Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1687 306889
Sitat av downer Vis innlegg
Man kan ikke bli straffet for innsamling eller oppbevaring av spiss fleinsopp for artsbestemmelse, eller av vanvare. Salg, eller bruk av soppen kan imidlertid bli straffet i Norge

http://no.wikipedia.org/wiki/Spiss_fleinsopp
Vis hele sitatet...
Bullshit. Da får du ringe 02800 og fortelle dem om alle feilarrestasjonene de har gjort!

http://www.askoyv.no/nyheter/pagrepet_for_sopplukking/

- Pågrepet for sopplukking

- Etter narkoloven er det forbudt å være i besittelse av soppen.

http://www.askoyv.no/nyheter/pagrepet_for_sopplukking/

- En 36 år gammel mann bosatt i Larvik er siktet for å ha tørket fleinsopp. Politiet ser alvorlig på saken.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Bullshit. Da får du ringe 02800 og fortelle dem om alle feilarrestasjonene de har gjort!

http://www.askoyv.no/nyheter/pagrepet_for_sopplukking/

- Pågrepet for sopplukking

- Etter narkoloven er det forbudt å være i besittelse av soppen.

http://www.askoyv.no/nyheter/pagrepet_for_sopplukking/

- En 36 år gammel mann bosatt i Larvik er siktet for å ha tørket fleinsopp. Politiet ser alvorlig på saken.
Vis hele sitatet...
Man kan ikke bli straffet hvis man har trodd at det var en annen art eller ikke hvist hva det var.
Sist endret av stylos31; 28. august 2010 kl. 17:37.
Hvorfor gjør politiet alle disse arrestasjonene av folk som plukker og oppbevarer hvis det er så enkelt som å si "oi, visste ikke hva det var" og så kan ikke politiet gjøre noe?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Hvorfor gjør politiet alle disse arrestasjonene av folk som plukker og oppbevarer hvis det er så enkelt som å si "oi, visste ikke hva det var" og så kan ikke politiet gjøre noe?
Vis hele sitatet...
Fordi du kan sannsynligvis sei det om du ikkje har blitt tatt av politiet for narkotika før, eller om du har det sammen med kantareller i soppkorga di. Dei som går i parken i sentrum og blir påtreft med en bærepose med flein har ikkje heilt samme truverdet om dei hevder det ikkje er til rusbruk. Spesielt om dei er kjenninger av politiet på et vis.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Bullshit. Da får du ringe 02800 og fortelle dem om alle feilarrestasjonene de har gjort!

http://www.askoyv.no/nyheter/pagrepet_for_sopplukking/

- Pågrepet for sopplukking

- Etter narkoloven er det forbudt å være i besittelse av soppen.

http://www.askoyv.no/nyheter/pagrepet_for_sopplukking/

- En 36 år gammel mann bosatt i Larvik er siktet for å ha tørket fleinsopp. Politiet ser alvorlig på saken.
Vis hele sitatet...
siterte linken min jeg,don rocko
kan det vokse flein der det er gran, eller må det vera på åpne plener? det bor mye bondegårder og masse åkere her, men liker ikke og leite etter flein på åpen mark der alle kan se det.
Sitat av Energidrikke Vis innlegg
kan det vokse flein der det er gran, eller må det vera på åpne plener? det bor mye bondegårder og masse åkere her, men liker ikke og leite etter flein på åpen mark der alle kan se det.
Vis hele sitatet...
Trær er dårlig odds, kirkegårder og sauebeiter er tingen.
Om ikke du liker tanken på at folk ser hva du driver med så plukk om natten , det er mer spennende også, pluss om du er på en kirkegård, av respekt..plukk nattestid.
Ingen deler sine plasser med deg..ett tips er og gå på finn.no kart se deg ut beiter/steder i ditt nærområdet og finn din egen plass, det er morro men påberegn deg en masse bomturer, uansett tur så blir du godt kjent i naturen rundt deg noe som jeg opplever som utelukkende positive opplevelser.
Happy triiippiiin!......
Sist endret av Lizz; 28. august 2010 kl. 22:55.
Etter å ha lest denne artikkelen på vg.no har jeg begynt å lure på om det fins psykoaktiv sopp i Italia, isåfall burde denne være verdt å gå i døden for: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10026674

Pass på, kjære fleinspisere, dette er ikke en trend vi ønsker å adoptere til Norge!
Har nå lest nesten ALT om sopp med hovedfokus på spissflein her på forumet. Fantastisk informativt på alle måter. En stor takk til til ringrevene her på forumet som deler villig med seg og i mange tilfeller er flinke til å skrive noe som jo gjør lesningen enda mer interessant!

