Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3117
Hoit

Før jeg gjør noe dumt så tenkte jeg skulle rådføre meg med noen av ekspertene her om et mulig utfall.

Jeg har et 99kr smell batteri, igår så kom jeg på tanken med det å legge en pose som inneholder 1-2liter med bensin på batteriet.

Det jeg tenkte, hvis jeg legger posen med bensin på batteriet og tenner på. Hva slags utfall vil det bli?

Tenker vi at bensin blir dratt med opp i luften og spredd i alle kantet. Eller snakker vi at bensinen tar fyr med engang og bare brenner på bakken.

Sikkerhetsavstand har vi vurdert til 60-80m. Og skal selvfølgelig kjøte ekstra lunte og ha bensinen i tre-fire poser sånn at det ikke etser igjennom!
nei, nei, nei..

ikkje gjer det...

men hadde vert kult XD
HøyRisiko Psykopat
Blir nokk noe lignende denne,
bare at det brenner etterpå :P

Viss du skal gjøre det så må du ikjje gjere det i nærheten av hus eller trær
For å få en spektakulær flammesopp kan man ta en enkelt hylse fra et av de kraftigere 25 skudderne, tape den fast opp/ned i tuten på en spylervæskekanne som er fylt opp med bensin.

å legge bensin på selve batteriet blir bare å ødelegge det.
legger du en pose med bensin på toppen av batteriet, vil bare første skuddet gå rett gjennom posen, og antenne det, så blir det liggende å brenne på bakken
hva med å lime en pose med bensin på en rakkett isteden?
Sitat av azoo Vis innlegg
hva med å lime en pose med bensin på en rakkett isteden?
Vis hele sitatet...
Kan jeg ikke forestille meg går bra. For det første må det være en jævla sterk rakett før den løfter en pose med bensin og den blir nok ustabil som bare juling. Mest sansynlig kommer den aldri til å nå mer enn 1 meter, det er hvis du finner en kraftig nok rakett...
Sist endret av Elemental; 30. desember 2009 kl. 19:49.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Kan jeg ikke forestille meg går bra. For det første må det være en jævla sterk rakett før den løfter en pose med bensin og den blir nok ustabil som bare juling. Mest sansynlig kommer den aldri til å nå mer enn 1 meter, det er hvis du finner en kraftig nok rakett...
Vis hele sitatet...
og siden det allerede er snakk om kommersielt fyrverkeri + bensin, tviler jeg på at det blir aktuelt å lage raketter til formålet
Om du skal prøve det, så kan det være lurt å filme om du har den muligheten så andre kan lære av dine feil til neste år
Sitat av NitroFis Vis innlegg

å legge bensin på selve batteriet blir bare å ødelegge det.
Vis hele sitatet...
Vil ikke det første skuddet antenne bensinen som er i posen slik at det bare flammer opp i stedenfor at bensin ødelegger batteriet?

Jeg vet ikke, men vil ikke det skje?
All bensinen brenner ikke opp umiddelbart.
Ta heller ut shellet på ett rør og erstatt det med en pose fylt av bensin. Spruter godt.
Og hva skjer når bensinen tar fyr i lufta? Evt bare 1 meter over bakken? Jo, mange får brennende ildkuler i nakken.
vil tro kula skyver bensinen til siden eller sprenger med en gang det treffer posen

men lykke til
Litt nervøs nå merker jeg.
som sagt, ett av rørene fra et slikt batteri oppned i ei spylerveskekanne full av bensin=profit
Bare dobbel opperer og ta 1 kraftig "dobbel opperert" oppi/under ein pose bensin, det vil fungere litt betre men ikkje overdriv med bensinen.
Men så kommer vi til at du skal kun bruke eit batteri? Ikkje "lage det til"?

Anna ide er å ta eit metallrøyr -> putte 1 stykk "dobbel opperert" oppi -> lage hull på sida slik at du kan tenne på lunta:P -> ta ein pose bensin over den "dobbel oppererte" som ligger i røyret(Alt skal vere i røyret, dette fungerer som ein creamora..) -> tenn på og ja..
Men oppskyter krutt er 200x betre enn ein dobbel opperert, men eg er optimistisk på dette(vist det er eit tjukt røyr.).

