Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 918
Hei,


Jeg kan ingenting om programmering/utvikling, så spørsmålet er kan jeg uten noe erfaring rundt dette lage en engelsk applikasjon?
En nyttig app eller et spill for den saks skyld?
Hvor vanskelig er dette?


1. Hva skal til?

2. Hvor bør jeg begynne?
3. Hvilket program/nettside kan jeg bruke for å få til dette?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
1. Noe matte, algebra har konsepter som brukes innen koding. En syk trang til å lære, de fleste detter litt av når de ikke finner ting som er "artig" nok å kode. Husk, det blir mye pugging av tungt materiale.

2. Python

3. Vurder å anskaff bøker, de grer ofte ut om ting på en bedre måte enn flere tutorials på nett, du kan jo se på https://docs.python.org/2/tutorial/
Anbefaler python-guidene til thenewboston på youtube, de fikk meg igjennom kurset på universitetet:

Python 3.4 Programming Tutorials (ca. 4 timer)

For å lage et enkelt spill, kan du lære deg pygame for python:

Computer Game Development Tutorial (ca. 1.5 timer)
takk for svar

men så alt foregår i koding?
Det er ikke slik at man kan logge inn på via et program/side å gjøre ting uten koding?
http://gamesalad.com/

GameSalad Creator is an authoring tool developed by GameSalad, Inc. (formerly Gendai Games) aimed primarily at non-programmers, for composing games in a drag-and-drop fashion, using visual editors and a behavior-based logic system.
Vis hele sitatet...
Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/GameSalad
Alle gode verktøy (f.eks. unity3d) legger opp til litt koding for å få til kule ting. Om man absolutt ikke skal kode begreser man mulighetene veldig. Ofte ender man opp med å sette sammen moduler som ikke helt gjør akkurat det du ønsker for å få noe som ikke helt gjør det du vil.
men hvis jeg nå bare skulle prøvd mg frem for å prøve å lage en app halvehjertet uten koding hvilken side ville dere anbefalt?

Og etter hvert kunne jeg tenkt meg å ansatt noen, men det er vel sikkert utrolig dyrt, vil tippe 50k ++
hvorfor så redd for å ta litt i kode? Om man vil lære seg litt kode får du utrolig mye bedre muligheter når det kommer til å prøve seg frem. Om du uansett tenker å ansette noen til å kode for deg vil du ha stor nytte av å ha litt forståelse rundt programmering når du skal avtale hva du ønsker han skal gjøre for deg.

Du trenger jo ikke bli en ekspert, men om du f.eks. klarer å få til litt HTML og JavaScript kan du prøve deg på å lage apps med f.eks. PhoneGap. Lærer du deg litt C# eller JavaScript kan du også lage spill i ting som Unity3D hvor det meste bare er å sette sammen moduler - men du trenger bare å skrive litt kode for å få den til å gjøre akkurat det du vil. (mens det meste egentlig er implementert for deg).

hvorfor så redd for å ta litt i kode? Om man vil lære seg litt kode får du utrolig mye bedre muligheter når det kommer til å prøve seg frem. Om du uansett tenker å ansette noen til å kode for deg vil du ha stor nytte av å ha litt forståelse rundt programmering når du skal avtale hva du ønsker han skal gjøre for deg.

Du trenger jo ikke bli en ekspert, men om du f.eks. klarer å få til litt HTML og JavaScript kan du prøve deg på å lage apps med f.eks. PhoneGap. Lærer du deg litt C# eller JavaScript kan du også lage spill i ting som Unity3D hvor det meste bare er å sette sammen moduler - men du trenger bare å skrive litt kode for å få den til å gjøre akkurat det du vil. (mens det meste egentlig er implementert for deg).
Sist endret av etse; 3. november 2014 kl. 18:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.