Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1698
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei har akk begynt på Metoprolol 25mg mot høy puls og angst. Om noen kan dele erfaringene deres med denne medisinen hadde det vørt nyttig. Hva er normal dosering og hvor lang tid før det funker?
Dette er noe du må ta med lege, at random ufaglærte folk skal å sitte å gjette hva som passer deg og din helsetilstand er ren bingo.
Det må da være lov å spørre om andres erfaringer med et legemiddel?

Han spør jo aldeles ikke om noen kan "gjette hva som passer han og hans helsetilstand" ��
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
100 mg morgen og 100 mg kveld. Depot.
Funker helt greit, tar bort mesteparten av hjertebanken og rødmingen. Jeg bruker det ikke bare pga angst, men har høyt blodtrykk også. Heldigvis ingen bivirkninger. Noen blir svimle, men ikke jeg.
Sitat av stranger Vis innlegg
Det må da være lov å spørre om andres erfaringer med et legemiddel?

Han spør jo aldeles ikke om noen kan "gjette hva som passer han og hans helsetilstand" ��
Vis hele sitatet...
H*n spør etter dosering, noe som får meg til å tro at dette er noe h*n ikke har fått av lege, da mener jeg at vedkommende burde ta det med lege.
Erfaring med, ja. Dosering og den slags, mener jeg at bør tas med lege/helsepersonell.
Hva folk velger å ruse seg på er ikke noe jeg legger meg opp i, men om man leser hva denne medisinen er tiltenkt, så fremstår det ikke for meg som noe som er nevneverdig lurt å eksperimentere seg frem med på egenhånd, men jeg vet ikke, derfor ville jeg tatt det med lege.

*Dosering på medisiner for div. helsetilstander...
Sist endret av Veggen; 31. mars 2020 kl. 20:54.
Har det på resept, men kun brukt 2 ganger. Funker fint for fremføringer og foredrag da hjertebanken stopper. Angst var der fortsatt, men veldig fint å ikke få den syke skjelvingen og blackout. Mao var dette langt mer effektivt for meg enn f.eks Valium. Ble ganske slapp og litt svimmel, pulsen var nok nede i 30 og noe. Helt sinnssykt lavt. Så tør ikke bruke det mer. Dette er bare min erfaring da.
Sist endret av algernon; 31. mars 2020 kl. 20:29.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av algernon Vis innlegg
Har det på resept, men kun brukt 2 ganger. Funker fint for fremføringer og foredrag da hjertebanken stopper. Angst var der fortsatt, men veldig fint å ikke få den syke skjelvingen og blackout. Mao var dette langt mer effektivt for meg enn f.eks Valium. Ble ganske slapp og litt svimmel, pulsen var nok nede i 30 og noe. Helt sinnssykt lavt. Så tør ikke bruke det mer. Dette er bare min erfaring da.
Vis hele sitatet...

Hvilken dosering brukte du?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
30 puls? Er du våken da?
Har gode erfaringer med Metoprolol. I litt større sosiale lag tar jeg 50 mg.
Presentasjoner og liknende 100 mg.
Maksdose/døgn er 200 mg
Tipper du starter lavt forbruk å se hvilken dose som fungerer best, samt at ikke blodtrykket faller drastisk