Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4345
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Understreker aller først at dette er en tråd jeg ønsker for å trappe ned, på sunnest måte, uten å bli "loggført" hos lege og alt det der.

Hei, de som kjenner benzoabstinenser vet hva det går ut på. Bi-polaritet, grining, sinne, tanketåke, vonde muskler, søvnløse netter og svetting, bl.a.

Jeg har ingen tilgang til mer "lovlig" benzo for øyeblikket, og har spurt meg omkring, og det finnes ikke i denne bygda.

DarkNet går dessverre for tregt, da man må overføre BTC og lignende.

Spørsmål: Finnes det andre rusmidler jeg kan lette disse abstinensene med?
Kan jeg komme meg "rundt" fastlegen, og bruke noe annet innad i det norske helsevesenet til å trappe ned, uten at alt havner i en journal hos legen?

Har røyka litt, og prøvd å trappe ned med MEGET små doser benzo (sånn 0,5mg valium osv), men dette hjelper ikke på det jeg dessverre tror kan bli en til og med enda hardere psykisk... "rollercoaster" som kan vare i både en uke, til flere måneder. Det passer seg MEGET dårlig, da jeg tydeligvis begynner å studere allerede om 10 dager.
Mvh, og takk for svar.

Har gått i fella én gang før, så ingen moralprekener trengs.
Hilsen sliten mann i midten av 20-åra.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Edit: skaffa meg 65 mg OxyContin. Tar 10-15mg av dette, så får vi se om det letter på... trykket i hele hodet og kroppen.
Hvilke benzo har du vært på kjøret med?
Hvorfor gå fra benzo til opiater / opioider? La den dritten ligge.
Hvis du ikke vil innom det statlige helsevesenet, gå for noe privat.
http://vangseter.no for eksempel. Problemet er jo at det koster.

Ville bare kjørt cold turkey på absolutt alt, løpt meg en tur hver dag og prøvd å holde meg aktiv.

Har gjort det før. Hilsen rusmisbruker
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Hvilke benzo har du vært på kjøret med?
Hvorfor gå fra benzo til opiater / opioider? La den dritten ligge.
Hvis du ikke vil innom det statlige helsevesenet, gå for noe privat.
http://vangseter.no for eksempel. Problemet er jo at det koster.

Ville bare kjørt cold turkey på absolutt alt, løpt meg en tur hver dag og prøvd å holde meg aktiv.

Har gjort det før. Hilsen rusmisbruker
Vis hele sitatet...
Først rivotril, så over til valium. Problemet slutta da jeg slutta relativt brått med valium. Så fikk jeg 30 10mg diazepam i utlandet på ferie, og har igjen en halv en. Også har jeg igjen 1,25 rivotril.

Jeg går fra benzo til opiater nå, rett og slett i panikk (ikke panikk-angst-panikk, selv om jeg har den diagnosen også), fordi jeg kan ikke være så ustabil over de nærmeste ukene. Jeg må ha noe som slapper kroppen og hodet av, og muligens gir bittelitt eufori, og en tanke om at ting ordner seg.

Jeg skal LOVE deg at historien er lengre enn som så, iløpet av de siste to ukene (med tanke på ferieturen osv). Har kort sagt ikke penger i en mnd fremover. Bæsja på leggen (ikke i benzo-rus, men fordi jeg er et usystematisk menneske som ønsker å la tankemønsteret mitt lage sin egen bane).

Jeg har erfaringer med alle rusmidler utenom heroin, Ayahuasca, rohypnol, DMT og noe annet, så jeg vet hva jeg kan bli fort hekta på, og hva som kan ta tid å bli hekta på. Derfor prøver jeg nå smertestillende for å roe ned mine nærmeste dager.

At jeg begynner på skole innen 10 dager hjelper absolutt INGENTING heller. Det er for mange ting i hodet som har ballet seg sammen pga benzo-abstinensene.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Edit: planen er selvsagt å skaffe mer benzo, slik at jeg kan trappe ned som anbefalt (slik som sist jeg gikk i fella for noen år siden), men privatklinikker og den slags kan jeg ikke betale for. Men jeg takker veldig for innspillet, det var et godt tips.
Hvis "Andre alternativer" også er ulovlige alternativer. Så kan du jo få det greit med mindre symptomer om du seponerer greit.
Street tapering Overaskende godt fikk jeg bra funk med mikrodosering av LSD og tramadol ved de kjipeste dagene, litt sero boost. Tok det værste av knekken. Magnesium var ganske kjekt å ha også.

