Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2821
Hei , jeg har drømt i mange ganger i livet mitt at jeg slåss mot en person men når jeg slår så slår jeg så fryktelig sakte og det virker som om jeg aldri klarer å treffe personen. Jeg fortelte dette til noen venner i dag og de hadde hatt samme type drøm før, helt ned i detaljene med det å slå treigt liksom. Noen som har hatt lignende drømmer og som eventuelt kan gi en forklaring på hva dette betyr?
Kjenner meg igjen i akkurat det samme. I tillegg til løping, klarer ikke å bevege meg vekk. Generelt sett er dette ofte et tegn på underliggende maktesløshet og usikkerhet i livet. Sannsynligvis har du også undertrykt aggresjon som bør tas tak i. Skaff deg psykolog om drømmene er så hyppige/alvorlige at det påvirker livskvaliteten.
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Kjenner meg igjen i akkurat det samme. I tillegg til løping, klarer ikke å bevege meg vekk. Generelt sett er dette ofte et tegn på underliggende maktesløshet og usikkerhet i livet. Sannsynligvis har du også undertrykt aggresjon som bør tas tak i. Skaff deg psykolog om drømmene er så hyppige/alvorlige at det påvirker livskvaliteten.
Vis hele sitatet...
påvirker ikke livskvaliteten men faen så cring det er
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Har hatt sånne drømmer selv, men husker spesielt godt en da jeg klarte å slå med full styrke var gøy det
Hadde selv en drøm hvor jeg one-hit-knock-outta fire personer etter hverandre. Villt.
Hadde det på samme måten når jeg var liten, jeg valgte å tolke det som at jeg ikke skal slå eller slåss, og sånn har det blitt. Er nå godt over førti og har egentlig aldri slåss.
Hatt samme drømm flere ganger, men noe ganger så har jeg en litt annen variant der jeg slår men slagene mine har null effekt. Veldig frustrerende

Det er en veldig vanlig drømm å ha tror jeg da mange av mine kammerater har beskrevet det samme
New generation
colakork's Avatar
Det samme har skjedd med meg i flere drømmer der når det virkelig teller og jeg føler jeg må denge løs for livet mitt.. Spagetti armer :P

Kan forresten legge til at en slik drøm er ganske lik opplevelsen av å hoppe opp etter å ha blitt slått ut på ordentlig, for å prøve å slåss videre. Armene fungerer liksom ikke som dem skal, som sagt tidligere, spagetti armer !
Sist endret av colakork; 17. mai 2019 kl. 00:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg lurer på om det er relatert til fysisk mindreverdighetskompleks. Da jeg var yngere og ikke særlig stor og sterk så plagdes jeg ofte med disse drømmene, følte meg maktesløs, men etter at jeg begynte å trene og ble ganske stor så knøvler jeg ofte folk i drømmene mine.
Tror det har noe med at armer og ben sover, man klarer ikke røre på de i senga og det kjennes i drømmen.
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Kjenner meg igjen i akkurat det samme. I tillegg til løping, klarer ikke å bevege meg vekk. Generelt sett er dette ofte et tegn på underliggende maktesløshet og usikkerhet i livet. Sannsynligvis har du også undertrykt aggresjon som bør tas tak i. Skaff deg psykolog om drømmene er så hyppige/alvorlige at det påvirker livskvaliteten.
Vis hele sitatet...
Vil bare legge til at dette er vill synsing fra tihihi sin side, det er ikke noe som er dokumentert eller forsket på på noen slags måte. Jeg hadde heller ikke anbefalt psykolog bare på grunnlag av dette, det er ikke slik at psykologer er i stand til å endre innholdet i drømmer.

