Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvor mange kopper kaffe drikker du daglig?
1-2 76 21,35%
2-3 50 14,04%
3-4 45 12,64%
4-5 31 8,71%
6 eller mer. 41 11,52%
Drikker ikke kaffe. 113 31,74%
Stemmegivere: 356. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  92 12189
Kaffe er dopet mitt. Drikker mellom 8-12 kopper daglig, gjerne intensivt hvis jeg er på jobb, studerer. Espresso er en favoritt. Elsker å sitte å riste fordi jeg er så våken av kaffi'n!
Drikker 1-2 kopper kaffe daglig. Drikker også en god del te. Jeg syns en kopp kaffe på morgenkvisten er en god start på dagen, og i tillegg godt etter middag. Jeg pleier også å drikke kaffe når jeg graver meg inn i historie-studiene mine. Merkene jeg bruker er veldig forskjellig. Noen ganger går det i kapsel-kaffe fra både Dolce Gusto og Tassimo, men jeg foretrekker helst nyktraktet kaffe! Der går det mye i Löfbergs Lilla og Evergood. Ali og Friele er også gode alternativer !
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Batabusa Vis innlegg
AHAHAHA, for reals?

ÅåååÅåh så sinna, så sinna liten guttepjokk :3

For gud så kraftig et rusmiddel kaffe er, ja jøss. Masse kaffejunkies overalt, de minst produktive i samfunnet, de sitter barer rundt på kaffebarer og drikker kaffe heeeeeele dagen, og naver... Og når de går tom for penger, så raner de produktive mennesker så de kan kjøpe mer kaffe!
Vis hele sitatet...
Så du mener at så lenge rusmiddelet er "svakt" så må man rakke ned på de som ikke tar det? Det er jo nærmest gruppepress å rakke ned på de som velger å ikke drikke kaffe, noe jeg trodde de fleste slutta med etter ungdomsskolen.

Selv om kaffe er mer sosialt akseptert enn mange andre rusmidler så er det ikke greit å komme med utsagn som "du er ikke kul om du ikke drikker kaffe". Det èr et rusmiddel, og om man velger å ikke drikke det så burde folk respektere det.
Jeg drikker 95% av all kaffen jeg drikker på jobb, og da bare 2 kopper på morran for å fungere, samt en kopp etter lunch. Den koppen etter lunch liker jeg egentlig ikke, men lunchen har en tendens til å bli et kvarter lenger da.

På jobben har vi en sånn fancy maskin som kverner hele bønner, og dette smaker helt greit. Om jeg får besøk av noen som krever å få kaffe hjemme får de coop gul kokmalt servert i presskanne.

Etter jeg var en stund ombord på et britisk fartøy i forbindelse med natotjeneste har jeg virkelig fått smaken på te med melk og sukker i, så jeg drikker stortsett dette hjemme.
Russian earl grey med h-melk og sukker i er en killer!!
Akkurat slutta med melk i kaffen her Ikke akkurat proff kaffe-drikker men.
Middels-sterk kaffe fra Philips Saeco Intelia Focus er digg. En bit Freia melkesjokolade ved siden av topper det hele.
Om jeg har dårlig tid, blir det en sterk espresso.

Er litt usikker på hvilke type bønner som er best! Har aldri prøvd å kjøpe kaffebønner i løs vekt. Bruker kun de pakkene man får kjøpt på coop eller rema. Den "morgen kaffe" pakken fra coop er hittil favoritten. Prøvde en slik coop-pakke som hadde styrke 5 (dvs. heftig brente bønner) men den egnet seg kun til frappe...

