Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1586
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
En femåring fra Steinkjer i Nord-Trøndelag ringte onsdag politiets nødnummer for å fortelle om innbrudd i sin egen adventskalender

hele saken

Noen tar ting litt for alvorlig
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
hehe leste den før i dag. morsom den
han var nokså naiv da, trodde ikke at noen av søsknene fucket med ham
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Og for de som hater og klikke og åpne nye vinduer (som meg )

-Politiet? Noen har brutt seg inn og åpnet en luke, sa femåringen. Samtalen ble loggført hos politiet klokka 08.28.

Jonas fortalte politimannen at noen hadde brutt seg inn i løpet av natten og åpnet luke nummer 17 på kalenderen hans. Gjerningsmannen var sporløst forsvunnet, melder NRK.

Jonas hadde lært nødnummeret i barnehagen og konkluderte raskt med at dette var en sak for politiet.

-Har du søsken? spurte politimannen, og spurte om de kunne være de skyldige.

-Nei, kom det bestemt fra Jonas.

Etter hvert tok imidlertid mora til gutten over telefonen og fikk hindret utrykning, opplyser politiet i Steinkjer. Det hører med til historien at innholdet i luke 17 var urørt. Saken er nå henlagt på grunn av bevisets stilling.
Hahhahaha, LOL

En av de søteste historiene jeg har hørt

Btw, takk for at du limte inn historien Ond^Sofa, jeg _hater_ å klikke meg inn på nye sider hele tiden
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
en litt mer utbrodert artikkel:

- Innbrudd i julekalenderen min…

Kl. 08.30 onsdag ringer 112-telefonen hos politivakta i Steinkjer. Fritt gjengitt forløp samtalen noenlunde slik: - Jeg vil melde om et innbrudd og tyveri fra julekalenderen min.


Den spede barnestemmen fikk polititjenestemannen noe ut av fatning.
- ... Ja vel, hvem ringer og hvor er innbruddet foregått og hva er stjålet?
Det fremmelige barnet oppga navn, adresse og at han var 5 år gammel. Og fortsatte:
- Da jeg sto opp og skulle åpne luke nr. 12 i kalenderen så jeg at luke nr. 17 var åpnet. Det har vært tyver her i natt. Luka er helt åpnet.
- Har du noen søsken?
- Ja. To stykker.
- Kanskje noen av dem har vært innom og åpnet luke 17.
- Nei, nei nei, ikke dem nei. De gjør ikke slikt. Helt sikkert. Det har vært innbruddstyver hos oss. Det er tyver som har åpnet luke 17.


Etter hvert i samtalen kom mor til stede, og lurte på hvem sønnen snakket med. Stor ble hennes forbauselse da hun fikk beskjed om at det var politivakta, og at sønnen hadde meldt om innbrudd i julekalenderluke nr. 17. Hun fikk også vite at søsken og andre i husstanden var utenfor mistanke.

Det ble etter hvert mye latter og en lystig samtale, i følge politivakta på Steinkjer. En samtale som til slutt konkluderte med at femåringen sikkert hadde fått vite nødnummeret i barnehagen. Der hadde de snakket om hvor man kunne ringe hvis det brøt ut brann, skjedde noe kriminelt eller trengte legehjelp.

- Tar politiet saken vider til etterforskning?

- Nei, men vi lovte melderen å tenke på saken. Det viste seg for øvrig etter at moren kom inn at intet var fjernet fra kalenderluke nr. 17. Dermed var det bare å lukke luka. Og vi lukket saken, for å si det slik, sa vaktleder ved Inntrøndelag politikammer på Steinkjer i går.

kilde: http://www.adressa.no/nyheter/articl...ticleID=271385
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av Gusto
en litt mer utbrodert artikkel:
- Har du noen søsken?
- Ja. To stykker.
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
-Har du søsken? spurte politimannen, og spurte om de kunne være de skyldige.

-Nei, kom det bestemt fra Jonas.
Vis hele sitatet...
Hum.. Scary shit
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Ond^Sofa


Hum.. Scary shit
Vis hele sitatet...
svaret "nei" til lille jonas var om søsknene var skyldige. men jeg ser hva du mener. dårlig formulert av vg.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Lol.. jeg så ikke den delen om 'de kunne være skyldige'
Tror det er på tide og finne senga
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Det er karer som ond^sofa og gusto Norge trenger. folk som skriver det opp i forum, slik at late personer som meg slipper å klikke seg inn. fantastisk, forsett slik. Jeg tror jeg skal anbefale dere til st.olavs orden