Jeg fant en noe eldre fleintråd som inneholdt denne linken http://www.viten.com/tema/sopp/hoiland2.htm. Det jeg lurte på er om noen her har noen erfaring med disse andre psilocybholdige soppene som nevnes i denne artikkelen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Psilocybe_cyanescens
http://en.wikipedia.org/wiki/Pluteus_salicinus
http://en.wikipedia.org/wiki/Conocybe_cyanopus.

Har forøvrig vært på fleinturer for første gang i år, men sålangt bare funnet ca 10 stk. Leitinga har for det meste funnet sted i nærområdet mitt, men tror kanskje det er litt mange om beinet her så i morra blir kjøreturen lenger. Kommer ikke til å gi meg før jeg har en god beholdning denne høsten! Finner jeg ikke noe denne uka pakker jeg sekken og tar meg ei uke på vidda!
Noen som vet om fleinsoppen vokser i finnmark nu?
Lurer også på samme som Xerv, skal sjekke kirkegårder i alta jeg vokser dem på vidda og ? eller er det mer sånn kyst sopp?.
eg har både Golfbaner og Kirkegårder der eg bor, men Hvor på en Kirkegård vokser det flein? det høres merkelig ut. Vokser det litt utenfor Kirkegårder eller ved siden av gravsteinene?
Hvordan gress pleier det å vokse i? Var ute å leitet i ca en time uten å finne spor av noen som helst sopp i området flein pleier å vokse i.
Et sted var det litt vann i jorden under gresset, veldig bløtt. Et sted var det dyr, og dyrene hadde beitet en del, så var bare jord mange steder og ikke gress. Et sted var det fullstendig overgrodd med gress og alt mulig av planter (ikke trær/busker), utrolig vanskelig å se etter sopp (kunne ikke se bakken engang).

Hvilke, hvis noen av disse stedene er det mulig det er flein?

Og hvor lang tid med leiting er det vanlig med før man finner første flein hvis det finnes der i det hele tatt?
Sist endret av blendtek; 1. september 2010 kl. 19:11.
Sitat av Energidrikke Vis innlegg
eg har både Golfbaner og Kirkegårder der eg bor, men Hvor på en Kirkegård vokser det flein? det høres merkelig ut. Vokser det litt utenfor Kirkegårder eller ved siden av gravsteinene?
Vis hele sitatet...
Der det ikke er skog, der er det størst mulighet for å finne flein. Så om det ikke er skog rett utenfor kirkegården så er det like stor sjangs der som inne på området.
Flein liker seg på åpne steder, som for eksempel en kirkegård. De kan stor sett vokse overalt der det er åpent, så midt på gressplenen, ved siden av gravstøtter. oppi blomsterbedet ved gravene+++
Hvorfor synes du dette høres merkelig ut?
Kirkegårder, golfbaner og lignende er svært besøkte fleinsteder siden det er stort sett så langt som bygutta gidder å bevege seg for å finne soppen(jeg er en av disse til tider, ikke flame) + at den trives veldig godt der.
Det er på en annen side ikke sikkert a fleinen vokser på din nærmese kirkegård, så det er ikke et sikkert kort.
Sitat av moret Vis innlegg
Der det ikke er skog, der er det størst mulighet for å finne flein. Så om det ikke er skog rett utenfor kirkegården så er det like stor sjangs der som inne på området.
Flein liker seg på åpne steder, som for eksempel en kirkegård. De kan stor sett vokse overalt der det er åpent, så midt på gressplenen, ved siden av gravstøtter. oppi blomsterbedet ved gravene+++
Hvorfor synes du dette høres merkelig ut?
Kirkegårder, golfbaner og lignende er svært besøkte fleinsteder siden det er stort sett så langt som bygutta gidder å bevege seg for å finne soppen(jeg er en av disse til tider, ikke flame) + at den trives veldig godt der.
Det er på en annen side ikke sikkert a fleinen vokser på din nærmese kirkegård, så det er ikke et sikkert kort.
Vis hele sitatet...
Får gå og sjekke Gravstener imorgen da.
Har erfart at det er mye mose på gravplassene jeg har sjekket. Såvidt jeg har fått med meg er det ikke mye flein i mosebelagte områder
Noen som har noen råd om hvor det er mindre mose, topografisk sett? :P
Hvordan er det med regn i forhold til flein: Hvis det har f eks vært 5 dager med dager uten regn, da sier det seg selv at soppene tørker ut. Men hvis det da begynner å regne igjen, vil det medføre at det vokser opp ekstra mange?
Hei! Er hjemme med kyssesyken tredje uke på rad nå. Har fått streng beskjed om å ligge unna alkohol og paracetamol fra legen. Med andre ord, leveren er svekket.

