Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 592
Hallais. lurer på om det er mulig å få kopiert saker og ting over mitt hjemmenettverk raskere. når jeg åpner oppgavebehandling ser jeg at jeg bare bruker 30% av 54mb/s.. har utmerket signal på pc så skjønner ikke hvorfor d går treigt.. kan noen hjelpe?
Sitat av lordjohannessen
Hallais. lurer på om det er mulig å få kopiert saker og ting over mitt hjemmenettverk raskere. når jeg åpner oppgavebehandling ser jeg at jeg bare bruker 30% av 54mb/s.. har utmerket signal på pc så skjønner ikke hvorfor d går treigt.. kan noen hjelpe?
Vis hele sitatet...
Kopierer du til og fra en maskin på det trådløse nettet? Isåfall så er dette helt normal hastighet. Husk at 54 mbit er teoretisk. I praksis får du rundt regnet halvparten, og når du kopierer mellom to maskiner på samme trådløse nett så blir jo hastigheten halvert enda en gang.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
54Mb er ikkje teoretisk max en gang. Det er den rå kapasiteten. Teoretisk max-hastighet med TCP/IP over WLAN er 26Mb/s. Også sliter du alltid med å få full kapasitet. Så eg ville sei at 30% load på en WLAN-link er rimelig bra...

Kabel er raskare. På 100Mb ethernet har ikkje eg problem med å dra 95-98Mb/s over UDP, eller 85Mb/s over TCP/IP.