Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2400
Hvor mye bevis/mistanke må politi ha før de kan foreta en skriftlig rassia.
Er anonyme tips om salg nokk til og få ett rassia?
Får vel ikke ransakelse fordi noen ringer inn et tips, men mulig de tar seg en titt eller ser hvor mange som kommer og går og til hvilke tider - skjellig grunn til mistanke, og ransakelse. Evt at de observerer og anholder en kjøper som kobles til deg.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spørs hvilket politidistrikt du tilhører og hvor mange andre større saker de har å fokusere på. I oslo ville ikke et tips om salg av 20 gram føre noe sted, men om kilo. I mindre distrikter ville de kanskje kommet på besøk etter tips om 100 gram
Ble mistenkt for dop 2 gang på byen, den 3 gangen ble æ tatt og fikk bot.

2 uker etter så ringte dem å ba mæ komme hjem for å låse opp døra.
Det var 7 politi folk og.en hund med hundefører der når æ kom...

Heldigvis var leiligheten ryddig �� (bortsett fra en liten pose med coke i en bukselomme dem ikke fant.)
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aldri hatt det problemet. Selvom jeg er sjokkert over at de ikke kom innom på kaffe en dag i mine yngre mer aktive dager. Må ha liggi under radaren deres.

I senere år omgås jeg heller ikke meg med 'kjeninger' og handler mitt dop fra stabile normale folk.
I mine tilfeller har noen ved 1 anledning kjørt bil i fylla for å handle, han må ha glemt å sletta noe for da fikk jeg besøk. Eller så har det vært på rene mistanker og om lukt som siver ut i ganger og uteområder
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror ikke det er noe fasitsvar. I dette distriktet ramler dem inn døra ved mistanke om bruk. F.eks ifølge avisen hadde dem raided flere boliger som følge av mistanke om bruk, dem fant 2 gram narkotika (hasj) og dette var en stor seier...
Tviler på politi i en storby går så langt for slike småsaker. Jeg synes også det er sprøtt at politi kan foreta razzia når det er snakk om så lite alvorlege saker..
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1...3#KAPITTEL_4-3

Her kan du lese om vilkårene for evt. rassia.

De kan foreta rassia på ferske spor, så at de har hektet en med hasj som har komt ut av leiligheten din er god nok grunn. Lukter det hasj kan de også bare valse inn og ransake.
Sist endret av bullshit..; 3. august 2019 kl. 17:32.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En jeg kjenner mistet lommeboka si som hadde rundt 1g med grønt inni. Noen fant lommeboka, leverte den til politiet -- de dro på full boligransakelse.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ifølge et par stykker her på freak så kan du bare bestille ting ifra plantasjen (eller en hvilken som helst annen gartnerisjappe) på nett så får du politiet på døra.
Hvor mye hold det er i dette utsagnet vet jeg ikke, men ikke nok til at jeg velger å tro på det.
Call it bullshit. Ikke innenlands.

Bestiller du fra eBay der pakken er merket '' cannabis production'' stiller det seg sikkert litt annerledes.
De kom innom (uten å ta imot kaffen dem ble tilbudt) tidlig en morgen, da pga mistanke om salg/anskaffelse av 1gram ukjent drug. Sa dem hvertfall.

Alt dem visste ifra chatlogger, som de faktisk viste meg fra en beslaglagt telefon var "1gram" "møtes?" osv... Sjekka kjøleskap, soverom, tak (jeg latet som om det var kjempe noia at dem så opp på taket hahaha..)
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt mer interresant om dere også nevner sann ca hvor mange som bor der dere bor.
Familie av 4.

OGSÅ når jeg er på det. er det vanskelig og skjule ting under razzia? finner de det uansett? ødelegger de rommet mitt som på amerikanske filmer osv eller ikke.
Sitat av Gentleman1145 Vis innlegg
Familie av 4.

OGSÅ når jeg er på det. er det vanskelig og skjule ting under razzia? finner de det uansett? ødelegger de rommet mitt som på amerikanske filmer osv eller ikke.
Vis hele sitatet...
De kan fort finne på å kaste ting litt rundt, skyve ting på gulvet og slike ting. Har vært borti et par duster som knuste noen krukker med mynter også "for å sjekke".
Er nok ikke like ille som på film, men det er ikke så veldig langt unna heller.

Hvor vanskelig det er å skjule ting kommer vel egentlig helt an på hva det er for noe, om det gir lukt og slike ting.
Kanskje om du klarer å lage noe "hidden room" som er luktfritt hvor du kan gjemme ting og slikt men..
Kan bety litt hvordan du oppfører deg. Er du drittsekk så er de drittsekker. Er du hyggelig så er de... kanskje ikke fullt så drittsekker.
Sist endret av Bothrops; 4. august 2019 kl. 01:42.
Ett stort teppe.

En saftig fest.

Be med hunden dems, ja alle om de vil.

Snushunden blir teppebunden, og du kan skratte og le og by på ein kopp med te.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hos meg tok de razzia en gang jeg ble plukket opp i byen rimelig tura på sopp og amf. Da de strippet meg på cella fant de en pose sopp jeg hadde i bh-en. Som jeg hadde glemt at var der.

Så da ble det razzia hvor de bare fant noen piller og litt hasj pluss en boks med kontanter. Som jeg forklarte at var julegavepenger. Så da fikk jeg pengene tilbake.

Hadde de kommet to uker tidligere hadde de funnet 100 g amf, så glad jeg ikke var dum og tura på byen akkurat DA.

En annen gang kom de på grunn av eksen min. Da var jeg hjemme og samarbeidsvillig for jeg prøvde å få eksen ut av huset. Så jeg viste dem det lille jeg hadde og da de spurte om de måtte komme med hund så sa jeg at jeg hadde visst de det jeg visste om, men at jeg stolte ikke på den voldelige eksen min som ikke ville la meg være. Så da kom de med hund og fant 100 g hasj og 20 000 i kontanter som han hadde gjemt i min leilighet. De hadde ikke mulighet til å anmelde han for det for han var ikke i leiligheten da, men de kunne ha mistrodd meg og anmeldt meg for dette. Heldigvis gjorde de ikke det for jeg ante ikke noen ting om det. Så fikk jeg mer inngående hjelp til å bli kvitt psykopaten.

Jeg er ikke en selger, men har drevet på med det i tre runder før jeg valgte å forlate hele rusmiljøet. De hadde mistanke, men fikk aldri bevist noe og jeg gav meg mens leken var god.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal litt til å få snuten på døra.

Men om du har stæsj liggende anbefaler jeg deg og finne en spot ute hvor fu kan lagrgre vsarene.