Noen kaffebønneanbefalinger?? Hvilke pose-bønner er best og hvor bør jeg kjøpe i løs vekt?
Drikker en kopp, kanskje to om dagen. Dette er av typen man får på Shell 7/11 der jeg bor.
Den er vel ikke av den sterkeste typen, kommer litt an på hvem som blander den om morgenen.
Jeg startet med kaffe når jeg begynte i læra som elektrikker for 3 år siden. Da var det en kopp om morgenene og på fredager var det 09.00 og 11.00 kaffe fra kaffebreneriet etc.
Jeg har en nespresso maskin med kapsler av div. Smak og styrke. Men denne er lite brukt den siste tiden (les året).
Jeg liker og drikke kaffe, selvom jeg ikke drikker den mest fasjonable kaffe'n, både fordi det er godt med snusen og deilig å nippe til den når man sitter i køen på vei inn til oslo om morgenen når man er trøtt.
Drikker litt kaffe.

Jobber med kaffe så er veldig kvalitetsbevisst.

Var så heldig å få en reise til Etiopia tidligere i år, å bodde på landsbygda sammen med lokale fattige folk. For det første lærte jeg om holdninger med penger, og jeg lærte en god del om gjestfrihet.

De høstet hvite bønner, inviterte på kaffe, satt i 2-3 timer å brente bønnene for hand mens vi pratet, og etter laaaang tid ble jeg servert den BESTE kaffen jeg noensinne gang har hatt.

Så jeg hamstret kaffebønner fra Etiopia som jeg enda har. Drikker den nå, utrolig mørk å fyldig, deilig
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Vi er pingler fordi vi ikke liker et stimulerende rusmiddel? Verste jeg har hørt.

Da kan jo like så greit jeg komme og si at du er en pingle fordi du ikke går på amfetamin.
Vis hele sitatet...
Det er fordi amf er så sinnsykt ukult, vettu. Bare sjekk her for alle fordelene med kaffe; http://fitnessbloggen.no/7-grunner-kaffe/
Sist endret av aeon_illuminate; 12. august 2013 kl. 07:54.
Noen som har prøvd deathwish enda? Har utrolig lyst til å teste en kopp kaffe med 600 ml koffein

http://www.deathwishcoffee.com/
Sist endret av Defman; 12. august 2013 kl. 10:19.
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Om jeg får besøk av noen som krever å få kaffe hjemme får de coop gul kokmalt servert i presskanne.
Vis hele sitatet...
Da hadde ikke jeg kommet hjem til deg, for å si det sånn.
Hvorfor ikke? Og gjerne utdyp svaret ditt her er du snill..
Sitat av Defman Vis innlegg
Hvorfor ikke? Og gjerne utdyp svaret ditt her er du snill..
Vis hele sitatet...
COOP GUL KOKMALT SERVERT I PRESSKANNE!?

Skjerp deg mann...
Fordi den er stygg å smaker høgg..

Alt som er svart er ikke kaffe.
Det viser vel et tydelig tegn på at man egentlig ikke ønsker gjester. Jeg ville ikke følt meg velkommen, men meg om det.
Om jeg er hjemme blir det nok 4-5 kopper pod-espresso utover natta. På jobb pleide jeg å drikke minst 5 kopper svart Automat eller trakterkaffe. Andre dager drikker jeg ikke kaffe i det hele tatt.
Så jeg er en slik en som drikker fordi det er tilgjengelig, ikke fordi jeg trenger det.
Sitat av Defman Vis innlegg
Noen som har prøvd deathwish enda? Har utrolig lyst til å teste en kopp kaffe med 600 ml koffein
http://www.deathwishcoffee.com/
Vis hele sitatet...
Bare å koke opp en helvettes sterk kaffekanne hjemme det?
Gjorde det samme selv engang for endel år siden og jeg fikk disse symptomene av EN kopp sterk traktekaffe:

Klarte ikke å reise meg eller gå noen plass. Det føltes ut som jeg hadde den verste influensaen jeg noengang har hatt samtidig som jeg var kvalm, hodepine, vondt i magen, hodet spant og jeg svettet som en halvstekt gris .

