Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2257
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter noen dager på + har jeg fått knitrelyd i det ene øret. Ikke helt ulikt det å ha vann i øret etter bading. Det knitrer om jeg tygger og om jeg tar på øret eller rører på hodet. Skal i studio idag og en ukes tid fremover og tror dette vil ødelegge fokus om jeg ikke oppfatter overtoner og all informasjon i lydbildet. Har mer + igjen men tør ikke ta mer for jeg tenker det kan være årsaken. Mye arbeid gjenstår før jeg skal i studio og trenger egentlig mer +. Noen som har opplevd det samme? Hvor lang tid gikk det før knitrelyden forsvant? Kan det komme av uren +? Kan jeg ta mer + nå?
Kanskje du har et insekt i øret?
Psykose? Kan være noe fysisk galt og, men om du har kjørt på pluss en stund så er det ikke utenkelig.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje noe har flydd inn i øret, ett frø, insekt etc.

Evt så har du hår i øret som skraper mot huden.
Jeg pleier noen ganger å få ekstra mye ørevoks etter en god omgang på peppern.
Noe du kunne prøve er å spyle ut øret med godt varmt vann i dusjen (det kan jo også hjelpe hvis det er noe annet rart som har kommet seg inn i øret).
Eller så kan jo den stramme speed-kjevemuskulaturen også tulle med øret, har jeg merket (de musklene som går rundt over øret "klemmer" på en måte). Da hjelper det også med en varm dusj
Sist endret av Splooge999; 5. juni 2019 kl. 12:16.
Jeg hadde samme problem for noen uker siden!

Jeg la håndflaten forsiktig over øret, og dro ut. Litt det samme som å bruke sugekopp i et tett sluk. Etter et par sånne «behandlinger» ble det borte igjen.

Er jo verdt et forsøk.

Leste vel ikke helt nøye igjennom teksten her, tror ikke mitt øreproblem var pga noe speed.

Men jeg hadde det akkurat slik i noen dager, til jeg ble lei og brukte sugekoppmetoden med håndflata. Virket som om trykket endret seg igjen eller noe. Helt merkelig, men det funka..
Sist endret av Taxidriver; 5. juni 2019 kl. 16:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er nok knitring i brusk.
Har selv opplevd knitring i øret over noen dager, selv var jeg helt upåvirket av rusmidler av noe slag, og fant vel egentlig ikke ut hva det var, men ett noen runder med Q-tips og napping av hår (med pinsett) ga det seg. Så støtter forslagene om å forsøke å skylle øret, kanskje også ta en runde med hårfjerner egnet for formålet og avlutte med Q-tips. Ser du skirver at det kan minne om å ha vann i øret, er det mulig at du har fått vann i øret? Selv har jeg også opplevd å ha vann i øret som jeg brukte et par dager på å få ut, utrolig digg når du kjenner at du omsider får ut vannet.