Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 8718
Heeeeeeeeeej!

Som oppfølger til speed tråden min, hva er galt med kokain? har fått noe greier gratis, og det er reint, er det noe å teste?

Mvh,
EiiiiYrIk...
Putt det i nesa, men vær forsiktig, lett å bli hekta
Har testa kokain ved et par tilfeller, men skjønner ikke helt den store ståheien. Morsomt for en kveld, men altfor dyrt å drive på med i lengden. Men for all del, test ivei..
Er det grådig sterkt?
Har du bra cola, så får du fin funk Jeg har vært borti cola der jeg ikke orket mer enn ett halv g på en kveld.. Men den var helt sinnsyk! DA var jeg sheriff på byen

Winters: Det kan svi litt.. Jeg hadde neseblod i en uke etter den første gangen Men da var jeg støvsuger ;P
Better than thou.
Ta det med ro, så går det nok bra. Hvis du stoler på de du har skaffet det av, vel å merke.
Oki, er det noe måte å sjekke om det er reint?
Better than thou.
Ikke med det du har på kjøkkenet ihvertfall..
Og hva faen vet du om hva jeg har på kjøkkenet?
Kansje han mener at det ikke er så mye du kan gjøre hjemme for å sjekke det?
Med mindre du har tilgang til utstyret som trengs.
du kan sjekke det på kjøkkenet. kok litt opp i salmiakk. og det som ikke samles tilbake til en klump er bøff! så koker du det i litt vann, så kan du røyke det. KULT

Hei, få nu smake litt!
Sitat av MetallicWill
du kan sjekke det på kjøkkenet. kok litt opp i salmiakk. og det som ikke samles tilbake til en klump er bøff! så koker du det i litt vann, så kan du røyke det. KULT

Hei, få nu smake litt!
Vis hele sitatet...
Ja, men da får du crack i stedenfor cola, og crack er mer avhengihets dannende enn cola.
Det er da enkelt å teste renheten på cola? I filmen "Blow" så bare varmer
de det opp. De bruker et termometer og så sjekker de når det begynner
å koke. Jeg har aldri hørt om salmiakk-metoden, men det kan godt hende
det fungerer.

Eller er jo http://www.erowid.org/chemicals/cocaine/cocaine.shtml et bra
utgangspunkt hvis man lurer på noe om kokain.
Hvis du er usikker om det hele tatt er kokain, så ta litt kokain på fingern ( en fingertupp ell no ) , putt fingern i kjeften og gni rundt i det øvre tannkjøttet.. Blir du ikke nummen, så er det enten ikke cola, eller dårlig cola
Jeb: Så hvis jeg sitter med en ukjent substans, så kan jeg bare
skaffe litt kokain, smøre det godt inn i tannkjøttet og blir jeg nummen
så er den ukjente substansen koakin?

Neida, jeg skjønte hva du mente. Jeg er bare så glad i å pirke på
sånne formuleringer.
Sitat av Dr.Gonzo
Ja, men da får du crack i stedenfor cola, og crack er mer avhengihets dannende enn cola.
Vis hele sitatet...
Ikke crack, men freebase kokain. Personlig synes jeg det er ganske kjipt å røyke cola, blir altfor loka.
Kokain blir som kjent bedre og bedre for hver gang, det er ikke sikkert du merker noe særlig første gangen, men etterhvert kommer du sikkert ganske langt oppi skyene sammen med resten av oss :P

Jeb: Man kan "bøffe" ut colaen med flere slags preparater som gjør at man får en slik nummen følelse, så å vurdere colaen utifra dette er ikke alltid like vellykket..
Jeg bare lurte på en ting...
Hvor ofte skjer dette som står her med folk som bruker cola?
Er det mange dødsfall eller andre ulykker innen dette?