Etter 2-3 timer gikk det over av seg selv og var bare greit sliten resten av dagen, men damn det var en udigg opplevelse.
Sist endret av Bombasa; 12. august 2013 kl. 13:08.
Presskanne er jo en av de bedre måtene å lage kaffe på, problemet er bare at mange lar den stå for lenge på presskanna så den blir sur og bitter. Coop gul er heller ikke så kjempe gal, synes den ikke så så spesielt kjipere enn vanlig friele som man får overalt.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Defman Vis innlegg
Noen som har prøvd deathwish enda? Har utrolig lyst til å teste en kopp kaffe med 600 ml koffein

http://www.deathwishcoffee.com/
Vis hele sitatet...
Jeg bruker Preworkout som inneholder 300mg koffein i en skje. Man kjenner det godt... Det koker i blodet og man må på do før man kan dra å trene.

Kokingen i blodet er det sykeste.
For å sammenligne - 1liter Red Bull inneholder 320mg koffein.
Store doser koffein er ikke mye godt(masse kjipe bivirkninger),hadde tatt en liten dose amfetamin over det any day.
Er koffein avhengig selv,men jeg drikker aldri kaffe.
Sitat av etse Vis innlegg
Presskanne er jo en av de bedre måtene å lage kaffe på, problemet er bare at mange lar den stå for lenge på presskanna så den blir sur og bitter. Coop gul er heller ikke så kjempe gal, synes den ikke så så spesielt kjipere enn vanlig friele som man får overalt.
Vis hele sitatet...
Pisspreik!

Sutter heller på en sølepytt enn presskanne påfylt Coop gul.
kaffe må man ha, digger evergood clasic / dark rosted 1-3 kopper etter middagen traktet på mocamaster
Drikker mellom 10-15 kopper når jeg er hjemme. Drikker mellom 5-10 kopper når jeg er på jobb. Jeg kan fort drikke flere kanner kaffe alene i helgene om jeg bestemmer meg for å være hjemme i stedet for å gå ute på fylla.
Kaffe MÅ jeg ha
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
1 kopp grønn te til frokost er mitt koffeininntak, vurderer å kutte den ut. Blir så jævlig lett avhengig av koffein.
Jeg er nå 15 år å begynte med kaffe i 11 års alderen. Drakk ikke mye, men likte smaken så drakk en kopp nå å da, grunnen til at jeg ikke drakk mer var fordi mine foreldre ikke lot meg drikke oftere. Den første tiden hadde jeg ett tonn med sukker oppi, ellers så spiste jeg noe søtt ved siden av (kake, kjeks etc.), men etterhvert ble jeg vant til smaken og nå drikker jeg 2-3 kopper daglig. 1 til frokost og en på vei til skolen og en på vei hjem, jeg tar buss til skolen og bytter buss på ved en Statoil stasjon.
Type kaffe jeg drikker varierer og jeg er ikke veldig kresen. Mine foreldre har lenge valgt Evergood trakterkaffe, som jeg synes er veldig god, men har funnet ut at jeg liker Ali bedre, særlig kokekaffe. Har også vendt meg til smaken av Lofbergs, ettersom at det er det de serverer på Statoil.

Synes kaffe smaker best med noe spiselig ved siden av, gjerne søt kjeks eller en form for kake. Det smaker fortreffelig uten, men da vil jeg helst ha en skvett melk/fløte i.

Mange gode forslag her, og tror jeg enten skal mase på foreldre eller selv investere i en kaffekvern og kverne kaffen selv.¨

Det er ingenting som er bedre en en varm kopp kaffe, som en oppkvikker og humørboost på morgenen, og det hjelper meg å komme gjennom dagen.
Sist endret av jorwax; 13. august 2013 kl. 00:51. Grunn: Finnpuss ;)
Sitat av uaexed Vis innlegg
Jeg bruker Preworkout som inneholder 300mg koffein i en skje. Man kjenner det godt... Det koker i blodet og man må på do før man kan dra å trene.

Kokingen i blodet er det sykeste.
For å sammenligne - 1liter Red Bull inneholder 320mg koffein.
Vis hele sitatet...
Merker ikke mye av redbull. Er bare ekkelt med så mye sukker. Kan funke en gang i blant spesielt en iskald sugarfree. Taurin og sånt shit.. Bruker forøvrig ingen tilskudd utenom ordentlig mat og en shake. Men en kopp kaffe kan faktisk være digg mens jeg trener. Kanskje unormal men funker godt!
Er sykt mange kosttilskudd ute på markedet, gjenstår for meg å teste. Klarer meg egentlig fint med litt viljestyrke og riktig kost!

