Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3645
Heisann Freaks!

For cirkus en uke tilbake tok jeg et par trekk med "noen smuler" heroin, kanskje tilsvarende 0,05-0,1g (har faktisk ikke peiling, kanskje mindre enn det også). Uansett; ble så tatt blodprøve av cirka 5-6 timer etterpå av politiet da jeg ble stoppet på motorveien og kjørt til legevakten på vei fra hovedstaten.

Tror dere at dette vil gå innenfor promillegrensen slik at jeg mister lappen? De har midlertidig konfiskert førerkortet og bilen..

Takk for eventuelle svar - ikke veldig stolt over situasjonen.
Hvis du ikke har utskrevne opioider fra lege vil aktive omdannelsesprodukter laboratorisk påvises som et signifikant avvik, ja. Hvis du ruser deg på heroin og setter deg bak rattet håper jeg virkelig formelle sanksjoner mot din rett til å inneha førerkort vil iverksettes.
Trådstarter
9 0
Sitat av jaduneidu Vis innlegg
Hvis du ikke har utskrevne opioider fra lege vil aktive omdannelsesprodukter laboratorisk påvises som et signifikant avvik, ja. Hvis du ruser deg på heroin og setter deg bak rattet håper jeg virkelig formelle sanksjoner mot din rett til å inneha førerkort vil iverksettes.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for en fantastisk unødvendig kommentar uten noe som helst svar på hva jeg faktisk spurte etter. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne miste lappen HVIS mengden i blodet tilsvarer over 0,2 i promille (alkohol). Håper noen dropper kjennepreken og heller svarer meg på spørsmålet
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Delus1onal Vis innlegg
Tusen takk for en fantastisk unødvendig kommentar uten noe som helst svar på hva jeg faktisk spurte etter. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne miste lappen HVIS mengden i blodet tilsvarer over 0,2 i promille (alkohol). Håper noen dropper kjennepreken og heller svarer meg på spørsmålet
Vis hele sitatet...
Hvordan skal noen kunne svare deg på om en ukjent menge heroin av ukjent styrke vil gi utslag på en blodprøve som er under eller over promillegrensen?

Tenk deg litt om.
Trådstarter
9 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan skal noen kunne svare deg på om en ukjent menge heroin av ukjent styrke vil gi utslag på en blodprøve som er under eller over promillegrensen?

Tenk deg litt om.
Vis hele sitatet...
Da jeg ser enkelte svarer på andre tråder om personer som har skutt 0.5g og som har kunnet komme med hypoteser om hvor lenge det kan spores i blodet - så skulle jeg tro det lar seg gjøre her også. Jeg tenker meg da for all del om, men absolutt ikke ang. situasjonen jeg befant meg i og handlingen. Håper noen her inne har en hypotese til meg, takk.
Når du starter en tråd med å skrive at du har inntatt heroin og satt deg bak rattet, så tror jeg nesten du må forvente at noe moralisering vil forekomme. Det finnes mange av oss som ikke ønsker å møte slike trafikanter.

Har ingen svar ang spørsmålet ditt. Men ut ifra info så blir det vel bare spekulasjoner uansett. Sikkert mye som spiller inn på hvordan blodprøvene gir utslag..
Trådstarter
9 0
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Når du starter en tråd med å skrive at du har inntatt heroin og satt deg bak rattet, så tror jeg nesten du må forvente at noe moralisering vil forekomme. Det finnes mange av oss som ikke ønsker å møte slike trafikanter.

Har ingen svar ang spørsmålet ditt. Men ut ifra info så blir det vel bare spekulasjoner uansett. Sikkert mye som spiller inn på hvordan blodprøvene gir utslag..
Vis hele sitatet...
Joda, greit nok. Forståelig at ingen ønsker det. Mener uansett at det skal eksistere noen retningslinjer her inne som sier at en skal holde seg til TSs tema, men der kan det jo være jeg bommer helt. Tror kategorien for tråden er korrekt, hvertfall.

Uansett, det er spekulasjoner jeg er på utkikk etter.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Når du starter en tråd med å skrive at du har inntatt heroin og satt deg bak rattet, så tror jeg nesten du må forvente at noe moralisering vil forekomme. Det finnes mange av oss som ikke ønsker å møte slike trafikanter.