Vet ikke hvor lenge du var på nå denne gangen jeg? Var det lenge?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Hvis "Andre alternativer" også er ulovlige alternativer. Så kan du jo få det greit med mindre symptomer om du seponerer greit.
Street tapering Overaskende godt fikk jeg bra funk med mikrodosering av LSD og tramadol ved de kjipeste dagene, litt sero boost. Tok det værste av knekken. Magnesium var ganske kjekt å ha også.

Vet ikke hvor lenge du var på nå denne gangen jeg? Var det lenge?
Vis hele sitatet...
Takk for svar, men har lest at magnesium kan forverre benzo-abstinenser. Jeg bor "på landet", relativt sentralt midt i Norge, så å få tak i det du kaller "street tapering" tror jeg blir vanskelig...

Var på ganske høye doser benzo i kanskje litt over ei mnd. Men får disse fæle abstinensene så raskt, når det kommer til benzo. Andre stoffer får jeg ikke i nærheten av de samme symptomene, etter bare en liten "stund" med bruk.
Lønner seg å bruke opiod i benzo detoxen. Du får kanskje ett nytt problem, men i korte perioder er det svaret. Minus er billigere enn piller. Røyk litt minus istede
Anonym bruker
"Lettet Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lyrica vil kunne hjelpe veldig godt mot benzo abstinenser, men er også ganske avhengighetsskapende og du bygger fort toleranse.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Ville gitt kratom et forsøk hvis jeg var deg Gjør underverker med angst og abstinenser, og innebærer liten risiko og skadevirkninger. Kratom er selvfølgelig også avhengighetsskapende, men disse abstinensene gir seg etter en ukes tid, og er ikke i nærheten av det jævelskapet du må gjennom av å slutte med benzoer.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Kake89 Vis innlegg
Lønner seg å bruke opiod i benzo detoxen. Du får kanskje ett nytt problem, men i korte perioder er det svaret. Minus er billigere enn piller. Røyk litt minus istede
Vis hele sitatet...
Det hjalp på med litt oxy i nesa.

Nå går jeg på Lyrica istedet, demper både angsten min, benzo-"suget" (vil aldri ha benzo igjen). Begynner som sagt på skola til uka nå (universitet), og da kan jeg ikke ha cold-turkey-symptomer på benzo iallefall. Så det blir Lyrica fremover i en liten periode.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av wormhole Vis innlegg
Ville gitt kratom et forsøk hvis jeg var deg Gjør underverker med angst og abstinenser, og innebærer liten risiko og skadevirkninger. Kratom er selvfølgelig også avhengighetsskapende, men disse abstinensene gir seg etter en ukes tid, og er ikke i nærheten av det jævelskapet du må gjennom av å slutte med benzoer.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, har hørt mye om Kratom, men det er ingen som har det. Må nok kjenne de rette folka.

Bruker Lyrica nå istedet for benzo.
Mange vil nok si at det er "samme ulla", men Lyrica demper angsten min betraktelig, og er smertelindrende i tillegg. Eneste ulempen er at jeg kan begynne å sjangle litt, til og med på relativt lave doser.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lyrica vil kunne hjelpe veldig godt mot benzo abstinenser, men er også ganske avhengighetsskapende og du bygger fort toleranse.
Vis hele sitatet...
Jepp, har brukt både benzo og lyrica sporadisk og massevis i perioder, og vet om begge typene abstinenser. Takk for at du deler din mening =)
Men Lyrica gir meg LANGT mindre abstinenser og symptomer som f.eks grining og sinne, som benzo gir meg.
Unnskyld om det ble vanskelig å lese det siste.
Lyrica, Neuronin, Kratom. Det optimalte er dog å trappe ned sakte med diazepam.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Numb all the way
Freakyme71's Avatar
41 7
For all del ikke gå over på et annet rusmiddel for å komme av et annet. Det vil ende opp med avhengighet til det stoffet igjen. Hvis du virkelig vil komme av benzo må du trappe ned og holde ut, ha bein i nesa. Det finnes tiltak som virker; som feks c-preparater og fysisk aktivitet. Alle andre «vindundermidler» inneholder ofte noe som virker på GABA, og gjør ikke perioden med abstinenser bedre om du vil komme av. Be legen din om Teuxal, Seroquel, Vallergan eller noe de anser som greit å gi ut. Du trenger ikke si annet enn at du har tankekjør, søvnproblemer eller er urolig. Med mindre du vil si at du trenger hjelp med nedtrapping av benzo og evt få hjelpa der ;-)
Hva med Valerina Forte? Du får det reseptfritt på apotek, og det skal visstnok virke på GABA reseptorene det også. Samtidig som det er altfor rævva til at jeg tror man kan bli avhengig av det.