"Noen blir også kvalme og opplever kramper i kroppen. Rushet har en kraftig effekt på hjerte og blodkar. Blodkarene kan trekke seg sammen så kroppen ikke får det oksygenet den trenger. Det kan føre til indre blødninger, særlig i blodkar som er svake fra før, og hindre oksygen i å nå hjernen. Resultatet kan være hjerneslag og hjerneblødning. Blodtrykksøkningen får hjertet til å slå fortere og kan utløse epilepsilignende hjertekramper. "

Tatt fra www.fmr.no
Sist endret av HURU; 7. november 2005 kl. 00:35.
Ikke tro på alt for mye av hva fmr skriver.
Men ja, cola er farlig. Som stort sett alle andre rusmidler. Hvor farlig vet jeg dog ikke. Det får du finne ut selv. Godt tips er å lese på erowid.org..
Hvis du kun har en bruker dose er det like greit å ikke ta noe, du blir bare sugen på mer..
Correct me if I'm wrong, men amfetamin er vel mer helseskadelig enn cola... Speed fremkaller drypp på hjernen og drypper det på feil plass kan det bli kritisk.
LMAO, det er jo en klassiker! første skuddet er også gratis... ren cola er uansett jævlig vanedannende, er ikke noe en bare tester sånn uten videre bare fordi det var gratis den ene gangen. En må regne med å bli fast bruker liksom, eller misbruker alt ettersom hvordan en ser på det.

Sitat av Jeb
Hvis du er usikker om det hele tatt er kokain, så ta litt kokain på fingern ( en fingertupp ell no ) , putt fingern i kjeften og gni rundt i det øvre tannkjøttet.. Blir du ikke nummen, så er det enten ikke cola, eller dårlig cola
Vis hele sitatet...
Så hvis en sitter med en ukjent substans så skal en bare gni det inn i kjeften?
Det var jo en lur ide, sitter du med en ukjent substans som ser ut som noe dop, så finner du ut at du har gnidd natriumklorid inn så hele overleppa etser bort... eller du kjenner plutselig hvordan det føles når arsenikken rammer hjernen. Nesten like lurt som å drekka smuglersprit bare for å sjekke om en blir blind.
Sitat av tR0ll33t
LMAO, det er jo en klassiker! første skuddet er også gratis... ren cola er uansett jævlig vanedannende, er ikke noe en bare tester sånn uten videre bare fordi det var gratis den ene gangen. En må regne med å bli fast bruker liksom, eller misbruker alt ettersom hvordan en ser på det.
Vis hele sitatet...
Hvem blir avhengig etter en brukerdose cola?

Så hvis en sitter med en ukjent substans så skal en bare gni det inn i kjeften?
Det var jo en lur ide, sitter du med en ukjent substans som ser ut som noe dop, så finner du ut at du har gnidd natriumklorid inn så hele overleppa etser bort... eller du kjenner plutselig hvordan det føles når arsenikken rammer hjernen. Nesten like lurt som å drekka smuglersprit bare for å sjekke om en blir blind.
Vis hele sitatet...
Ser ut som noe dop? Han har jo fått dette av noen han kjenner, tror ikke akkurat han fant det på gata..
DarkStaar: Etter en brukerdose så vil du ha mer...

Om du blir avhengig varierer fra person til person. Hadde cola i går og jeg føler ikke noe spesiellt sug i dag.. I mitt tilfelle så er speed værre når det kommer til avhengighet..
Sist endret av Cybergasm; 7. november 2005 kl. 12:56.
Darkstaar vil altså anbefale noen å teste det ut bare fordi du selv tålte en dose uten problem?
Sterkt vanedannende betyr ikke at en må bli avhengig av en dose. Men det betyr at en LETT kan bli det. Men han som fikk dette kunne jo tenkes at synes det var jævlig fett å gjøre flere ganger, siden det var 4free og greier. I så fall er det ultimat naivitet, og ingen vil noen sinne synes synd på en narkoman som begynte kjøret på den måten. (noe annet er de som ble voldtatt og misbrukt, mistet alle de var glad i, psykriatisk problem, etc.)





Her er en hypotetisk problemstilling:
Hvis du fikk en gratis ladd pistol, ville du teste om den var ladd ved å blåse hue av deg selv, eller solgt den til noen andre som hadde bestemt seg for å blåse hue av seg, eller vært grei og gitt den videre gratis til noen venner?
Sist endret av tR0ll33t; 7. november 2005 kl. 13:05.
Send det til meg så skal jeg teste det for deg

Trollet: hva gjør du på rusmiddel-forumet ?
Sist endret av Metamorphose; 7. november 2005 kl. 20:10.
Han tar rusmiddler som alle andre (u)normale troll. Hvorfor i allehellveter skal de springe rundt i skogen om de ikke er ûber trippa på syre.

