Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2039
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skal lage THC drops, jeg lurer på noen ting ang hvilken type ekstrakt jeg bør bruke.
Trenger ikke noe diskusjon om hvilken ekstraheringsmetode som er best (smør, butan, aceton etc), decarbing osv. men en diskusjon om hvilket ekstrakt som er enklest å fordeler seg greit i godteri/sukker baserte godsaker.

Jeg vil følge denne oppskriften (min vil nok være halvert i mengde):

600 gram sukker
400 gram lys sirup
0.6 dl vann
2 ml aroma
2-3 ts sitronsyre ( om du lager drops med fruktsmak eller ønsker syrlige drops)
Farge



http://www.spiselise.no/2018/12/02/deilige-drops/

Spørsmålet mitt er, hvor i prosessen bør jeg tilsette THC ekstraktet?
Decarbe først, og tilsette heeeelt på slutten?
Tilsette tidlig i kokeprosessen for å decarbe samtidig som oljen fordeler seg?

Jeg tenker det er enklere å røre ut ekstraktet før sukkeret kommer i blandingen?

Hvor flytende er slikt når det koker?

Hvilket ekstrakt bør jeg bruke?

Direkte i sirupen?
Vil sirupen kunne bli såpass flytende når den er varm at jeg kan putte cannabis i gryta, ekstrahere, og filtrere bort plantematerialet etterpå?
Jeg har ingen sil, kun tøystykke eller kaffefilter.

Thc olje?
Ren, klissete og sort thc olje som blandes ut i sirupen?
Feks fra aceton, etanol (uten denaturering seff) etc.

Andre?
Nå er mine "edibles" på et betraktelig lavere nivå så jeg har ikke så mye å bidra med. Men hvis målet er mest mulig klare og delikate drops ville jeg vurdert å bruke tinktur. Da er det hvertfall lett å sile ut rester.

Ellers så er det altid lurt å behandle cannabis minst mulig for å bevare godsakene så jeg ville ha puttet konsentratet i til slutt. Hvis du har tenkt å bruke mer varme en hva man gjør under dekarboksylering tror jeg ikke det spiller noen rolle.
Tror du fint skal kunne blande inn THC ekstraktet på punkt 3 i oppskriften uten problemer. Det viktigste du må gjøre før det er:
1: sett på ovnen på 100 grader
2: Finn fram en ildfast form og ta bakepapir oppi.
3: legg shatter/konsentrat i midten av bakepapiret.
4: sett inn i ovn, og la det stå i 25 minutter. Bobler det fortsatt av konsentratet, kan det stå 2-3 minutter til.
5: Ta bakepapiret med konsentrat i fryseren i et kvarter. Etter det er konsentratet klar for å blandes inn i smør, olje eller i ditt tilfelle inn med sirupblandigen.

Nå vet ikke jeg om du har konsentrat, men her er en god guide på hvordan du kan mekke det, bruker samme metode selv. https://www.alchimiaweb.com/blogen/rosin-from-hash/
Lykke til med dropsene. Du får si hvordan det gikk. Kanskje jeg lager det selv ��
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Popstickel Vis innlegg
Tror du fint skal kunne blande inn THC ekstraktet på punkt 3 i oppskriften uten problemer. Det viktigste du må gjøre før det er:
1: sett på ovnen på 100 grader
2: Finn fram en ildfast form og ta bakepapir oppi.
3: legg shatter/konsentrat i midten av bakepapiret.
4: sett inn i ovn, og la det stå i 25 minutter. Bobler det fortsatt av konsentratet, kan det stå 2-3 minutter til.
5: Ta bakepapiret med konsentrat i fryseren i et kvarter. Etter det er konsentratet klar for å blandes inn i smør, olje eller i ditt tilfelle inn med sirupblandigen.

Nå vet ikke jeg om du har konsentrat, men her er en god guide på hvordan du kan mekke det, bruker samme metode selv. https://www.alchimiaweb.com/blogen/rosin-from-hash/
Lykke til med dropsene. Du får si hvordan det gikk. Kanskje jeg lager det selv ��
Vis hele sitatet...
Men etter steg 3 skal det varmes fra 100 til 150 grader som det står tar ca 20 minutter.

Så da dropper jeg decarbing først.

Men blir det litt i varmeste laget å koke det opp til 150 grader?
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Nå er mine "edibles" på et betraktelig lavere nivå så jeg har ikke så mye å bidra med. Men hvis målet er mest mulig klare og delikate drops ville jeg vurdert å bruke tinktur. Da er det hvertfall lett å sile ut rester.

Ellers så er det altid lurt å behandle cannabis minst mulig for å bevare godsakene så jeg ville ha puttet konsentratet i til slutt. Hvis du har tenkt å bruke mer varme en hva man gjør under dekarboksylering tror jeg ikke det spiller noen rolle.
Vis hele sitatet...
Så det du mener er jeg bør lage ekstraktet først slik at jeg tilsetter thc olje i blandingen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så det du mener er jeg bør lage ekstraktet først slik at jeg tilsetter thc olje i blandingen?
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte at det ville være lettere å løse hasj opp i 60% alkohol og sile det i kaffefilter enn å filtrere sirup.