Flott å se stor respons på tråden. Seriøst mange ikke drikkende her as. Drikker man da te eller kakao? Går dager uten varm drikke i kroppen?

Tenkte jeg skulle prøve å kutte to-tre kopper for å se om de virkelig gjør en forskjell.
heartslava, som har drukket en del kopper i dag.
partoftheproblem
mongoloid's Avatar
42 7
Begynte når jeg hadde praksis på et sykehjem. Den første måneden hadde jeg i et par skjeer sukker, idag skal kaffen være schvart. Foretrekker traktekaffe, men alt går ned. En kopp etter frokost og snusen, 1 kopp etter middag, og 2 kopper utover ettermiddagen. De dagene jeg jobber går det betraktelig mere "svart-lykke" ned.
Sitat av jorwax Vis innlegg
Mange gode forslag her, og tror jeg enten skal mase på foreldre eller selv investere i en kaffekvern og kverne kaffen selv.¨
Vis hele sitatet...
Da vil jeg foreslå Wilfa CGR-1. Ei bra kvern til relativt lav pris. Den anbefales av Tim Wendelboe som er Norges beste barista. Den koster i underkant av 500,- de fleste steder.
Sitat av Odonkor Vis innlegg
COOP GUL KOKMALT SERVERT I PRESSKANNE!?

Skjerp deg mann...
Vis hele sitatet...
"I would rather cry in a Rolls-Royce than be happy on a bicycle." - Patrizia Gucci



"Det viser vel et tydelig tegn på at man egentlig ikke ønsker gjester. Jeg ville ikke følt meg velkommen, men meg om det."

"To be an ideal guest, stay at home."
E.W.Howe


"Fordi den er stygg å smaker høgg..

Alt som er svart er ikke kaffe."


Personlig synes jeg den ser helt fin ut...
Sist endret av Defman; 13. august 2013 kl. 13:39.
Her har vi tydeligvis to svärt ulike syn og ditt grenser åpenbart til frekkhet.
Er det kun jeg som lager superkaffe? Kaffebomba? Etc?
Jeg tar rundt 60-40 kaffe / vann ratio lar den bli kald, så shottes den
Sitat av faceplants Vis innlegg
Er det kun jeg som lager superkaffe? Kaffebomba? Etc?
Jeg tar rundt 60-40 kaffe / vann ratio lar den bli kald, så shottes den
Vis hele sitatet...
Med andre ord homemade hillbilly-espresso?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Med andre ord homemade hillbilly-espresso?
Vis hele sitatet...
Glemte og si at jeg bruker instant expresso pulver
Men jeg nyter også normal trakterkaffe

Og om det var uklart:
60% kaffe
40% vann

Etter et par kopper mer det der så ser jeg lyd
Sist endret av faceplants; 13. august 2013 kl. 14:25.
Kaffe drikkingen min er aldri stabil, en dag drikker jeg 5-6 kopper en annen dag ingen. Så trykket på 1-2 siden det er det jeg gjør de fleste dagene jeg drikker kaffe, har som regel ikke noe i kaffen men de gangen jeg har så blir det att jeg lager meg en Mocca eller Latte brygget på ny kvernet kaffe og brygget i en bialetti Hendte en gang att jeg ville holde meg våken for å studere så drakk 1/2liter ren espresso! Aldri mer, aldri mer...
Sist endret av knivibaguet; 13. august 2013 kl. 14:35.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Så du mener at så lenge rusmiddelet er "svakt" så må man rakke ned på de som ikke tar det? Det er jo nærmest gruppepress å rakke ned på de som velger å ikke drikke kaffe, noe jeg trodde de fleste slutta med etter ungdomsskolen.