Kola er veldig personavhennig når det kommer til avhenighet, de fleste som jeg vet om som fort blir avhengig av kola er folk med dårlig selvtillit som ikke klarer å få seg noe på byen.
Prisen på kola gjør det også veldig kostbart å bli avhenig så om du ikke har en formidabel inntekt er dette et stoff du burde holde deg unna om du oppfyller overnevnte kriterier.

Har tatt en del kola, og har aldri hatt problemer med avhengighet. Lysten er er der med lommeboka men ikke trangen
Sitat av tR0ll33t
Darkstaar vil altså anbefale noen å teste det ut bare fordi du selv tålte en dose uten problem?
Sterkt vanedannende betyr ikke at en må bli avhengig av en dose. Men det betyr at en LETT kan bli det. Men han som fikk dette kunne jo tenkes at synes det var jævlig fett å gjøre flere ganger, siden det var 4free og greier. I så fall er det ultimat naivitet, og ingen vil noen sinne synes synd på en narkoman som begynte kjøret på den måten. (noe annet er de som ble voldtatt og misbrukt, mistet alle de var glad i, psykriatisk problem, etc.)
Vis hele sitatet...
Når anbefalte jeg noe som helst? Tror nok du må roe ned på misbruket ditt jeg
Man finner vanedannede substanser overalt i disse dager. Kaffe og sjokolade er også vanedannendes vet du... Dessuten er det likevel svært få som har råd til å bruke cola hver dag. Kan jo også nevne at jeg sikkert har hivt i meg mer cola enn mange på forumet her, og jeg er ikke blitt avhengig.

Cybergasm: Er helt enig med deg... Etter min erfaring og viten er det flere som blir avhengig av amfetamin, enn kokain. Dette tenker jeg mest er av prismessige årsaker og tilgjengelighet, fordi amfetamin kan egentlig hvem som helst koke sammen hvis de bare har utstyret og ingrediensene. Dessuten er, som jeg tidligere har nevnt, amfetamin mer helseskadelig enn kokain...
Skal love deg, en kan bli skikkelig vrak av cola.
Grunnen til at man ikke ser det her, men man ser mange speedfreaker er prisen.
Sitat av voktern
Kola er veldig personavhennig når det kommer til avhenighet, de fleste som jeg vet om som fort blir avhengig av kola er folk med dårlig selvtillit som ikke klarer å få seg noe på byen.
Vis hele sitatet...
Hah.. Dårlig selvtillit og ikke greier å få seg noe på byen?

Jeg ble avhengig av kokain.. Jeg har en ganske bra selvtillit, og jeg har aldri hatt noe problemer med å få meg noe på byen..

Cola er som alt annet dop, liker du det, så har du lett å bli avhengig.. Man blir ikke fysisk avhengig av kokain, man blir psykisk avhengig.. Akkurat som man feks blir på hasj. Selfølgelig kan du føle ett ubehag i kroppen fordi du ikke har fått den hellige cola'n din.. Men, dette har bare med at psyken din fucker med deg
Sitat av tR0ll33t
....
så finner du ut at du har gnidd natriumklorid inn så hele overleppa etser bort... eller du kjenner plutselig hvordan det føles når arsenikken rammer hjernen. Nesten like lurt som å drekka smuglersprit bare for å sjekke om en blir blind.
Vis hele sitatet...
Ja bordsalt er ille!!
Testet cola en gang, kan ikke akkurat si at det fristet til gjentakelse. Er vel personavhengig som med alle andre rusmidler. Man finner sitt. :)
Jeg har aldri skjønt greia med kola, det er dyrt og det er ikke spesielt gøy heller. Hvorfor skriver alle "cola", det heter jo "kola"? Hvis man først skal bruke den engelske versjonen blir det jo heller "coke"
Loketrollet: Du synes det var rått der og da

nilie: Tja, kola gir en bra form. Skikkelig god cola gir en konge rus, en føler seg helt konge. Dette er en rus jeg vanskelig kan beskrive, men det er faktisk veldig euforisk viss det er god brus
Jeg har aldri syntes kola har vært så spesielt, men kanskje jeg aldri har fått noe som er bra. Har liksom ikke fristet til gjentakelse, synes ikke det har vært verdt pengene.
InTrance: Der og da, ja. Men dagen etterpå? Hell no! Vil heller si speednedturer er mer verdt speeden en den jeg fikk på cola'en.
Tingen med kola er at det sjeldent funker første gangen, og jo flere ganger man tar det, jo gøyere blir det...

