Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1718
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hei. har nylig hatt en erfaring med ghb/gbl som ikke var behagelig.
etter ca 3 døgn våken på amfetamin bestemte jeg meg for første gang å prøve ghb. etter en god halv kork og en times tid med kul rus, satt jeg meg ned i en stol og så på kameraten min som gjorde masse grimaser med fjeset hvor jeg trodde han var djevel selv. jeg satt i stolen ca 15 sekunder, hvor så jeg begynte å få veldig hemmet pust og kramper/rykninger. kameratene mine fikk ristet meg til liv og jeg har tydeligvis klikket i vinkel og skreket for full hals til dem, husker ikke dette. husker neste timen var som å sveve mellom himmel og jord nesten. jeg husker i det jeg sovna i stolen så jeg lyset, men en kompis fortalte meg at jeg nærmest så inn i en sterk lampe som sto der.

spørsmålet mitt er, kan dette høres ut som en nærmest dødelig overdose eller er dette en "noenlunde normal" effekt av å korke over?
Dette er ikke en normal reaksjon på GHB nei, men etter 3 døgn våken på speed så er det ikke totalt overraskende heller. Tipper du hadde en liten rus utløst psykose

Det sies at høyt dopamin nivå ofte har sammenheng med psykoser og amfetamin gjør at du slipper ut en hel del av det. GHB hemmer utslippet av dopamin og gjør at du får en "dopamine rebound effekt" når rusen går ut. Uten søvn 3 dager i seg selv kan utløse en psykose, så jeg vil tro sjansen for en rus utløst psykose blir ganske så stor når du har såpass mangel på søvn og ett kjeme høyt dopamin nivå.
Sist endret av Alge; 11. desember 2019 kl. 06:51.
▼ ... noen uker senere ... ▼
3 dager våken kan alene skape sånne reaksjoner. Når du blander med ghb når dopamin nivået er lavt (som det selvfølgelig er etter 3 dager) så motvirker ikke amfetamin ghb på samme måte som på feks dag 1. I tillegg så har kroppen også gått i nødmodus (ender ofte i mini psykose) på grunn av søvn / næringsmangel.

Ikke bland GHB med noe med mindre du er erfaren. Det er akkuratt da dødsfallene på ghb skjer...
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette hadde nok lite med ghben å gjøre. Dette er veldig typisk ruspsykose av amfetamin/kokain i noen dager. Livsfarlig for hodet. Du bør holde deg vekk fra amfetamin i fremtiden siden du har hatt psykose. Hvis ikke blir de bare fler og lengre med tiden og ødelegger hodet ditt helt til slutt
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er ikke nødvendigvis så digg heller i lengden å binge tre dager. Kom deg vekk fra pepper eller kom deg over på resept, for din egen skyld.
Du kan våkne opp med pølsa dratt ut av lompen..


Snake? SNAAAAAAKE
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Du kan våkne opp med pølsa dratt ut av lompen..


Snake? SNAAAAAAKE
Vis hele sitatet...
Jeg tar ikke referansen (om det er en), men allikevel en av de mest komiske kommentarene jeg har lest, haha.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det som har skjedd her er at hjernen din har blitt holdt våken på amfetamin mot sin vilje i 3 døgn og når du har tatt kork som er sederene har hjernen sett en mulighet for å starte søvn og drømming i mange hjernesentere umiddelbart, dette gir drømming i våken tilstand som fremstår som skremmende hallusinasjoner som igjen gjør deg redd og gjør det enda værre å sovne helt. Du har oppført deg rart og husker ingenting for du har vært halveis i søvne frem til du sloknet helt.

Det er en nybegynnerfeil, aldri innta sedativer etter en stimulantbinge uten at du legger deg rett i seng med øyne lukket før stoffet begynner å virke. Du hadde ikke psykose, du hadde ikke overdose du hadde akutt halv soving. Det er helt vanlig å få innsovningskramper på den måten du nevner der når du har vært syntetisk våken så lenge og tar noe så sløvende som GHB. Du har simulert et narkoleptisk søvnanfall med måten du brukte stoffet på.
Så merkelig da at hendelsen startet så fort korken gikk ut. Akutt halv soving? Ingen ting som heter det... Rusutløst psykose derimot
Sist endret av Alge; 29. desember 2019 kl. 17:43.