Så det jeg lurte på var om det var mulig å innta fleinsopp mens jeg har kyssesyken? Jeg vet at nFF ikke er kvalifisert helsepersonell, men jeg vet også at en del folk her inne sitter på mye informasjon om hvordan psilocybinen og de andre virkestoffene(baecocystin, etc), blir metabolisert og flyter rundt i kroppen. Ville dette ha noen negativ effekt på utviklingen av sykdommen min?

Har røyka cannabis en god del av tiden uten negative effekter, men vet ikke om det har noe å si.
På forhånd takk!
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Hei! Er hjemme med kyssesyken tredje uke på rad nå. Har fått streng beskjed om å ligge unna alkohol og paracetamol fra legen. Med andre ord, leveren er svekket.

Så det jeg lurte på var om det var mulig å innta fleinsopp mens jeg har kyssesyken? Jeg vet at nFF ikke er kvalifisert helsepersonell, men jeg vet også at en del folk her inne sitter på mye informasjon om hvordan psilocybinen og de andre virkestoffene(baecocystin, etc), blir metabolisert og flyter rundt i kroppen. Ville dette ha noen negativ effekt på utviklingen av sykdommen min?

Har røyka cannabis en god del av tiden uten negative effekter, men vet ikke om det har noe å si.
På forhånd takk!
Vis hele sitatet...
Tja. Nå vet ikke jeg om det skal gå ut over leveren din, men generellt sett er det best å bruke psykedelika når man er frisk og rask.
Sist endret av VinumSabbathi; 9. september 2010 kl. 20:16.
Sitat av Kay-jay Vis innlegg
Takk, skal studere bildene veldig, men jeg kommer til og legge ut bilde her uansett, bare for og være mer sikker..
Vis hele sitatet...
Jepp, det må du veldig gjerne, men husk å legg dem i tråden ment for identifisering av fleinsopp.
Det jar vært frost-natt her oppe i Nord for en god stund siden, er løpet kjørt da?
Sitat av mjoeen Vis innlegg
Det jar vært frost-natt her oppe i Nord for en god stund siden, er løpet kjørt da?
Vis hele sitatet...
Nei, nå blander du en myte og andre fakta. Det er først når snøen har lagt seg godt oppe på gresset at sesongen er over, selv om det er et par gode og kalde netter en gang i blant vil det ikke si at hele sesongen slutter. Vi har jo nettopp ankommet september, så det er bare å fortsette å lete!
Sist endret av Filosofen; 10. september 2010 kl. 11:44.
Sitat av Afasar Vis innlegg
Sopp er meget tungt fordøyelig med mindre man varmebehandler det, og det er nok det som gir kvalmen og mageubehaget som kan oppstå. Men det kommer an på matinntak på forhånd; å innta sopp på nesten tom mage gjør deg gjerne kvalm. Jeg har selv vært så kvalm at jeg ikke klarte å stå på spiss fleinsopp, men ved å forberede kroppen og magen litt for turen har jeg klart å unngå mye kvalme, selv ved store doser.
Vis hele sitatet...
Hvordan forbedrer man kroppen og magen på dette? Noe spesiell diett, mat man skal ligge unna, etc? Takker hjertelig for svar.

