Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1405
Hei. Jeg har noen gram med brunt (hasj) . Jeg liker ikke å røke det, eller «bake» det i mat.
Det jeg lurer på om det kan legges i kapsel og svelges slik?
Eller må jeg gjøre noe med det før jeg legger det i kapselen. Blandet med noe, varme det opp eller annet først?
Er det noen som kan være greie å gi meg råd?
det kan være lurt å blande det med feks matolje eller kokosfett først, som man deretter fyller opp de største kapslene, 000 eller hva det nå er man får tak i. Hasjen tilberedes som om man skulle brukt den til mat, og blandes med fettet i 10-15 min. Før man gjør det bør hasjen ligge på papir i ovnen en havtimes tid på 100 grader.
Løs det opp i varm olje/smør. Kroppen har problemer med å ta opp hasj uten at det løses opp først. Mange vil også anbefale å la det være varmt en stund pga dekarbolysering, dette kan du lese mer om ved å google. Erfaringsmessig går det helt greit då lenge du løser det opp i smør/olje :-)
Trådstarter
2 0
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
det kan være lurt å blande det med feks matolje eller kokosfett først, som man deretter fyller opp de største kapslene, 000 eller hva det nå er man får tak i. Hasjen tilberedes som om man skulle brukt den til mat, og blandes med fettet i 10-15 min. Før man gjør det bør hasjen ligge på papir i ovnen en havtimes tid på 100 grader.
Vis hele sitatet...
Takk, skal jeg smuldre den opp, før jeg har den i ovnen?
trenger ikke dele noe særlig på forhånd, men pass på når du tar den ut at den får kjølt seg ned litt, ellers kan det være vanskelig å håndtere hasjen
Har du ikke pipette eller ei sprøyte, kan det bli jævla gris.

På 2g kan du feks blande det med ca 17gram kokkosfett. Ikke billig ræl, men feks Coscosa. Fett og rev sammen, rør etter 10 min.

140 grader i ovnen i en time. Rør rundt ca hvert 10 min.

Gir ca 20 kapsler på 0,1g. Rimelig enkelt dosere med 0,1 pr kapsel. Da er det kapsel 0 det er prat på.

Aldri brukt 000. Liker helst 0/00.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 23. desember 2019 kl. 00:13.
Anonym bruker
"Løpende Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren

x-aksen (oppover) viser mengde tilgjengelig virkestoff og y-aksen tid i minutter. Strekene viser utvalgte temperaturer i selve blandinga. Ved 145C når man maks potens etter 7 min, men så vil den synke om man lar det stå for lenge. 122C er mer ideelt og skulle nå maks potens etter litt under en halvtime.

Forvarm ovnen til ca 120C. Rør sammen oljeblandinga i en liten kjele over svak varme. Sett kjelen i ovnen (med termometer om du vil) i 30 min. Ferdig.
Hvis du forvarmer ovnen med kjelen med kokosolje inni og så tar den ut og blander hasjen slipper du garantert at hasjen får oppleve mer enn 120 grader. Like greit å gjøre det mest mulig perfekt når en først er i gang
Personlig hadde jeg tatt en kjele å varmet opp vann, puttet en glass bolle el. over der igjen(tror dette kalles vannbad), og varmet cannabisen sammen med fettet i bollen på lav temp over en litt lengre periode. 20-30 min ish. Kokosolje høres jo bra ut, jeg har brukt smør selv. Den metoden har fungert bra for meg, og finner det lettere å regulere temperaturen i olje og cannabis blandingen, som ikke bør være hverken for lav eller høy.
Sitat av Bomboklat Vis innlegg
20-30 min ish.
Vis hele sitatet...
Prøv med lengre tid. Når du bruker så lav varme kan du får mye mer THC hvis du holder på lengre. Jeg bruker 104 grader stabil temperatur(ikke vannbad altså) ca. halvannen time. Resultatet er langt bedre enn i bakerovn.