Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1807
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor får man tak i sikkerhetspapir? Noen som vet sol tilbydere?
Sikkerhetspapir, som i blanke papirer med innlagt sikkerhet? Bommullspapir med sølvtråd og andre kreative sikkerhetsgreier må du sikkert gjøre et realt tilslag mot enten produsent, leverandør eller norges bank for å skaffe. Og selv da er det vel ingen enkel jobb å for du mangler jo fortsatt platene. Vognkort ble vel endret til å ha ilag sikkerhet, og det er sikkert like vanskelig å få tilgang til. Samme med ID greier. Du finner kanskje forfalskninger av slikt om du gjør et heftig dypdykk i nettets mørke avkroker men du vil jo ikke vite kvaliteten på de før du har betalt. Eller før du blir hektet for dokumentforfalskning el falskmynteri.

Men ellers så selges det og kjøpes det legitime ID'er rundt forbi. Noen selger et ekte pass, som andre forfalsker så godt de kan. Men for å få noe som virker så er det vel kanskje som med det meste annet, du må ha kontakter.
_abc_: Det er mange dokumenter som trykkes på spesielt papir. Vannmerker og slikt er sikkerhetselementer, men dersom du printer ut vognkortet (siden du bruker det som eksempel) på åtti grams miljøpapir, så er forfalskningen temmelig opplagt selv for det utrenede øye. Så vidt jeg vet er sikkerhetspapir egentlig bare en litt ekstra slitesterk papirtype av god kvalitet, slik at dokumentene varer lenge, men det kan godt hende det er mer til det.

TS: Jeg hadde tatt turen innom en papirforretning for å se om jeg fant noe som ligner. Ja, det finnes egne papirforretninger, og det er en form for spesialsjappe som alle burde sette sin fot i en gang eller tre i løpet av livet.