Har ingen svar ang spørsmålet ditt. Men ut ifra info så blir det vel bare spekulasjoner uansett. Sikkert mye som spiller inn på hvordan blodprøvene gir utslag..
Vis hele sitatet...
So what?
Det er vell ingen som bryr seg om hvilke moralske meninger dere måtte ha om saken. Dette vet TS fra før, som han allerede har sagt.

Jeg leser tråder som dette for at jeg syns det er interessant, men jeg er så møkka lei av å sitte å lese stereotypiske moralprekner istedet for nyttige og informative svar. Gang etter gang føler noen for å moralisere selv om trådstarter starter posten med at han vil ha seg frabedt moralske pekefingre.

Hva er bakgrunnen for denne trangen til å fortelle folk hva som er rett og galt selv om folk allerede har sagt at de vet at de har gjort en feil?
Barebare: det er sant det, men jeg skriver at han også burde forvente seg at moralisering vil forekomme. Noe Ts virker å forstå etterhvert?
Må si meg enig med barebare. Nei, det er ikke bra å kjøre i rusa tilstand, spesielt ikke heroin, men trådstarter skriver også at han ikke er stolt av det. Jeg har også kjørt rusa mange hundre ganger, på diverse ting. Hasj, piller, amfetamin, LSD... Jeg er ikke stolt av det, jeg har aldri blitt tatt, men det skjer ikke igjen når jeg får førerkortet tilbake.

Uansett, hva med å komme med informative svar? Ihvertfall i tillegg til moralprekner? Her er det jo bare moralprekner!
Sist endret av Rusmisbrukeren; 17. mars 2018 kl. 17:34.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei men, altså, tror han gir jamt faen i hva dere bedrevitere synes og at dere skal komme med moralpreken and shit. Her er han ute etter et svar, enkelt og greit, og hvis dere ikke kan gi han det svaret han spør etter, så scroll videre.
Beklager, dude, skulle gjerne visst svaret, men gjør nok ikke det dessverre. I og med at du røyka det 5-6 timer før blodprøva, så KAN det jo hende det var under 0,2. Men jeg vet ærlig talt ikke. Håper noen andre her kan svare på det.
Sitat av barebare Vis innlegg
So what?
Det er vell ingen som bryr seg om hvilke moralske meninger dere måtte ha om saken. Dette vet TS fra før, som han allerede har sagt.

Jeg leser tråder som dette for at jeg syns det er interessant, men jeg er så møkka lei av å sitte å lese stereotypiske moralprekner istedet for nyttige og informative svar. Gang etter gang føler noen for å moralisere selv om trådstarter starter posten med at han vil ha seg frabedt moralske pekefingre.

Hva er bakgrunnen for denne trangen til å fortelle folk hva som er rett og galt selv om folk allerede har sagt at de vet at de har gjort en feil?
Vis hele sitatet...
Vel... Det er ikke så rart da TS oppretter en tråd om noe de fleste frykter å møte på veien, men ønsker heller å spekulere i saker som hvor mye promille "noen smuler heroin" vil vise på prøve, eller om han er innenfor promillegrensen. Hvis politiet veit at han har et gjentagende forbruk av narkotika kan dette i seg selv være nok til at han mister lappen, selv om han var "under promillegrensen".

Sitat av Delus1onal Vis innlegg
Joda, greit nok. Forståelig at ingen ønsker det. Mener uansett at det skal eksistere noen retningslinjer her inne som sier at en skal holde seg til TSs tema, men der kan det jo være jeg bommer helt. Tror kategorien for tråden er korrekt, hvertfall.

Uansett, det er spekulasjoner jeg er på utkikk etter.
Vis hele sitatet...
Hva skal du med spekulasjoner rundt det? Du greier det fint selv, enten går det akkurat, eller så er du akkurat over grensen og risikerer å få bot for å kjøre etter å ha tatt trekk av heroin.

Det med at "TS lager retningslinjer" har jeg også lurt på, og nå veit jeg svaret.

