Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2565
Det har vært mye bråk om at kanskje alle på skolen på gi en urinprøve til helsesøsteren, fordi det har vært så mye narko på skolen i det siste.

Kan de tvinge oss til dette?

Jeg føler ikke for å tisse foran en helsesøster og en ungdomskontakt!
Better than thou.
Det har de vel ikke lov til..
haha, tviler STERKT på de kan gjøre det, da må politiet være med i bildet. Husk, skolen kan ikke tvingen deg til ingenting, kan vel gjøre mindre en hva tyttebær politiet kan
Tror ikke de står å ser på tissen og sånt. De skal nok bare sjekke at ikke du smugler med deg kameratens tiss i en liten flaske
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
Politiet er faktisk med i bildet. En eller an idiot greide en overdose for 3 uker siden tror jeg.

Jeg vet de ikke ser på, men jeg vil aller helst slippe
Opprinnelig postet av Zpeef
Jeg vet de ikke ser på, men jeg vil aller helst slippe
Vis hele sitatet...
Har du noe å skjule? (Tror jeg må ta en prat med Morten om dette )
Tok han overdose skolen?
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
LOL! Nei jeg har nok kølle som de fleste andre guttene. Jeg synes bare det er teit. Lurer på hvordan det skal bli gjennomført, om de som bruker noe narko kan snike seg unna på noen måte, og hva følgene av dette kan bli.

Dessuten er det teit at de skal sløse ressurser på denne måten for å finne 5 elver, blandt over 700.

PlumRad: Ja slik som jeg forstod det så var det det som skjedde.
Sliter ikke skolen litt da???
han var jo bare genial, men skolen kommer sikkert til å kreve det, men snakk med en utenforstående, en annen rådgiver på en annen skole (snakk med en kompis som evt. går der) og sjekk om de kan gjøre det, for hvis du snakker med de på din skole sier de nok "jaja, det er pålagt det ja!"
De kan IKKE påtvinge det. Alt av helsesjekk foregår valgfritt, og skal dere bli tvingt må isåfall onkelpoliti sette dere i varetekt

www.lovdata.no
Opprinnelig postet av TipeX
De kan IKKE påtvinge det. Alt av helsesjekk foregår valgfritt, og skal dere bli tvingt må isåfall onkelpoliti sette dere i varetekt

www.lovdata.no
Vis hele sitatet...
Nettopp, og det vil man vel ikke?
Var noe lignende som skjedde på ungdomsskolen for noen år sida. Da var det en kar i parallellklassen som var mistenkt for å ha røyka hasj og noe annet stæsj, så de folka som hang sammen med denne karen måtte avgi urinprøve.

Om du ikke har røyka noe "ulovlig" så har du ingenting å frykte, det kan vel heller sees på som en slags tillitserklæring overfor foreldrene dine eller noe om du faktisk avgir prøve.
original reprint
xaff's Avatar
Eller...
Du kan nekte og si til foreldrene din at du skulle ta prøven, tok frem snabben, så kom onkel politi og tok deg på tissetassen. Da nektet du seff og sprang avgårde. Så sier du at snuten/andre innvolverte lyger. Funker neppe men, heyhey.
Jøss da.. bryr folk seg? På skolen min er jo det snart 5-6 som er "høy" på hasj og skumlere ting(på skolen). En bruker marihuana..
Bare politiet kan kreve at du tar en urinprøve, men de må ha "skjelig grunn til mistanke".

De har ikke lov til å ransake mange på et generelt grunlag, det må være en konkret mistanke mot hver enkelt.
Opprinnelig postet av Kongen
Bare politiet kan kreve at du tar en urinprøve, men de må ha "skjelig grunn til mistanke".

De har ikke lov til å ransake mange på et generelt grunlag, det må være en konkret mistanke mot hver enkelt.
Vis hele sitatet...

vil ikke det si at snuten må ha overvåket dem en stund? for da vil jo egentlig ikke rykter fra lærerne si dem så mye
Hvis du går på vgs TROR jeg at dem kan kaste deg ut hvis du ikke gjør det. Var faktisk aldri noen tester når jeg gikk på skolen

og det er bare fint.

kruger
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
Det er en vgs. Men jeg tror ikke de kan kaste oss ut, eller tvinge oss på andre måter. Vi har i hvertfall ikke hørte noe mer om urinprøven. I dag sa de at alle som visste noe MÅTTE komme me tips om hvem som solgte, brukte, osv.
Opprinnelig postet av tore-
vil ikke det si at snuten må ha overvåket dem en stund? for da vil jo egentlig ikke rykter fra lærerne si dem så mye
Vis hele sitatet...
Tror ikke det, beskyldninger fra andre eller "mistenkelig" oppførsel er nok nokk.

Hvis du går på vgs TROR jeg at dem kan kaste deg ut hvis du ikke gjør det.
Vis hele sitatet...
Jeg tror at skolen vil komme inn i en juridisk hengemyr uten like hvis de gjør det, da alle i norge har rett på 13års skolegang vil det å kaste ut noen (altså nekte dem denne retten) juridisk set være en straff, som staten (i form av skolen) har gitt deg uten en retferdig rettegang etter loven.
for at de kan kreve at du skal ta urin prøve, må du skrive under på en kontrakt FØR du starter på skolen om at de har rett til og ta urin-prøve av deg. og nei, de står ikke og ser på deg når du pisser, de står i døråpningen av doen med ryggen snudd mot deg for og forsikre seg om at du ikke bruker kameratens piss av deg. Men hvis du frykter noe, kan du jo gå og kjøpe urin renepiller på noen headshops. De renser pisset ditt. Det funka på min pisse prøve
Opprinnelig postet av dfs
Men hvis du frykter noe, kan du jo gå og kjøpe urin renepiller på noen headshops. De renser pisset ditt. Det funka på min pisse prøve
Vis hele sitatet...

lyst å fortelle hva du har gjort :P
Opprinnelig postet av tore-



lyst å fortelle hva du har gjort :P
Vis hele sitatet...
sier ikke det seg selv
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har hørt om mangen skoler dette er blitt tema..
Tror det er låv vist de får løyve av en eller an mektig person..

Jeg driver ikke med dop, men jeg hadde nekta plent og pisse på et glass på skolen så skolen skal kartlegge meg og mine kompiser sine vaner og uvaner...

Hadde ikke gjort noe sånt vist ikke purken tvinga meg til det!