Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1194
Hei folkens har aldri skrevet her før men tror ihvertfall jeg kan få noen tips her.... Jeg får skrevet 10mg sobril hverdag men tar kanskje 30mg og lurer på om det kommer til å vises på urinprøver, at jeg tar mere enn foreskrevet?
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror ikke du trenger å tenke på det.. Har vel egentli ikke noe å si om du tar 10mg eller 100mg når det kommer til urinprøven :P
Heftig da..... Jeg sliter hverdag men eneste måten å fungere optimalt på er å ta mer sobril som jeg får av en venn... Og hår på jevnlige prøver.... Legen vil heller ikke skrive ut mere enn 10 mg og forstår seg ikke på at jeg sliter etter ett langt fengselsopphold. Takk for svar
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har sikkert prøvd allerede men bare si til legen at 10mg ikke er optimalt, at d ikke funker, kanskje han hører på deg til slutt
Veldig mange leger er redd for å skrive ut B/A preparater til pasienter dem ikke har en type kjennskap til.

Hva du har sagt iht til ditt problem kan ha mye å si - om det er angst, PTSD, Uro , Insomnia, paranoia osv...

Men du får utskrevet 10mg Sobril 1 gang daglig pga? Kanskje det står ‘Opptill en tabelett ved behov’, ‘Opptill en tabelett ved behov daglig’, ‘En tabelett ved behov’?

Min forståelse av mange legers problematikk iht utskriving av benzodiazapiner - er ‘potens tabellen’ dem ofte går ut utifra. Men mange som bruker disse, skjønner at tabellen er som å sammenligne tre med metall; tre kan bli jævla hardt når det blir herdet nok! Så all logikk tilsier at det minst potente 10mg Sobril er det minst avhengighetsskapende å letteste å ‘hoppe’ av - noe som ikke er stemmer! Det er mange faktorer som spiller inn, halveringstid, absorpsjon, metabolisering med eller uten, utskillese, plasmakonsentrasjon, bindinger til di forskjellige reseptorene, hvordan den enkelte reagerer på dem, både av å på.

Så Sobril er for meg ett av di verste abstinens messig å gå av.

Uansett - er du ute etter ruseneffekten (forsvinner rimlig fort) eller å bli kvitt problemet? F.eks Angst, så vil den ‘go effekten’ gi seg rimlig fort, mens angst dempende effekten vedvarer - angsten kan bli verre ved langtidsbruk ved benzo stopp - som uansett aldri er behagelig å gå av etter langtidsbruk!