Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1576
Jeg jobber som webutvikler, men merker at det er vanskelig å finne motivasjon i kun å tjene penger. Lurer derfor på om det er noen som vet om noen selskaper i Norge som driver med webutvikling for gode formål. Mye som går innenfor disse kriteriene kanskje, men leter altså etter et selskap som føler et litt større sosialt ansvar enn bare å tjene penger. Har ikke klart å finne noe selv enda.
Hvor kommer lønna fra?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
http://www.iug.no/ kanskje?

nomore: https://no.wikipedia.org/wiki/Ideell_organisasjon er på bare et par linjer. De kan fortsatt utbetale lønn.
Sitat av nomore Vis innlegg
Hvor kommer lønna fra?
Vis hele sitatet...
Enkelte som jobber ideelle organisasjoner tar ut lønn - fordi de jobber med det på heltid. (og alle har behov for en plass å bo samt mat på bordet). Dette går da av poten som regnes som "administrasjon" som folk gir slike organisasjoner kritikk for. (noe jeg ikke forstår, virker som de forventer at alle som jobber slike plasser skal leve helt uten lønn)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av etse Vis innlegg
Enkelte som jobber ideelle organisasjoner tar ut lønn - fordi de jobber med det på heltid. (og alle har behov for en plass å bo samt mat på bordet). Dette går da av poten som regnes som "administrasjon" som folk gir slike organisasjoner kritikk for. (noe jeg ikke forstår, virker som de forventer at alle som jobber slike plasser skal leve helt uten lønn)
Vis hele sitatet...
er i utgangspunktet enig her så lenge man klarer å holde administrasjons prosenten på et minimum.. noe alle ikke er like flinke til
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hvordan kommer du fram til dette minimumet? Skal de ansatte knapt overleve? Bo på kontoret, spise nudler og dusje i regnvann?

Neida. Dette mener du nok ikke.

Men det er mange som mener dette sånn ish. Også kollegene mine og jeg da jeg jobbet i en ideell organisasjon. Folk gikk frivillig ned til halv lønn, slik at mer kunne gå til de menneskene organisasjonen var opprettet for å hjelpe.

Dan Pallotta gjør hovedpoenget i løpet av de første 4 minuttene om du har dårlig tid. Har du enda mindre: «Det er bedre å få en mindre bit av en svær kake, enn en større bit av en liten kake.»

Såklart finnes det organisasjoner som kaster vekk pengene på alskens tøv, men det er på langt nær alle det er snakk om.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vi har laget noen sider for idrettslag og skoleklasser på ferie etc gratis. Kan godt kalle det for et godt formål.....mer usikker jeg thoug