Loketrollet: Man skal i utgangspunktet ikke få nedtur av kola, så da var det nok noe dårlig
kola du har hatt. Jeg har aldri hatt noe som helst form for nedtur av kola, er alltid frisk og pigg dagen derpå.
Sitat av DarkStaar
Tingen med kola er at det sjeldent funker første gangen, og jo flere ganger man tar det, jo gøyere blir det...

Loketrollet: Man skal i utgangspunktet ikke få nedtur av kola, så da var det nok noe dårlig
kola du har hatt. Jeg har aldri hatt noe som helst form for nedtur av kola, er alltid frisk og pigg dagen derpå.
Vis hele sitatet...
Kanskje derfor jeg ikke synes kola var noe særlig, har prøvd bare én gang og jeg kan ikke si at det gav det helt store kicket, da liker jeg speed mye bedre.
Jeg synes også kola er oppskrytt, amf er riktignok mye bedre rus men det er det så sinnsykt mye bivirkninger med og.
Har aldri likt kola no særlig, og ja, jeg har brukt bra kola, jeg har prøvd STORE doser så vel som små, og jeg har gått på kola i 2 måneder fordi jeg visste at man kanskje må gi det litt tid til å bli glad i. Har aldri syns kola har vært så fett som det var da men jeg syns likevel ikke det var noe særlig.
Eneste gøy med kola er å røyke freebase! men det er jo så himla dyrt..
Å skyte kola var og ganske kult, nesten samme effekt som freebase.
Sitat av DarkStaar
Tingen med kola er at det sjeldent funker første gangen, og jo flere ganger man tar det, jo gøyere blir det...

Loketrollet: Man skal i utgangspunktet ikke få nedtur av kola, så da var det nok noe dårlig
kola du har hatt. Jeg har aldri hatt noe som helst form for nedtur av kola, er alltid frisk og pigg dagen derpå.
Vis hele sitatet...
åh? Dårlig kola var det langt ifra. Men det gikk med endel brus den kvelden/natten da. Vil ikke si at nedturen er var så voldsom, mer dandert.
InTrance: Vel, eneste gangen jeg har hatt så mye som en antydning til nedtur på kola var når jeg fikk noe dårlige greier som var blandet ut med speed eller ett eller annet...

Juno: Kola kan vel ikke skytes, eller hva?
Da hadde vel ikke jeg gjort det heller hadde jeg..?
Mulig det var inntaket og søvnmangel, men du så jo selv InTrance hvilken form jeg var i dagen etter..
Yupp.. Kunne fått meg en billig mp3 spiller der. Men jeg gadd ikke være kjip, for du ville angret deg grønn bare timer etter.
Vil ikke kalle det avtenning, det jeg hadde bare at jeg var rimelig brent i skallen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
ser det er mange her som ikke vet hva de snakker om ( Ikke ta det personlig) Det du har fått er 100% sikkert ikke 100% rent Det er verdt å teste og ja. Og blander man cola og salmiakk får du ikke ekte crack til de som trur det, får billigcrack. Om du blir nummen/bedøvet trenger ikke være kokainen men andre bedøvende midler det blir blandet ut med. Vanlige ting det kan blandes ut med er: Amfetamin, Mel, Omo, ketamin osv. osv. Jeg hadde noe mere jeg skulle få sagt, men lost starter
Er ikke crack mye billigere enn cola fra før av? Hvorfor skal salmiakk+cola da bli "billigcrack"?
Sist endret av adrian nor; 23. november 2005 kl. 22:22.
Jeg undrer på om det kanskje egentlig er freebase kokain han refferer til.
Jeg fikk på verdens diggeste cola i dag Var helt bedøvd fra halsen til panna
Jeg synes det hørstes helt jævlig ut, jeg Jeb!

Jeg digger ikke å miste følelse i kroppsdeler, spessielt ikke under
the influence. Jeg hadde nok bar eblitt redd.
Jeg fikk aldri noe funk på cola, hadde en halver, snortet alt på under et kvarter, men altså ingen funk.

Ble litt nummen i nesa og ansiktet bare.

Og dette skulle være prima vare (og nei, jeg har ikke blitt lurt).

Egentlig er jeg likeglad, skal aldri prøve igjen