillex - father said. (0:26)
Thepiratebay-FL Studio 8-Thepiratebay-Massive VST-Youtube Tutorials!!!!!!
Step 1: Røyk en grønn plante
Step 2: Fyr opp FL Studio
Step 3: Våkn opp neste dag med dubsteplåt.
Ok, først og fremst; det er ikke en enkel prosess. Veldig mange latterlige innlegg her, og jeg sliter veldig med å se nytten av å "kjøpe seg en EQ" eller "kjøp sampler!1!". Mange vil lage musikk på Skrillexnivå på en kveld, og tro meg, det skjer ikke

Raskt forklart; du får til wobble-effekten ved å fjerne/ta tilbake de høye frekvensene på synthbassen. Dvs, idét lavpassfilteret går opp og ned, så kommer den karakteristiske effekten. Dette kan feks styres og automatiseres via en LFO, eller skrives rett inn i en EQ.

På den lyse siden, det er mye enklere å få til musikk av tilsynelatende høy kvalitet i dag enn før. Hør masse på musikken, les deg opp på basic teori både innen musikk og mixing/generell produksjon, og lek deg rundt i ditt DAW. Jeg har studert flere aspekter ved musikk i mange år, og det er først nå det virkelig løsner.
Sitat av Lootfisk Vis innlegg
Ok, først og fremst; det er ikke en enkel prosess. Veldig mange latterlige innlegg her, og jeg sliter veldig med å se nytten av å "kjøpe seg en EQ" eller "kjøp sampler!1!". Mange vil lage musikk på Skrillexnivå på en kveld, og tro meg, det skjer ikke
Vis hele sitatet...
regner det var meg du siktet til der.
Jeg vet at dette tar mange år før du virkelig kan lage noen fete sanger.
Å be noen som ikke har erfaring med musikkproduksjon kjøpe dyrt utstyr i begynnelsen, er som å be noen som vil ta flytimer kjøpe seg ett F-16 jetfly. Rusko, for eksempel, en meget dyktig og annerkjent dubstep-produsent, bruker som oftest ikke mer enn sin mus og et tastatur. Til inspirasjon :-) Basically: tid, viljestyrke, et kreativt sinn og et billig midi-keyboard kommer du enormt langt med!

Dette kommer fra en som har fylt opp hjemmestudioet med allslags gear fra alle hverdens hjørner over flere år, men jeg tar meg likevel stadig i å kun sitte med musen og dette her når jeg lager de feteste produksjonene (25 tangenter, knappe 2 oktaver, koster 3-4 hundre kroner):
http://www.crunchgear.com/wp-content/uploads/2009/10/lpk25_web_med.png

* verdens ...
▼ ... over et år senere ... ▼
fl her ;_)
Har prøvd FL, ableton og Reason, og av de er kanskje FL den du enklest skviser ut låter med. Reason har en god del bra samples. Ableton er fint og enkel å bruke til automatisering f.eks., men mangler en del samples og ekstra stuff, så du blir nødt till å laste ned masse plugins og samplepacks.
Er ikke noe pro producer, så dette er bare personlige erfaringer, intet mer.
Har prøvd FL, ableton og Reason, og av de er kanskje FL den du enklest skviser ut låter med. Reason har en god del bra samples. Ableton er fint og enkel å bruke til automatisering f.eks., men mangler en del samples og ekstra stuff, så du blir nødt till å laste ned masse plugins og samplepacks.
Er ikke noe pro producer, så dette er bare personlige erfaringer, intet mer.
Sett deg inn i en daw (digital audio workstaion)
Og studer tut. på youtube. Det er den enkleste og beste måten og begynne på.

Det meste av vst (instrumenter/effekter og prosessorer) er tilgjengelig på tpb. (ikke til å anbefale om du tar musikk produksjonen seriøst though)
Sist endret av BarBeats; 3. februar 2013 kl. 05:29.
Boy in a band har en drøss med video tutorials og tips/triks på et utall forskjellige sjangre. Han bruker riktignok Reason, men det går nok å snappe opp noen tips fra videoene hans likevel.

Det ligger også mange gratis sample packshjemmesiden hans. Absolutt verdt å sjekke de ut uansett hvilket DAW du bruker.
1: Lag fin musikk.
2: Gi CD-plata til katten.
3: Kjør over med dampveivalse.
4: Enjoy.
Sitat av trololav Vis innlegg
1: Lag fin musikk.
2: Gi CD-plata til katten.
3: Kjør over med dampveivalse.
4: Enjoy.
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Skal du spise katten, eller?
Kan sjekke ut denne og de 2 andre videoene i serien han har: http://www.youtube.com/watch?v=fMrh_W4aAIM
Sist endret av Anarkorken; 3. februar 2013 kl. 13:48.