Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 790
Hei!

Jeg er med og driver en butikk, og vi kom opp med en ide der vi vil ha en TV-skjerm i butikken som er koblet til en data fra kontoret vårt, der vi viser en film fra en CD på TV-skjermen som kundene ute i butikken kan se.

Det jeg lurer på, er om det er mulig å ikke bare vise denne filmen fra CD'en, men om det går ann å splitte TV skjermen i to, og vise en loopende presentasjon av bilder på den andre delen.

Noen som kan si om dette er mulig? Og om det er mulig, hvordan dette praktisk må gjøres og hva utstyr vi trenger?

Tusen takk for all tilbakemelding og hjelp!
Proff skeptiker.
Litt usikker på om jeg forstår helt hva du mener.
Men skal prøve å oppsummere slik at du kan rette meg viss jeg tenker feil.

Du ønsker en datamaskin som skal sende ut en film fra en CD dere har.

Her ønsker du at den skal vises på to skjermer samtidig?
Viss det er dette du ønsker så er ikke dette noe problem rent praktisk
da du her bare kopler begge skjermene til pcen din, eller via en splitter. eks: komplett sine sider: søk på 635923
Da trenger du ikke gjøre noe spesielt med datamaskinen din.

Men ønsker du at den skal vise filmen på den ene skjermen, og den andre skjermen ikke skal vise det samme, så er det enklest å bare ha to datamaskiner!
Nei, er ikke helt det jeg mener dessverre. Beklager den dårlige forklaringen...

Det jeg prøver å spørre om, er at vi vil kjøre en film fra en CD, på en side av TV skjermen, og på samme TV skjermen, kjøre et parallelt program som viser en bildeserie, som går i loop.

Så med andre ord, 1 TV skjerm, 2 forskjellige visninger på denne skjermen som går parallelt.

Håper det er en bedre forklaring

Og i tillegg til at denne filmen og bildeserien vises på TV skjermen, lurer jeg på om det er mulig å bruke skjermen på PC'en, som er opphavet til både filmen og bildeserien, til å arbeide i et annet program, for eksempel word, uten at dette kommer opp på TV skjermen.

Og i tillegg til at denne filmen og bildeserien vises på TV skjermen, lurer jeg på om det er mulig å bruke skjermen på PC'en, som er opphavet til både filmen og bildeserien, til å arbeide i et annet program, for eksempel word, uten at dette kommer opp på TV skjermen.
Sist endret av Master Yoda; 28. oktober 2014 kl. 11:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er helt opp til TVn det.

I allefall på eldre skjermer, hadde man noe som het PiP, Altså Picture in Picture.
Da kunne man kjøre to separate signaler inn på skjermbildet. Men ofte så fikk man bare det andre bilde som et stort frimerke i valgfritt hjørne.

Så, sjekk innstillingene på skjermen du har, evt finn en skjerm som støtter PiP med 50/50 deling.

Det er helt opp til TVn det.

I allefall på eldre skjermer, hadde man noe som het PiP, Altså Picture in Picture.
Da kunne man kjøre to separate signaler inn på skjermbildet. Men ofte så fikk man bare det andre bilde som et stort frimerke i valgfritt hjørne.

Så, sjekk innstillingene på skjermen du har, evt finn en skjerm som støtter PiP med 50/50 deling.



Alternativt, er å koble til en PC der dere deler skjermen i to til de forskjellige aktivitetene.
Sist endret av Blackkoz; 28. oktober 2014 kl. 11:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har ikke kjøpt noen TV skjerm enda, så der er mulighetene åpne

Hadde håpet på at det gikk ann å få picture in picture på TV skjermen, og i tillegg kjøre et tredje program på PC'en som Word / Excel, som ikke kommer opp på TV skjermen.
Sist endret av Master Yoda; 28. oktober 2014 kl. 11:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Koble skjermen til Pc. Velg utvid skrivebord. Legg videoen på den ene siden av skjermen, og bildeserien på den andre. Du kan da jobbe med hva enn på hovedskjermen uten at det påvirker Tv'en.

Husk at lyden fortsatt spiller på begge steder med mindre annet er angitt. Så ikke noe "fapping" i kaffepausen xD

Dette fungerer med hvilken som helst TV og en HDMI kabel..
Sist endret av Dr. fungitumb; 28. oktober 2014 kl. 12:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.