Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1181
c4nn4bis20
slimstian's Avatar
12 5
det står på glasset med Aduvanz at virkestoffet heter: Lisdeksamfetamindimesilat.
og på glasset med Elvanse står det at virkestoffet heter:
Lisdeksamfetamin.

Hva er forskjellen?
Tipper det er nøyaktig det samme, bare litt mer kjemisk beskrivende om man legger til "dimesilat".

Selv vet jeg ærlig talt ikke om det er noen forskjell, men det er jeg ganske sikker på at det ikke er.
Aduvanz er godkjent for voksne, Elvanse for barn. Begge lages av shire og inneholder eksakt samme fyllestoffer. Elvanse finnes i litt andre doseringer. Thats IT.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Passiv Vis innlegg
Aduvanz er godkjent for voksne, Elvanse for barn. Begge lages av shire og inneholder eksakt samme fyllestoffer. Elvanse finnes i litt andre doseringer. Thats IT.
Vis hele sitatet...
Men hva er vitsen? Bli som å finne op et annet navn for Ritalin! Og gi det andre doseringer. 25 mg, 35 mg osv...
Anonym bruker
"Utstø Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men hva er vitsen? Bli som å finne op et annet navn for Ritalin! Og gi det andre doseringer. 25 mg, 35 mg osv...
Vis hele sitatet...
Hørt om Medikinet?
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hørt om Medikinet?
Vis hele sitatet...
Ja... vet det er Metylfenidat men ser ikke vitsen med samme virkestoff? Er det dosering som er forskjellig der?
Er det det eneste som skiller det fra Ritalin?
Jeg vet Conserta skrives bare til barn og du må ha diagnose fra du er barn for å få den som voksen og så er den langtidsvirkende...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men hva er vitsen? Bli som å finne op et annet navn for Ritalin! Og gi det andre doseringer. 25 mg, 35 mg osv...
Vis hele sitatet...
Det finnes flere navn for ritalin, akkurat som det finne flere navn for paracet..

Det finnes flere navn for det meste