Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4389
Heisann =)

Jeg har fått 50 pund i gave av noen bekjente, og jeg har tenkt å ta meg en tur i Nordea banken på fredag før det stenger for å veksle det til kroner. Jeg lurer på om noen vet hvordan det funker?

Jeg har en konto på Nordea, er det så enkelt som at jeg drar til banken med legitimasjon og sier at jeg vil veksle pengene?
Så lenge det er sedler går det bra. Får de enten på kontoen din eller i kontanter, mulig det blir tatt ett gebyr.
Okei smu. Jeg har nemlig mistet bank kortet mitt, så jeg satser på at jeg kan få dem der med en gang.
Slik Omaha sier, så kan du få vekslet de til norske kroner hvis det er sedler. Du kan velge å få de på konto eller i kontanter, og jeg vil si 100% at det er et gebyr å betale men skal være et sted mellom 20-50 kr, ikke noe mer. Lykke Til!
du går inn i banken å sier hei jeg vil veksle penger
haha okei, smud at det er så enkelt. takk for hjelpen folkens!
Anbefaler at du veksler de inn på forex. Tar jeg ikke helt feil, har de ingen vekslingsgebyr når du skal veksle fra utenlandsk valuta til norsk.
Sitat av raze Vis innlegg
Anbefaler at du veksler de inn på forex. Tar jeg ikke helt feil, har de ingen vekslingsgebyr når du skal veksle fra utenlandsk valuta til norsk.
Vis hele sitatet...
de tar 40 kr for uansett hvor mye du veksler
Sitat av 2free Vis innlegg
de tar 40 kr for uansett hvor mye du veksler
Vis hele sitatet...
Siterer fra Forex sine sider:

Hos FOREX Bank kan du både veksle og kjøpe utenlandske valuta til gunstige kurser og avgifter.

Det er gebyrfritt ved kjøp av utenlandske valuta og vi lagerfører mer enn 75 valutasorter. Du kan også reservere en eller flere valuta både via nettet eller telefon. Reservasjon av valuta må skje minst to dager før henting.
Vis hele sitatet...
Kursene er ikke så verst heller, og på et så lite beløp vil man komme mye gunstigere ut siden det ikke er gebyr.
Sitat av 2free Vis innlegg
de tar 40 kr for uansett hvor mye du veksler
Vis hele sitatet...
feil. null gebyr hos forex.

Forex har derimot noe dårligere kurs som kompangsasjon. Dvs: Har du lite penger du skal veksle, er Forex the way to go. Skal du veksle mye penger, så er bank det beste valget. (For å finne "grensen", så tar du selvfølgelig å regner på kursene hos forex/bank, og trekker fra gebyret som banken tar. Uten å se på om dette lønner seg med 50 pund, så er jeg ganske sikker på at det lønner seg for deg å ta det hos forex)