Planlegger nemlig min første sopp-tur og føler meg klar mentalt, må bare bli frisk fra kyssesyken.
Har hatt utrolig mye tid, med fri fra jobb og studentlivet, så har egentlig bare lest om tryptaminer, fenetylaminer, og alt det der i 4 uker nå. Men det er jo slik at man aldri kan være 100% forberedt, men jeg vil være så forberedt som mulig. Og vil tilrettelegge alt for å få en vellykket førstegangs tur på psykedelia.

Også, et lite "forresten" til Kay-jay: Ikke for å være festebrems, men jeg mener å ha lest at Fleinsoppen ikke vokser lenger nord en til Troms. Godt mulig jeg tar feil, men du skal ikke se bort ifra at du må ta turen noen fylker nordover for å finne soppen din. Sikter til at du står du bor i Finnmark. Lykke til!
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Hvordan forbedrer man kroppen og magen på dette? Noe spesiell diett, mat man skal ligge unna, etc? Takker hjertelig for svar.
Vis hele sitatet...
Hos meg personlig er det slik at Ca 15-30 minutter etter inntak så vil en kvalme melde seg. Dette er en forbigående greie som varer i 10-30 minutt samtidig som trippen setter igang. Deretter slipper kvalmen så å si alltid taket. Så det er egentlig ingen grunn til å freake ut om du skulle bli kvalm sånn i begynnelsen - bare vit at det er en forbigående greie. Samtlige jeg kjenner har det på samme måte når det gjelder fleinsopp.

Jeg tenker at noen kan henge seg veldig opp i den forbigående kvalmen som inntreffer når trippen begynner å melde seg om dem ikke er forberedt på det - og sånn sett få en dårligere start på trippen.

På andre typer sopp har jeg dog opplevd at kvalmen kan bli sittende i lenge og sånn sett være et forstyrrende element under selve trippen. Enkelte personer vil nok oppleve dette på fleinsopp også. Da fungerer det greit å lage te av soppen. Personlig opplevde jeg f.eks kvalme og mage-smerte under inntak av magiske trøfler. Men ved å lage te var det ingen mage eller kvalme problemer.

Det finnes mange oppskrifter på sopp-te. En enkel oppskrift er å helle varmt vann over soppen - la soppen ligge i vannet i ca 10 minutt. Drikk te-en og gjenta prosessen en gang. Man kan f.eks blande te-en med ingefær som også er kvalmestillende. Virkestoffene til soppen vil blande seg med te-vannet. Selve soppen trenger man derfor ikke å spise - og det hele blir mye lettere for magen.

Noen mener også at å innta soppen på tom mage er et pluss. Personlig har jeg alltid spist et lett vegetarisk måltid noen timer før tripp og er fornøyd med dette.

Lykke til! Og safe journey!
Sitat av Bearass Vis innlegg
Hos meg personlig er det slik at Ca 15-30 minutter etter inntak så vil en kvalme melde seg...

...Lykke til! Og safe journey!
Vis hele sitatet...
Takker for gode svar Tenker nok jeg kommer til å innta det blandet i en kebab, burger, pizza, salat eller noe slikt. Da jeg lett brekker meg av litt rare smaker. Men alt går greit når man får blanda det med annet for å maskere smaken.

Takk skal du ha, blir nok både en trygg og en forhåpentligvis lærerik reise
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Takker for gode svar Tenker nok jeg kommer til å innta det blandet i en kebab, burger, pizza, salat eller noe slikt. Da jeg lett brekker meg av litt rare smaker. Men alt går greit når man får blanda det med annet for å maskere smaken.

Takk skal du ha, blir nok både en trygg og en forhåpentligvis lærerik reise
Vis hele sitatet...
Fleinsopp har ikke noen forferdelig smak. Smaken er helt grei. Vanlig sopp smak. Skylles helt fint ned med vann. Har aldri opplevd at folk har problemer med å svelge nedpå soppen. Den forbigående kvalmen kommer ikke ved innntak men 10-30 minutt etter inntak

Vil ikke anbefale deg å blande det med kebab/burger/pizza om du er redd for kvalme. Det er ikke å anbefale å spise rett før en tripp. Kvalmen vil som sagt mest sannsynlig komme 10-30 minutt etter inntak - da er det ikke noe særlig å ha magen full av sterk kebab i tillegg.

