Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3358
Hei! Håper dette ikke blir postet feil plass..

"Har seg sånn at jeg liker spenning og har lett for å stifte kontakter i alle sammenhenger.. Nå har det seg sånn at en stor del av menneskene jeg har kontakt med er innblanda i nark, noen er dømt for salg, besittelse, bruk også videre.. Er også ganske close med personer som har en del innflytelse innen for miljøet og pusher hardt..

Jeg for min del syns dette er okey, jeg blir betrodde med mye sensitiv informasjon om veldig mye å syns det er spennende og få lov til og se mellom deres øyne samtidig som di er genuint vennene mine.. Det som er problemet er at jeg mer og mer begynner og innse at jeg er en politiet er interessert i, vet ikke om di har skjønt at jeg er som en svart bok/dagbok for mye av som skjer eller om di tror at jeg er innblanda i virksomheter eller noe sånn, noe jeg ikke er og har heller aldri røket noe eller prøvd noe..

Cluet her er vel heller det at det kommer til og komme en dag hvor jeg blir kalt inn til avhør og satt til veggs grunnet all denne omgangen med mindre lovlydige folk og hva gjør jeg da?

Hva gjør jeg hvis worst case scenario det blir full razzia og avhør? Razzian blir blank ettersom jeg ikke inntar dop eller oppbevarer dop eller tjuvgods.. Men hva gjør jeg i avhøret? Kan jeg komme inn til avhøret få lest opp rettigheter, avgi personalia, bosted, yrkes status å så holde kjeft? Kan jeg si at jeg vil ikke gi avklaring også bare holde kjeft til politimannen sier det er greit? Jeg har jo ikke gjort noe ulovlig direkte eller vært med på noe..

Kunne selvfølgelig spurt mange av vennene mine men vil ikke stikke meg ut..

Det jeg trenger er og vite hvordan man nekter i avhør kokebok oppskrift hehe:-)

Hjertelig takk for svar.."

Laget denne fiktive teksten og lurte på hva dere ville svart denna karen hvis dette hadde vært reelt?
Du får ett valg om du vil avgi forklaring eller ikke, du får også valget om å ha forsvarer på avhøret.

Det er aldri noe tvang til å avgi avhør eller ikke, den eneste "fordelen", med og avgi en forklaring i avhøret er at du kan få en bedre dom, viss man blir tatt.

De kan stille deg en del spørsmåll i avhøret, men det er bare å si at du ikke vil oppgi forklaring etc etc, du er ikke pålagt til å gi ut noe annet en personinformasjonen din til politiet.


Hmm, hadde jeg vært i lignende situasjon, ville jeg bare sagt, jeg nekter å avgi forklaring før jeg fått tildelt en forsvarer, og tatt meg en ordentlig prat med han.
Trådstarter
54 5
Kan han kreve en forsvarer utdelt gratis?
Har du ikke gjort noe galt, så har du heller ingenting å frykte fra politiet!
Hvis de skulle finne på å innkalle deg til avhør/ha razzia hos deg pga. omgangskretsen din, så vet du selvfølgelig ingenting om hva vennene dine driver med. Gjør deg dum og svar på minst mulig, du vet ingenting og har ikke sett eller hørt noenting, easy as that!
skaff deg en god advokat og få han til å prate for deg, avhør er null stress, jeg personlig er så og si alltid etterlyst og når de får fatt i meg er jeg hyggelig og sier at jeg ikke snakker før advokaten min har kommet.
Trådstarter
54 5
Tillegs spørsmål; "blir kontinuerlig stoppet i bil også med andre lovlydige folk og da bruker di alltid ekstra tid på meg.. Er vi 5 i bilen blir sjafør å meg spurt om id men ingen andre.. Jeg gir id først å får det tilbake sist.. Hadde dere begynt å lure?"
Sitat av Chicag0 Vis innlegg
Tillegs spørsmål; "blir kontinuerlig stoppet i bil også med andre lovlydige folk og da bruker di alltid ekstra tid på meg.. Er vi 5 i bilen blir sjafør å meg spurt om id men ingen andre.. Jeg gir id først å får det tilbake sist.. Hadde dere begynt å lure?"
Vis hele sitatet...
De regner vel med at du driver med diverse ulovligheter du også, siden du omgåes folk som gjør det, så de prøver nok bare å stresse deg litt.
Nekt, nekt og nekt enda litt til.

For det første, uansett hva du har sett eller hørt så vet du ingen ting.
For det andre, politiet har ingenting som regel, de bare fisker å prøver å få napp.
For det tredje, med en gang du glipper og begynner og snakke så har de fått napp, det holder at du sier at dere bare er venner.
Ikke si noe som helst, du har ingen kjennskap til dette og aner ingenting.

