Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1130
Hei!
Jeg har en laptop, en HP Pavilion 15-n22so.
På den hadde jeg tidligere et standard nettverkskort, nå er det et N-2200 (Intel)

Hastigheten min er for lav til å kunne brukes til f.eks. Skype.
Her ser dere et bilde:
http://www.speedtest.net/result/3865193612.png
Med begge nettverkskortene, UANSETT hvor jeg er, UANSETT hvilket nettverk jeg kobler meg på.

Det samme gjelder faktisk TP-basert forbindelse. Der har jeg samme feil, nettverkshastigheten er ikke stor.

PC-en ble levert med Windows 8. Problemet var der da også.
Installerte deretter Windows 7 på den, og passet på at alle driverne ble riktig installert. De ble det.

Likevel får jeg fortsatt dette dårlige resultatet, UANSETT hva slags feilsøkingsalternativer jeg prøver meg på.
Dekningen skal være god, jeg har til og med stått 2 meter unna ruteren og testet. Også med TP som sagt. Likevel, for dårlig hastighet.

Vi kan med en gang eliminere rutere som er problemet, for det er det ikke.
Jeg planlegger å kjøpe et nettverkskort som støtter 5Ghz senere, men akkurat nå lurer jeg på hvorfor hastigheten er så lav, når den egentlig ikke skal være det. Alle andre får god hastighet, mens jeg sitter med denne usle linja...

Noen som har forslag til hva det kan være? All hjelp mottas med tusen takk.
Hei!
Jeg er kjæresten hennes.
Modellnummeret på PC er 15-e063so, ikke det som er nevnt tidligere.
Har dere sjekket hvilken innstilling nettverkskortet har under strømsparing i kontrollpanelet?

Du har vel ikke tilfeldigvis AMD quick stream installert? I så fall, slett driten og reboot PCen.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Du har vel ikke tilfeldigvis AMD quick stream installert? I så fall, slett driten og reboot PCen.
Vis hele sitatet...
DER JA! Jævlig deilig
Tusen takk