Og som sagt anbefales ikke tungt fordøyelig mat før en tripp. Spis heller et lett måltid noen timer før.

Lykke til!
Topp sammen med sopp: Mørk sjokolade (70% kakao) - dette gjelder særlig med Cubensis,

men funker også ypperlig med Spiss Fleinsopp.
Var ute for etpar dager siden og gikk rundt i etpar timer og fant vell kansje 40 sopp. Endel sopper var uttørkede og innskrumpne og gresset på beitemarken var nyklipt så kan regnes som bomtur. Vet de kommer frem igjen etter regnet men hvor mange dager sånn ca tar det for en sopp å vokse opp under gode forhold. Meldt regn inatt og håper det kommer, er det da mulighet å reise ut på mandagen og sanke inn?
Sist endret av Askehunder; 10. september 2010 kl. 23:48.
Sitat av Askehunder Vis innlegg
Var ute for etpar dager siden og gikk rundt i etpar timer og fant vell kansje 40 sopp. Endel sopper var uttørkede og innskrumpne og gresset på beitemarken var nyklipt så kan regnes som bomtur. Vet de kommer frem igjen etter regnet men hvor mange dager sånn ca tar det for en sopp å vokse opp under gode forhold. Meldt regn inatt og håper det kommer, er det da mulighet å reise ut på mandagen og sanke inn?
Vis hele sitatet...
Av egen erfaring så vil jeg tro det, men det beste hadde vel vært å ventet litt lenger. Ikke bli skuffet om du finner flest baby-sopp.
Blir ikke skuffet hvis finner baby sopp nei, tar en liten tur ut på kvisten og ser om det er kommet noe nå.

En kamerat av meg hev etpar hundre sopp i ovnen for litt siden, vi lagde te av alt igår men ingenting funket. Ved hvilken temperatur går virkestoffene ut?
Leste om en metode for å tørke flein på en eller annen side der man bruker en plastboks, fyller bunnen med et godt lag med salt, legger et tynt klede av en eller annen sort oppå der igjen, før man sprer soppen fint over. Det jeg lurer på er hvor viktig luft er for fleinen. Burde jeg ha boksen lukket konsant eller burde jeg lufte regelmessig, i tilfelle for hvor lenge av gangen? Lest igjennom tråden men har ikke funnet noe tilfredstillende rundt dette.
Sitat av Askehunder Vis innlegg
Blir ikke skuffet hvis finner baby sopp nei, tar en liten tur ut på kvisten og ser om det er kommet noe nå.

En kamerat av meg hev etpar hundre sopp i ovnen for litt siden, vi lagde te av alt igår men ingenting funket. Ved hvilken temperatur går virkestoffene ut?
Vis hele sitatet...
Sikker på at han kompisen din hare plukka riktig sopp?
Sitat av Askehunder Vis innlegg
Blir ikke skuffet hvis finner baby sopp nei, tar en liten tur ut på kvisten og ser om det er kommet noe nå.