Btw, er røyret tynt så blir det bare sprengt til fillebiter..:P
Sist endret av Fyllingz; 31. desember 2009 kl. 00:05.
hva pokker er "dobbel oppererte"?
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
hva pokker er "dobbel oppererte"?
Vis hele sitatet...
Oj hehe er så vanlig å sei det her borte:P

uhm..
1. du plukker alle oppskyterane(papprøyra) frå batteriet. (25 oppskytera vist det er eit 25 skudd batteri, dokke tar hinte.)

2. Ta desse oppskyterane og få ut shellet som du da bare fester ei lunte på der "time fuse'n" ligger.

Nå har du dobbel opperert. Okey, Sorry for dårlig språk, forklaring og skrivefeil. Er litt trøtt.


"Rekk opp hånden dem som ikkje skjønte det."
Sist endret av Fyllingz; 31. desember 2009 kl. 00:13.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg vet da faen hva som skjer, men gjør det i sentrum!!
Vis hele sitatet...
Nei, for all del ikke gjør det!

For alt dere vet så kan denne tråden komme på trykk i en av Norges tabloidaviser dersom det skjer noen stygge ulykker i løpet av morgendagen.

Bruk hodet litt!
Dette gjelder både trådstarter, "krigshissere" og "kirurger" som har deltatt på denne tråden!
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
legger du en pose med bensin på toppen av batteriet, vil bare første skuddet gå rett gjennom posen, og antenne det, så blir det liggende å brenne på bakken
Vis hele sitatet...
skuddet? skal man skyte på dette? kan noen forklare evt linke til video hva dette er`?
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Skuddet" det som kommer ut av røret, det som flyr opp i lufta og sprenger.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
For å få en spektakulær flammesopp kan man ta en enkelt hylse fra et av de kraftigere 25 skudderne, tape den fast opp/ned i tuten på en spylervæskekanne som er fylt opp med bensin.

å legge bensin på selve batteriet blir bare å ødelegge det.
Vis hele sitatet...
Hmmm, dette virket som noe som jeg kunne prøve meg på Skal spylervæskekanna være full og skal den stå på bakken med skuddet siktet ned i bensinen?
Sitat av Ginnungagap Vis innlegg
Hmmm, dette virket som noe som jeg kunne prøve meg på Skal spylervæskekanna være full og skal den stå på bakken med skuddet siktet ned i bensinen?
Vis hele sitatet...
japp, ikke få bensin på noe av kruttet eller lunta, da vil du ha problemer med å få fyr på det
hoho, slapp av gutta-krutt.

Denne skal detoneres på en STOR åpen fotballbane.

Hva med dette oppsettet:

- 1 stk spylevæske kanne med 2-3L bensin
- 1 stk Happy spring/Chilli bomb/ de man får 3 stk for 15 kr

Sette 1 stk happy spring i spylervæske kanna og løpe? kanskje kjøte lunter?
Sist endret av BaJa; 31. desember 2009 kl. 01:46.
Jeg ville heller gått for litt kraftigere saker enn Happy spring o.l ettersom disse inneholder stjerner som vil erstatte en god del plass som heller burde vært tildelt mer flashkrutt.
Et av Spectras 25 skudd batterier møter det kravet om så mye krutt og smell som mulig.

En av de 20 skudd batteriene vil nok vært enda bedre.
HøyRisiko Psykopat
Hva med dei der .35 monster til svea da ? 50 gramm krutt i hver kule
What ever you do, husk å filme..
Etter mye om og men, så feiga vi ut. Grunnet det var personer i området vi hadde tenkt å dra av gårde bensin bomben vår!

Men ja, godt nytt år folkens. Håper 2010 fører til flere nFF medlemmer!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av OlaWaagen Vis innlegg
Hva med dei der .35 monster til svea da ? 50 gramm krutt i hver kule
Vis hele sitatet...
Nå regner du ikke med alt mineinnholdet og liften.