Ja, du kan gjerne gi noen retningslinjer, men vi andre trenger visst ikke forholde oss til det... Så vi bomma helt.
Den 1. februar 2016 ble det innført en forskrift om endring i forskrift om faste grenser for påvirkning av andre berusende eller bedøvende middel enn alkohol m.m. (forskrift om faste grenser).

Denne forskriften viser til diverse stoffer, og mengdene du kan ha i blodet for å kjøre bil. (Straffbarhetsgrense.) I denne listen så er ikke heroin innført, men jeg kan hjelpe deg komme frem til et svar.

Grunnen til at heroin antakeligvis ikke er innført er fordi det har en ekstremt kort halveringstid (2-6 minutter). Det ville med andre ord ikke være enkelt å teste for heroin i seg selv. Derimot blir heroin metabolisert til 6-monoacetylmorfin og morfin etterpå, og morfin står skrevet på listen, så det er eventuelt det du vil teste positivt på.

Det er ingen fasit, da folk metaboliserer forskjellig, og renhet på stoff er forskjellig. Det at du ikke har nøyaktig data omhandlende mengde og tidspunkt for prøve kompliserer situasjonen ytterligere. Men jeg kan runde opp.

Jeg legger til at jeg ikke vet hvordan disse blodprøvene fungerer i detalj. Metoden jeg bruker videre er basert på at de regner ut mengden du har i hele blodomløpet ut ifra en fullblodsprøve. Dette kan være riv ruskende galt og jeg vil gjerne ha svar på dette av fagkyndige eller tilnærmet hvis noen vet om hvordan det fungerer.

Beregningen under er også gjort under promille.

Jeg tar tallene og lager representative tall ut av dem. Du sier du inntok 0.05-0.1 gram heroin. Dette er nå 0.075 gram heroin. Du sier også at du røyket heroinen 5-6 timer før blodprøven ble tatt. Dette er nå 5t og 30m. Skal vi holde oss på den sikre siden, så tar vi i betraktning at heroinen du røyket var ren, og at alt av heroinet ble omdannet til morfin.

Morfin har en halveringstid på 2-4 timer. Dette er nå 3 timer. 0.075/2=0.0375. 0.0375/1.8=0.0208.

Ser du på det slikt, vil du etter røfflig 5t og 30 minutter ha 0.0208 som verdi på prøven din. I følge Lovdata er straffbarhetsgrensen til morfin på 0.03. Følger vi denne regningsmodellen så skal du i teorien ikke overskride straffbarhetsgrensen.

Det er såklart mange eventuelle feilkilder her, inkludert de som ble listet øverst. Jeg vet heller ikke hvordan acetylgruppene som også blir metabolisert fra heroin vil påvirke halveringstiden til morfin. Det er det beste svaret jeg kan gi deg.

I bunn og grunn pur synsing!
Sist endret av Relevant; 17. mars 2018 kl. 19:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
9 0
Tusen takk for synsingen, Relevant.
Det var noe slikt jeg var på utkikk etter. Jeg skjønner at det er veldig mange faktorer som spiller inn her og som ikke er blitt dratt med inn i regnestykket, men det hjelper meg og gir meg en pekepinne over situasjonen..

Tar selvfølgelig til meg all moralpreken som er kommet opp her, men da dette med moralisering av div. trådstartere er blitt debattert såpass mange ganger her på dette forumet (spesielt i denne kategorien) så håpet jeg på at dette innlegget skulle få fred.

Sitat av knert1 Vis innlegg
Det med at "TS lager retningslinjer" har jeg også lurt på, og nå veit jeg svaret.

