Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 7421
Har en wimp konto. Men savner å kunne brenne sanger ut på cd for å ha i bil osv.
Nå som frostwire osv er ute av drift trenger jeg et alternativ til å laste ned hele album via torrent.

Er det mulig å "recorde" sangene fra wimp på en måte? Å laste dem ned (uten å betale) fra wimp går vel ikke, men er det noen måte å starte sangen i wimp og ta opp sangen og lagre den som mp3?
Sist endret av Foxtrot-1; 10. juli 2011 kl. 15:58.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Joda, finnes slike recording program. Et kjapt googlesøk så finner du det. Er vel bare å sette opp en spilleliste med sangene du vil ha, og recorde dem over natta.
Så er det bare å dele opp hele recordingen i ulike deler/sanger og navngi dem. TADA
Blir det samme kvalitet som når du spiller de av fra wimp ?
Trådstarter
58 0
har selvfølgelig søkt i google, men har ikke funnet noe godt program. Du kan kanskje navngi programmene du tenker på?
Sitat av truls900 Vis innlegg
Blir det samme kvalitet som når du spiller de av fra wimp ?
Vis hele sitatet...
Kvaliteten forsvinner, ved hver komprimering, når det er snakk om mp3.
Men det kan være, at kvaliteten blir det samme, hvis man lagrer det som flac.
Flac komprimerer musikken, uten at kvaliteten blir endret
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Er det ikke enklere å bare laste ned mp3?
Det er et program som heter Replay Music, sjekk det ut. Du kan få den til å ta opp musikk eller lyd i 320kbps, om ikke mer(husker ikke), og det er mye. Wimp streamer ikke så mye engang. Tror de kjører 190 om jeg ikke tar feil
replay music, tar opp outputen ret fra lydkortet ditt. så pass på å ikke gjøre noe annet som lager lyd på pcn samtidig.
kan også nevnes at denne kan dele opp sanger automatisk, å hvist jeg husker rett så er den kobla mot gracenote så den kan identifisere sangen automatisk
Sist endret av doomsaier; 10. juli 2011 kl. 17:39. Grunn: edit: sktiveleif
Audacity burde funke til dette.
Kan også anbefale å mute alle andre program (inkl. operativsystem) mens recordinga foregår. Da slipper du å være redd for å høre et pling midt i refrenget.
Trådstarter
58 0
Takk for svar. Skal prøve replay music når jeg kommer meg på en windows pc. Ser lovende ut
Hvorfor laster du ikke bare ned sangene? Det er like ulovlig.
Trådstarter
58 0
Replay Music fungerer utmerket. Anbefalles!
▼ ... over et år senere ... ▼
gammel tråd men fortsatt mulig å rippe/ta opp fra wimp?
noen nye prog som har kommet etter denne tråden startet?
Ser at noen har nevnt det litt før men jeg sier det igjen (:
Programmet jeg tenker på kalles Audacity og jeg bruker det hver gang jeg skal
"laste ned" eller i dette tilfelle recordè sanger i f.eks. Spotify.

HVORDAN:
1. last ned og installer Audacity
2. Gå innpå programmet
3. Det er en mikrofon ikon, på siden av dette ikone velger du
Stereomiks (lydene fra pcèn) og mono eller stereo. (bruk stereo)
4. Finn fram musikken og ta lyden helt opp på pcèn og sangen.
5. Du går inn i Audacity og trykker den røde rundingen (record) , da tar du opp!
6. Gå tilbake og trykk play på sangen.
7. Nå må du høre sangen og når den er ferdig trykker du stopp (Orange Firkant)
8. Du trykker play (Grønn trekant) og hører sangen. Du tar og fjerner mellomrommet mellom da du trykte
record og når sangen begynner og spille. Du merkerer delen du vil ha vekk og trykker delete. Det er viktig at
du har trykt stopp (Orange Firkant), viss ikke kan du ikke slette.
9. Nå går du opp til "Fil" blar ned, og trykker ekspoter. Du velger det ønskede formatet og
velger navnet (På sangen). (Anbefaler Wav.) Trykk lagre.
10. Det popper opp en boks hvor du kan skrive om filen f.eks. Navn, artist, cd, eller sjanger. Trykk ok.
Den begynner og ekspotere og når den er ferdig finner du den på plassen du lagret den.

TIPS:
1. Finn en liste med musikk og ta opp alt om gangen, så kutter du bare ut sangene du vil ha.
2. Plugg i en jack-kabel som ikke går til noe. Da kan du ta opp timer med musikk men du f.eks. sover eller er på jobb.
3. Slå av systemlyder og varslinger på pcèn. Du tar opp alle lyder som kommer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Takk alle sammen.
Fikk ikke Audacity til å fungere,ble bare rar forvrengt lyd.
Replay Music fungerte...synd den ikke er gratis,gidder ikke kjøpe da jeg kun har wimp i 2 uker til.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Hvis du sniffer trafikken med fiddler kan du finne lydfilene og lagre de.
I tidligere versjoner av WiMP ble all musikken du spilte automatisk lagret ukryptert i Temporary Internet Files-mappa som Internet Explorer bruker, riktignok i MP4-format, men uten å måtte ta opp/re-encode etc. og uten tap av kvalitet. Man behøvde bare å gi filene nye navn og det finnes det mange verktøy for å automatisere. Jeg prøvde denne fremgangsmåten nå, men det ser dessverre ut til at dette ikke er mulig lenger. Noen som vet når denne muligheten forsvant eller om det finnes tilsvarende måter å gjøre det på som fortsatt fungerer?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Ved å sniffe trafikken som nevnt over kan du få til det samme.
takk for tips med det fiddler greiene virker avansert....er ikke så teknisk av meg.