Gyldigheten til psykoanalytikernes drømmetolkning er meg bekjent omtrent like presis som sjamaner sine spådommer, og tolkningen gjøres dessuten ofte ut i fra kunnskapen psykologen tilegner seg i terapien.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Tror nesten alle har hatt denne drømmer en/mange ganger i løpet av livet, meg selv inkludert. Men det kan like så gjerne være løping, det å ikke klare å reise seg opp osv. Er ikke noe ekspert på temaet, men i mine tilfeller er det alltid rett før jeg våkner. Har alltid tenkt det er fordi kroppen faktisk er lammet mens man sover (for at man ikke skal gjøre som man gjør i drømmen), og i det man er i ferd med å våkne er det følelsen av lammelsen som sakte forsvinner. Men det er bare noe jeg tenker er logisk. Grunnen kan godt være noe helt annet, men ikke noe å oppsøke psykolog over.
Drømmer aldri selv, men interessant at flere har samme drøm. Kan det være noe homo-sapien ikke vet?

Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Tror det har noe med at armer og ben sover, man klarer ikke røre på de i senga og det kjennes i drømmen.
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Lucid dreaming?
Samme her! Jævlig irriterende!
Ikke så ofte jeg slår andre i drømmene mine akkurat. Men det hender ofte at jeg prøver å løpe, også blir det som at jeg er i vann og det går veldig sakte.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Drømmer nesten alltid at jeg dreper en eller annen, stort alltid med uhell.
Ting går som regel veldig fort, aldri drømt slowmotion tror jeg.
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Kjenner meg igjen i akkurat det samme. I tillegg til løping, klarer ikke å bevege meg vekk. Generelt sett er dette ofte et tegn på underliggende maktesløshet og usikkerhet i livet. Sannsynligvis har du også undertrykt aggresjon som bør tas tak i. Skaff deg psykolog om drømmene er så hyppige/alvorlige at det påvirker livskvaliteten.
Vis hele sitatet...
Jeg har lav terskel for å anbefale folk å gå til psykolog, men dette... stille (sannsynlig) diagnose undertrykt aggresjon som trenger behandling, ut fra beskrivelse av drøm?

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Hadde det på samme måten når jeg var liten, jeg valgte å tolke det som at jeg ikke skal slå eller slåss, og sånn har det blitt. Er nå godt over førti og har egentlig aldri slåss.
Vis hele sitatet...
Tviler på at det var et budskap fra drømmen, men virker uansett som et bra livsvalg

Sitat av wormhole Vis innlegg
Har alltid tenkt det er fordi kroppen faktisk er lammet mens man sover (for at man ikke skal gjøre som man gjør i drømmen), og i det man er i ferd med å våkne er det følelsen av lammelsen som sakte forsvinner. Men det er bare noe jeg tenker er logisk.
Vis hele sitatet...
Dette er søvnparalyse. Det er ganske vanlig at hodet "kobler inn" før musklene når du våkner, selv har jeg det av og til når jeg sovner. Det er en glidende overgang fra våken til sovende (eller omvendt da) så jeg kan se for meg at opplevelsen av å ikke kontrollere kroppen kan blande seg inn i drømmen. Har ikke opplevd det selv, føles mer som en transetilstand, og skikkelig ekkelt.

Sitat av Best og værst Vis innlegg
Ikke så ofte jeg slår andre i drømmene mine akkurat. Men det hender ofte at jeg prøver å løpe, også blir det som at jeg er i vann og det går veldig sakte.
Vis hele sitatet...
Den har jeg hatt også. Og at jeg stiger oppover og sliter for å holde meg på bakken.
Har ofte drømmer hvor jeg løper utrolig sakte, veldig frusterende.

En annen drøm jeg har hatt flere ganger er at jeg begynner å kjøre bil uten at jeg klarer å stoppe. Selv om jeg kan kjøre, føles det ut som om jeg har mistet helt kontroll og kjører rundt i panikk mens jeg prøver å ikke kræsje Også veldig frustrerende
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Før jeg sluttet å ruse meg og de årene jeg var veldig av og på i rusen frømte jeg ofte det samme og at jeg ikke klarte å gå fremover. Bare sklidd bakover for hvert steg. Eller at jeg flydde oppover når jeg skulle frem.

Jeg tolket det som om det var et valg jeg måtte ta jeg tydeligvis ikke hadde tatt selvomjeg jeg følte meg sikker på å slutte med rus.