Selv om kaffe er mer sosialt akseptert enn mange andre rusmidler så er det ikke greit å komme med utsagn som "du er ikke kul om du ikke drikker kaffe". Det èr et rusmiddel, og om man velger å ikke drikke det så burde folk respektere det.
Vis hele sitatet...
Du tar jo helt av hengslene her mann... Hvem bryr seg om du ikke drikker kaffe eller ikke?

Eller heller, hvorfor bryr du deg om en liten sarkastisk vits om folk som ikke drikker kaffe? Du trenger ikke å ta deg supernær av ALT folk sier som ikke er høflig, dette er internettet. Folk er slemme.

Og til slutt, JO, som jeg prøvde å få igjennom i min forrige post, det er en vesentlig forskjell fra kaffe til amfetamin. Ingen har drukket seg fra gård og grunn med kaffe så det blir veldig søkt å gjøre den sammenligning.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Og til slutt, JO, som jeg prøvde å få igjennom i min forrige post, det er en vesentlig forskjell fra kaffe til amfetamin. Ingen har drukket seg fra gård og grunn med kaffe så det blir veldig søkt å gjøre den sammenligning.
Vis hele sitatet...
De fleste vet vel at å bruke sarkasme på internett sjeldent fungerer.

Amfetamin var kanskje satt litt på spissen, men hva hvis vi tar cannabis da? Det er vel påvist at cannabis har mindre skadevirkninger enn koffein, såfremt man ikke røyker det. Er det greit om folk går rundt og rakker ned på de som ikke ruser seg på cannabis? Det er jo mindre skadevirkninger av det enn av koffein, så da burde det vel være greit ifølge det du sier?
http://i39.tinypic.com/2v9doav.jpg

Her går det mye i Evergood kokmalt. Ikke mye som smaker bedre enn kaffe på bål, og et deilig ostesmørbrød ved siden av.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
De fleste vet vel at å bruke sarkasme på internett sjeldent fungerer.

Amfetamin var kanskje satt litt på spissen, men hva hvis vi tar cannabis da? Det er vel påvist at cannabis har mindre skadevirkninger enn koffein, såfremt man ikke røyker det. Er det greit om folk går rundt og rakker ned på de som ikke ruser seg på cannabis? Det er jo mindre skadevirkninger av det enn av koffein, så da burde det vel være greit ifølge det du sier?
Vis hele sitatet...
Kom gjerne med kilder på at koffein er mer skadelig en cannabis.

Forøvrig er alle som ikke drikker kaffe, ikke røyker weed og bruker controller, pingler
Noen som har gode nettsider for kjøp av gode bønner til en grei pris?
Kaffe: Djevelens sprutskjit!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av danseku Vis innlegg
Kom gjerne med kilder på at koffein er mer skadelig en cannabis.

Forøvrig er alle som ikke drikker kaffe, ikke røyker weed og bruker controller, pingler
Vis hele sitatet...
Her er tråden jeg hadde plukket det opp i. Sjekk den ut her!

Håper det der var et forsøk på sarkasme, selv om man aldri vet her på freak.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av knivibaguet Vis innlegg
Noen som har gode nettsider for kjøp av gode bønner til en grei pris?
Vis hele sitatet...
Lurer på det samme
(Vi har jo f.eks Elkjøp.... men, men)
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Jeg må forøvrig bare spørre, noen her som har prøvd kaffebønnene til Stockfleths?

Har hørt at de skal være veldig gode, men prisen har satt meg litt ut fra og prøve de, dog jeg elsker mye av kaffen de lager.
Sitat av mathiasxx94 Vis innlegg
http://i39.tinypic.com/2v9doav.jpg

Her går det mye i Evergood kokmalt. Ikke mye som smaker bedre enn kaffe på bål, og et deilig ostesmørbrød ved siden av.
Vis hele sitatet...
Enig der. Alt smaker 1000ganger bedre i skauen eller på fjellet. Kjipt at jeg ikke har vært helt i form i sommer ellers skulle jeg vært ute å slengt med stanga nesten daglig og lagd god mat og kaffe på bål selv.