Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2527
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har vært avhengig i mange år.. Coke har jeg pleid å bare ta når jeg drikker (ca hver dag) men jeg går i behandling for alkohol misbruket mitt og på medisiner mot det så jeg kan ikke drikke. De tar også pisseprøver av meg jevnlig så istedet for kokain akuratt nå for tida har jeg starta å snorte ritalin istedet. Jeg pleier ikke engang få det fett, får noia men kan samtidig like det kicket noiaen gir.

My question to you freaks er hvordan jeg kan slutte med kokain/amf/ritalin? Selvdisiplinen spiller ikke helt på lag og jeg klarer ikke motstå å belønne meg i helgene etter rusfri uke eller bruke det for å fokusere i hverdagen fordi jeg føler meg skarp (før noiaen kommer og jeg blir en feig vrangforestilt reddhare).
Målet mitt er å klare meg fint uten alkohol og andre rusmidler. Joints ok men vant med og lengter etter rushet.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Noen oppmuntrende ord?
Vanskelig å kutte ut de greiene der hvis du ikke er innstilt på å legge festing på hylla i hvertfall flere måneder.

Når jeg er ute på byen har jeg aktivt begynt å unngå å sette meg i situasjoner hvor jeg får muligheten til å sette nesa i en feit stripe på dassen.

Poenget er at det er vanskelig å kutte ut stimulanter i festsammenheng når man vet hvor jævlig mye fetere det er med litt fart i blodomløpet.

Distanser deg fra festing og venner som gjør det lett for deg å bruke stoffer.
Dette trenger ikke være permanent, men det hjalp veldig for meg å kutte ut byturer og kompiser som bruker ting.

Nå, 8-9 måneder senere har jeg mer kontakt med dem og kan ta meg en fylletur med gutta som bruker fart og cola. Handler om og endre handlingsmønsteret sitt, og få avstand fra den måten å leve og feste på.
Er ikke verdt det i lengden
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fester ikke. Bruken foregår hjemme og på jobb.

Får erfart gang på gang at det ikke er verdt det men jeg har åpenbart en avhengighet. Rekorden er tre uker uten, og jeg tar det ikke hver dag lenger, men etter noen dager eller toppen noen få uker er jeg på igjen
Anonym bruker
"Sjokkert Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bytt jobb og/eller hjemmesituasjon?
Ser først nå at du ikke nevnte festing. Antok det siden det er typisk å feste, drikke og ta oppkvikkende greier.

Tving deg gjennom 1 måned uten å bruke noe.

Start med fysisk aktivitet tilpasset formen du er i for øyeblikket. Fokuser på et sunt kosthold med belgfrukter, egg, grønnsaker som f.eks avokado. Ordentlig kjøtt. Ikke junkfood! Sjelden hvertfall

Bli en bedre versjon av deg selv som nykter, selv om det blir tungt i starten.

Prøv å lev sunnere rett og slett. Ha i bakhodet at livet ditt nok kommer til å bli tynget av helseproblemer og tidligere død om du fortsetter med misbruket ditt av alkohol og stimulanter.
Sist endret av krystallkongen; 8. desember 2019 kl. 00:11.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tenkte å begynne å trene ja men for å være helt ærlig syns jeg det er drit kjedelig.

Veit ikke om det er selvdestruktivitet eller kjedsomhet som driver meg men jeg liker å føle meg stram og kjenne hjertet løpe og tankene spisse seg i småpsykoser og noia, det rushet , selv om jeg alltid angrer etterpå
Trening er drit den første måneden, så kommer man inn i en rytme hvor man føler at man trene.
Følelsen man får etter en beinhard styrkeøkt er veldig behagelig og kan nesten sammenlignes med en slags rus.

Vet ikke hvem som sa det, men:
"Den beste tiden å plante et tre var for ti år siden. Den neste beste tiden å plante et tre er i dag."
Kom deg i gang. Ta en dag rusfri av gangen. Blir du rastløs løper du en rolig tur eller kjører en økt med øvelser som kun krever kroppsvekt - pushups, pull-ups, knebøy (med tung sekk f.eks.) Eller meld deg inn på gymmen.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kommer til å ødelegge nesa di som du sniffer nok ritalin hver dag.
BARE STOPP! Så setter du deg ned og tar ansvar og føler på konsekvensene. Aksepter at du kommer til å føle deg jævlig en god stund. Bare ha det kjedelig, bare ha det jævlig frem til det ikke er jævlig noe mer.
Gå til narkotika anonym møter hvis det ikke hjelper å gå til rehabilitering
Sitat av Anastasia187 Vis innlegg
Gå til narkotika anonym møter hvis det ikke hjelper å gå til rehabilitering
Vis hele sitatet...
Spør du meg bør TS prøve å komme seg gjennom dette alene, hvertfall én gang.
Da lærer man mye om seg selv og hvor godt man takler situasjoner som kan virke uoverkommelige.
Hvis du ikke har kontroll og sprekker gang på gang innser du kanskje for mye makt disse stoffene får over deg.

Sier ikke at TS ikke skal oppsøke hjelp, jeg har selv måttet ha hjelp. Avrusning + Ruskonsulent. Men det var først etter et par forsøk på å bli ren på egenhånd.

Tenker bare at man blir en erfaring rikere og kanskje finner en styrke i seg selv hvis man kommer seg ut av noe vanskelig alene.

Lykke til!