En kamerat av meg hev etpar hundre sopp i ovnen for litt siden, vi lagde te av alt igår men ingenting funket. Ved hvilken temperatur går virkestoffene ut?
Vis hele sitatet...
Anbefaler deg å tørke de under en vifte i romtemperatur istedet. Da får det som er av makk o.l. krøpet ut. I ovnen blir de drept før de rekker å komme ut.
Hørte rykter at det finnes flein her bor ikke sååå langt ifra troms fylke :P
Jeg og en kamerat tok oss en tur i går. Vi gikk relativt nøye gjennom et felt ved Enebakk som ble posta på norshroom for noen uker siden. Etter 2-3 timer, stod vi igjen med 4(!) sopp.. Har også lett rundt omkring i Oslo og omegn uten noen form for suksess. Lurer på om det kanskje er best å vente et par dager, til soppen har fått drukket opp regnvannet fra de siste dagene, men samtidig ser jeg stadig at folk legger ut bilder av storfangst. Merkelig dette her altså..
når man har tørket soppen, hvordan oppevarer man da soppen for kort/lang tid?
Sitat av DMTlover Vis innlegg
når man har tørket soppen, hvordan oppevarer man da soppen for kort/lang tid?
Vis hele sitatet...
Den skal holde en stund om den er i vakum, eller nesten. Eventuelt så kan du fryse den, eller konservere den på et glass med honning.
Sitat av bjorno Vis innlegg
Jeg og en kamerat tok oss en tur i går. Vi gikk relativt nøye gjennom et felt ved Enebakk som ble posta på norshroom for noen uker siden. Etter 2-3 timer, stod vi igjen med 4(!) sopp.. Har også lett rundt omkring i Oslo og omegn uten noen form for suksess. Lurer på om det kanskje er best å vente et par dager, til soppen har fått drukket opp regnvannet fra de siste dagene, men samtidig ser jeg stadig at folk legger ut bilder av storfangst. Merkelig dette her altså..
Vis hele sitatet...
Noen andre har kanskje allerede hvert der? Ville latt det gå noen dager å sjekka igjen. Ga deg visst et ufrivillig kvalitetspoeng der
Hei, postet om dette på "identifisering av fleinsopp" forumet tidligere, men vil bare forsikre meg om at jeg ikke har gjort noe teit nå. Det gjelder Albino Flein / Steril Flein

Fant noe jeg er 98% sikker på er sterile Psilocybe Semilanceata i et område dominert av masse spiss fleinsopp. Alle kjennetegnene var der, bortsett fra at gjellene var helt hvite. Etter mange positive tilbakemeldinger fra norshroom og shroomery fra folk som har sett samme varianten tidligere ble jeg komfortabel med å grinde dem sammen med resten av de 100 ellers normale fleinsoppene jeg fant.

http://i18.photobucket.com/albums/b1...2092010204.jpg - albinoene vedsiden av de normale
http://i18.photobucket.com/albums/b1...2092010206.jpg - sterile gjeller

Grunnen til at jeg poster igjen i denne tråden er egentlig bare for å etterlyse flere som har erfaring med denne varianten og er sikre på at de har spist den og fremdeles er i live. (eller idag mangler en nyre) Beklager dobbelposten, følte bare at jeg kanskje kunne nå ut til flere folk ved også å poste her...

Setter pris på alle svar
Ja, det er spiss fleinsopp. Jeg har selv spist rundt førti stykker av bare slike og fikk en helt tilsvarende virkning som de mørke under.
Tusen tusen takk! Var redd jeg hadde vært uforsiktig med plukkingen. Hvite gjeller er noe man i prinsipp bør holde seg vekke fra når man leter etter fleinsopp. Men dette er vel et sjeldent unntak av en uvanlig variant!
Sitat av natursvin Vis innlegg
Noen andre har kanskje allerede hvert der? Ville latt det gå noen dager å sjekka igjen. Ga deg visst et ufrivillig kvalitetspoeng der
Vis hele sitatet...
Ja, var inne på tanken iom. at spoten ble posta, med koordinater og alt Skal sjekke igjen om et par dager. Synes likevel det er rart at det skulle være tomt. Tar uansett turen igjen om en liten stund, så får vi se. Skal jo ikke gi opp heller!
Jeg og en kompis har vært på plukketur av flein. Har vel en 150stk til nå.. Vurderer en liten til..

Blir hyttetur neste torsdag, så da blir det full rulle. Skriver en rapport om hvordan det hele gikk etterpå.