Men plutselig fant jeg motbiajsonen og fikk endret livet mitt 100% og ble den samme personen jeg har før rusen. Da forsvant disse drømmene. Ca 5 år siden sist. Utrolig frustrerende drømmer som virker super ekte.
Tror som andre har nevnt her tidligere at det har med søvnparalyse å gjøre. Har hatt samme drømmen. En gang slo jeg med så sakte/svake slag at personen jeg slo i ansiktet bare ignorerte det. Fant ut at jeg skulle prøve å kaste ham, og det funka! Slengte ham 7 meter gjennom rommet og rett i en vegg. Utrolig tilfredsstillende.
Sitat av hernameisari Vis innlegg
Hei , jeg har drømt i mange ganger i livet mitt at jeg slåss mot en person men når jeg slår så slår jeg så fryktelig sakte og det virker som om jeg aldri klarer å treffe personen. Jeg fortelte dette til noen venner i dag og de hadde hatt samme type drøm før, helt ned i detaljene med det å slå treigt liksom. Noen som har hatt lignende drømmer og som eventuelt kan gi en forklaring på hva dette betyr?
Vis hele sitatet...
Har nøyaktig samme drøm mange ganger i året. Etter jeg prøver å slå og merker at det går i slow motion prøver jeg å rømme og jeg løper like sent. Ingen andre i drømmen er i slow motion.
Jeg kan merke at alt er sykt tungt og jeg kjemper virkelig for å bevege meg i normal hastighet, og denne drømmen føles veldig virkelig, spesielt den fysiske anstrengelsen.

For min del er det nok pga noe som har skjedd i min oppvekst, ikke direkte knyttet til å sloss men situasjoner hvor man ikke kommer seg unna.
Sist endret av random105675; 19. mai 2019 kl. 10:17.
Jeg pleide å skrive drømmedagbok da jeg var litt yngre. Denne tråden minte meg på at jeg hadde en lignende drøm i 2016. Innlegget i drømmedagboken lyder slikt:

"Jeg drømte at jeg tok bussen fra barneskolen min til der jeg bodde før. Alt er tilsynelatende helt normalt, og det er en fin og solrik dag. Fin busstur. Jeg trykker på stopp knappen når det nermer seg stoppet mitt, bussen stopper og venter på at jeg ska gå av bussen.

På dette øyeblikket klarer jeg fysisk ikke å bevege meg, jeg prøver ALT jeg kan å reise meg opp å komme ut av den jævla bussen men jeg står helt stille. Det virker også som at ting går i slow motion. Bussjåføren begynner å bli forbanna og roper at jeg må komme meg ut og at dette er mitt stop.

Jeg får absolutt ikke til å bevege meg, selv om jeg anstrenger meg så hardt at jeg begynner å svette. Busjåføren reiser seg mot meg og skriker ut for full hals: "Kom deg ut for helvete". Ansiktet hans blir forvrengt og ugjenkjennelig av sinne. Passasjerene på bussen begynner også å rope, ting går veldig sakte men jeg klarer til slutt å stå oppreist etter noe som føles ut som en halvtime i drømmen. Jeg våkner opp. Klokken er cirka 06.30 om morgenen."

Har hatt flere drømmer hvor ting har vært i slow-motion, men jeg har ikke notert dem ned dessverre. Burde begynne med loggføring igjen.
Litt av en busstur...fikk meg en god latter.
Tror jeg måtte startet dagen med en sobril om jeg skulle reist med buss på jobb etter en slik drøm.
Ja, slår og slår men greier ikke slå hardt nokk
Har hatt den drømmen maaange ganger! En av mine faste gjengangere, men ikke mye de siste årene. Har så mye vilje til å slå, men får det ikke til. Neven knyttet, men i 1/100 av hastigheten til et vanlig slag. Har også hatt drømmer hvor jeg slår og slår og slår, men personen nekter å svime av / dø. Eller drømmer hvor beina "kiler" og føles svake, umulig å løpe. Fellesnevner er uansett en sterk følelse av maktesløshet / svakhet. Kanskje det har noe med at jeg aldri stod opp for meg selv da jeg var yngre? Ikke vet jeg, men morsomt at du tok opp dette.