Det er ikke ulovlig og lyve i avhør så ikke vær redd for å si at du ikke vet noen ting!
Men du trenger faktisk ikke lyve, bare si at du ikke har noe å si, easy as pie.
Gjør deg og dine kompiser en tjeneste og be dem ikke fortelle deg ting som egentlig ikke anngår deg.
Særlig ikke personal business.

Når du må på nettet for å finne en oppskrift på hvordan man overlever et avhør så er jeg rimelig sikker på at du kommer til å fucke opp for alle dine kompiser inkludert muligens deg selv.

Men then again dine dealer-kompiser er så fucka i huet at de plapprer til mennesker som ikke er involvert at de sikkert har fortalt de villeste tony montana bullshithistoriene til alle damer i nabolaget at det egentlig ikke spiller en rolle.. men for din egen skyld bør du kutte ut det tullet selvom du sikkert digger å være en vandrende gangsterdagbok.
Du må nok belage deg på en del konfrontasjoner med politi, og vil i utgangspunktet anbefale deg og være kjekk og grei. Spør de hva vennene dine driver med er det bare og si du ikke vet. Vanskeligere er det ikke.

Og husk; Snitches get stitches. Ikke gå inn på hva andre driver med. Du vet ikke noe om det, du har ingenting med det, og det kommer ingenting godt ut av det.
Trådstarter
54 5
Haha artig måte og formulere det på, er ikke noe scarface 200kg cola historier og drap det er snakk om.. Skjønner at du kanskje tok det sånn.. Det er ingen andre som blir inkludert unntatt meg og di er ikke typene som prater med andre om ting egentlig.. Alle har skalkesjul og lever tilsynelatedende normale liv.. Jeg vet jo litt om avhør men ville bare ha alt klart og sikkert og siden stor del av nff allerede har vært i avhør etc tenkte jeg det var en grei plass og spørre.. Eneste grunnen til at disse kara "plapprer" er vel fordi jeg har bevist i fler årrekker med vennskap at det er ingen hemelighet som er for liten eller ikke et verdt noe og jeg har aldri slarva.. Men takk for mange bra svar og skal ha det i bakhodet skulle det noen gang oppstå noe:-)
Enkelt og greit sier du at du velger ikke forklare deg om noe som helst, annet enn navn, bosted, yrke osv - de tingene du må si.

Her kan du lese litt om dine rettigheter - "Fangehåndboka" http://gratisrettshjelp.no/?wpfb_dl=236

Tysting er en uting, og straffen for det er ofte verre enn den du noensinne ville kunne få av politiet.
Unnskyld meg men å bli stoppet av politiet, evt avhør pga omgangskrets.... det der lukter så politistat at jeg får fnatt! Om du ikke bruker noe eller besitter noe er det da for helv.... DIN buissness hvem du velger som venner. Du har heller INGEN opplysningsplikt om noe som helst som er blitt deg betrodd. At Norge er blitt sånn. Skremmende!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Castaneda Vis innlegg
Unnskyld meg men å bli stoppet av politiet, evt avhør pga omgangskrets.... det der lukter så politistat at jeg får fnatt!
Vis hele sitatet...
Nja, ikkje nødvendigvis. Om du har kommunisert mykje med nokon som er implisert i ei kriminalsak er det ikkje så veldig unaturleg at politiet gjerne vil snakke med deg og - sjølv om dei ikkje mistenkjer deg. Du har rett til å ikkje sei noko, og du har rett til å forklare deg. Men du har plikt til å møte opp.
Det er ikke kriminelt å ha kriminelle venner. Du har ikke gjort noe ulovlig, og trenger heller ikke frykte noen reaksjoner fra politiet. Hvis du får spørsmål fra politiet, så svarer du enkelt og greit at du ikke vet noe.
Sitat av Chicag0 Vis innlegg
Haha artig måte og formulere det på, er ikke noe scarface 200kg cola historier og drap det er snakk om.. Skjønner at du kanskje tok det sånn.. Det er ingen andre som blir inkludert unntatt meg og di er ikke typene som prater med andre om ting egentlig.. Alle har skalkesjul og lever tilsynelatedende normale liv.. Jeg vet jo litt om avhør men ville bare ha alt klart og sikkert og siden stor del av nff allerede har vært i avhør etc tenkte jeg det var en grei plass og spørre.. Eneste grunnen til at disse kara "plapprer" er vel fordi jeg har bevist i fler årrekker med vennskap at det er ingen hemelighet som er for liten eller ikke et verdt noe og jeg har aldri slarva.. Men takk for mange bra svar og skal ha det i bakhodet skulle det noen gang oppstå noe:-)
Vis hele sitatet...
Uavhengig av omfanget av kriminaliteten de bedriver er politiet sleipe.
De sier du blir tatt med til stasjonen å må pisse om du ikke svarer, trusler om hjemme ransaking osv. I mine tilfeller pleier truslene og være tomme, og for deg som fremstiller deg selv som en lovlydig kar håper jeg du avstår fra slike trusler, og heller velger og være en god kompis