Ja, du kan gjerne gi noen retningslinjer, men vi andre trenger visst ikke forholde oss til det... Så vi bomma helt.
Vis hele sitatet...
Jeg har da aldri ment eller skrevet at TS lager retningslinjer for sine innlegg, men rettere at det kanskje eksisterte retningslinjer for dette på forumet fra før.
Sist endret av Delus1onal; 17. mars 2018 kl. 21:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har lagt til et punkt om dette med retningslinjer for tråder i Freak FAQ.
Anonym bruker
"Arktisk Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Erfaringsmessig mister man retten til førerkort hvis man er i befatning av heroin uavhengig av om man har kjørt i ruset tilstand. Med andre ord: du kan fint miste lappen selv om du var under den magiske grensen. Dette kan sikkert avhenge fra sted til sted.
Anonym bruker
"Tjukk Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Må si meg enig med barebare. Nei, det er ikke bra å kjøre i rusa tilstand, spesielt ikke heroin, men trådstarter skriver også at han ikke er stolt av det. Jeg har også kjørt rusa mange hundre ganger, på diverse ting. Hasj, piller, amfetamin, LSD... Jeg er ikke stolt av det, jeg har aldri blitt tatt, men det skjer ikke igjen når jeg får førerkortet tilbake.

Uansett, hva med å komme med informative svar? Ihvertfall i tillegg til moralprekner? Her er det jo bare moralprekner!
Vis hele sitatet...

Beklager, ikke relevant til tråden egentlig, men må bare spørre..
Du har aldri blitt tatt på noen av de formene, men du har blitt fratatt lappen?
Selvfølgelig kan det jo være andre trafikkforseelser, men syntes bare det hørte rart ut..
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Erfaringsmessig mister man retten til førerkort hvis man er i befatning av heroin uavhengig av om man har kjørt i ruset tilstand. Med andre ord: du kan fint miste lappen selv om du var under den magiske grensen. Dette kan sikkert avhenge fra sted til sted.
Vis hele sitatet...
Det han her sier. Blir du testet positivt for heroin, attpåtil bak rattet, blir du ansett som uskikket til kjøre selv om det ikke hadde vært bak rattet og mister lappen sannsynligvis. Kjenner til tilfeller der folk har røyka hasj og blitt tatt, ikke i nærheten av et kjøretøy, men likevel blitt fratatt lappen.

Tar de deg for heroin i blodet bak rattet mister du garantert lappen, heldigvis for oss andre trafikanter. De blir sikkert å vise til at ulovlige rusmidler ikke gjør en skikket til å kjøre på generelt grunnlag hvis de ikke finner høy nok dose av heroin i blodprøven uansett.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Beklager, ikke relevant til tråden egentlig, men må bare spørre..
Du har aldri blitt tatt på noen av de formene, men du har blitt fratatt lappen?
Selvfølgelig kan det jo være andre trafikkforseelser, men syntes bare det hørte rart ut..
Vis hele sitatet...
Jeg er fratatt lappen på grunn av legens meldeplikt
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Tror du kan klare det. Men ikke sikkert. Tar jeg et gram sitter det under to døgn. 0.1 gram er relativt for ute. Om 5-6timer er nok vet jeg ikke. Men det er ganske lite utslag tenker jeg.

Røyking er jo ikke den beste måten å få i seg mest på.

Hadde ikke merka så litt heroin selv engang så er usikker her. Er du frisk å spiser normalt så hjelper det deg også. Bare ha is i magen. Si du spiste noe du kanskje har en gammel resept på liggende mange dager før... finn på et eller annet. F.eks du fikk en Paralgin Forte av bestemoren din to dager før.


Men snakk med advokat først. Bare nekt nekt og nekt. Nekt på alt. Somler de å ikke rekker å lage en frakjennelse sak på 14dager tror jeg du kan slippe unna man. Lykke til.


Etter 0.1g heroin røyka så kjører du egentlig bedre bil enn uten.
All the way up
Sitat av iamaddict Vis innlegg
Etter 0.1g heroin røyka så kjører du egentlig bedre bil enn uten.
Vis hele sitatet...
serriøst? du skriver mye rart.
Sitat av iamaddict Vis innlegg
Etter 0.1g heroin røyka så kjører du egentlig bedre bil enn uten.
Vis hele sitatet...
Jeg har venner som påstår høyt og hellig at de blir bedre sjåfører etter inntak av THC.

Greit nok at DE kanskje føler det, men det er så langt fra sannheten man kan komme.

Reaksjonsevne, evne til å lese trafikkbildet endres, kanskje vedkommende gir litt mer faen Og derfor føler at det er mer behagelig å kjøre.

Men at du blir en bedre sjåfør etter inntak av rusmidler- nei.