Men jeg lurte på.. Hvilken musikk foretrekker dere å høre på, når dere turer?
Jeg har egentlig mest lyst å høre på noe Pink Floyd og Led Zeppelin.. Og ting i den duren..?
Har dere noen album å anbefale ? =)
Hvis du liker metall så: From Mars To Sirius. Den skal jeg lett høre på når min tur er omme. Fly med humpbackhvaler fra jorda pga global oppvarming, og flyr til mars og så til Sirius C ''Ocean Planet'' Heftig tur!
Woddy, lag noen spillelister, vil egentlig anbefale å sjekke ut all type musikk du liker. Pink floyd og Zepplin er megabra, men ha også klart noe ambient elektronisk psykedelisk trance musikk som "Shpongle" Av ogtil kan hele stemninga og humøret forandres utifra musikken, så prøv å hold deg unna musikk som er lagd til å fremkalle melankoliske eller dårlige vibber. (med mindre du der og da føler at du har noelunde kontroll på det selv)
Jeg er ikke så veldig glad i metall. Ei techno/trance/electronica ect. Eller musikk som er laget for dårlige vibber.
Det beste jeg liker er nok Hip-Hop. Men er også glad i mye rock fra 60 og 70 tallet også.

Så Pink Floyd og Led Zeppelin blir det. Beatles har vel en del bra på sånne turer?
Forrige tur jeg var på, hørte vi en del på Enigma. Det ble ganske spesielt.
Sitat av Shroomhead Vis innlegg
JEG ER GLAD I LIVET!
hadde lagt de til tørking på litt dopapir over et magasin med en svart t-skjorte over, kasta hele dritten, t-skjorta og alt når jeg leste at det kan være en av Norges giftigste sopper
takk for svar!
Vis hele sitatet...
Må bare nevne at det er ikke så lurt å tørke sopp på dopapir. Papiret vil feste seg til soppen og det ender opp med at du må lage te av 50 sopp og 2 meter dopapir.

Sitat av Revbatim Vis innlegg
Også, et lite "forresten" til Kay-jay: Ikke for å være festebrems, men jeg mener å ha lest at Fleinsoppen ikke vokser lenger nord en til Troms. Godt mulig jeg tar feil, men du skal ikke se bort ifra at du må ta turen noen fylker nordover for å finne soppen din. Sikter til at du står du bor i Finnmark. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Det er ikke sant. Fleinsoppen vokser nord for Troms. Du finner fleinsopp i hele Finnmark.

Hehe, hvordan fylker nordover skulle han dra fra Finnmark?

http://img827.imageshack.us/img827/7243/nordl.jpg
Sitat av Quetzalcoatl
Må bare nevne at det er ikke så lurt å tørke sopp på dopapir. Papiret vil feste seg til soppen og det ender opp med at du må lage te av 50 sopp og 2 meter dopapir.
Vis hele sitatet...
Det gir jo en ekstra smak...


Sitat av Quetzalcoatl
Det er ikke sant. Fleinsoppen vokser nord for Troms. Du finner fleinsopp i hele Finnmark.
Vis hele sitatet...
Helt spesifikk heter det vel at den er vanlig helt opp til Troms, men også finnes i Finnmark..

Bare sånn for å være vanskelig
Vet ikke om dette passer inn i denne tråden men hvertfall. Jeg har tenkttil å prøve sopp for første gang denne høsten, og når jeg søker rundt på nettet leser man jo så sykt mangr historier om noen som kjenner noen som har blitt sinnsyke, mentale lidelser osv. At man oppdager ting i sitt eget sinn som man kanskje ikke gar godt av å vite, er dette sant? En venn av en venn av meg påstår å ha spydd blod dagen etter en syk sopptripp. Sånne ting gjør at jeg blir litt redd for å prøve det. Kan noen berolige meg ?
Sneipen, jeg tror de største fysiske farene når det kommer til sopp-plukking og tripping ligger i faren blandt å få i seg en feil sopp. Man bør være ekstremt nøye på akuratt det. Ellers har ikke fleinsopp noen fysiske farer i seg selv utenom at sopp sånn generelt kan være litt krevende for magen / nyrene å bearbeide. Men det finnes mange måter å gjøre det lettere som å f.eks lage te av soppen slik du får mer av virkestoffet og mindre av selve soppmassen i deg.

Når det kommer til mentale lidelser er det endel myter og vandrehistorier og skrekk-eksempler ute å går. Alle kjenner en fyr som kjenner en fyr... Det viktigste ligger i tryggheten på din egen psyke, egen framgangsmåte, forventninger, set og setting! Er man skikkelig forberedt og forsiktig med doseringen så går det somregel alltid bra første gangen.