Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1404
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skulle gjerne tatt i et tak i leiligheten nå, men er avhengig av å ikke sovne så altfor sent i kveld. Kan jeg ta 2-3 små linjer med amf nå, og klare å sove ved hjelp av seroquel i senest 02-tiden i natt? Hvor mye seroquel burde jeg evt ta? Sovner lett med 25mg til vanlig
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Neiiiiiiii
Anonym bruker
"Urolig Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En tilstrekkelig dose Seroquel sparker fra seg
Den hypnotiske effekten er sterk og veldig vanskelig å kjempe. 25mg høres lite ut etter å ha vært påtent, jeg brukte å gjøre dette selv men stoppet da det egentlig er idiotisk å blande disse stoffene. Hvorfor ikke drikk en ekstra kopp kaffe?
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har mye erfaring med seroquel og amfetamin. Du kan (ikke alle kan) prøve å ta quetiapin, men abefaler ikke å ta det 12 timer + etter siste line. HVERTFALL IKKE når du er rusa, det gjorde jeg, poppa 400mg seroquel og da gikk det til helvete rett og slett, prøvde å sove og når jeg ble trøtt, fikk jeg sjokk og bråvåknet igjen. Vanskelig å forklare. Det går til helvete rett og slett. Jeg trodde jeg i ene øyeblikket skrudde på bilen min, når jeg lå i senga med gjenlukte øyne.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kaffe har ikke samme effekt. Hvordan blir formen eventuelt i morgen? klarer jeg å sove bort makka-nedturen med feks 50mg seroquel?
Anonym bruker
"Urolig Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tviler du får sove hvis du kakker opp linjer nå, det er jo bare å prøve. Dårlig plan uansett.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det går nok helt fint.
Pleier å gjøre det samme.
Kan bare være at du sliter med å våkne til tide, med alarm f.eks. Så greit hvis du ikke skal noe viktig imorgen.
Pleier å ta 25-50 mg Seroquel.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hos meg mister jeg mye av den hypnotiske effekten hvis jeg tar mer enn 100mg. Holder meg som regel til 50mg. Bruker kun for innsovning.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Grovt forklart:

Seroquel har høyest "reseptoraffinitet" til histaminreseptorer, dvs at virkestoffet binder seg til / antagoniserer histaminreseptorene før de psykiatriske effektene fra annen reseptorbinding setter inn.

Histaminantagoniseringen står for store deler av den sløvende effekten man får av lave doser seroquel.

For bipolare, manisk depressive, psykotiske, så gis seroquel i doseringer i alt fra 400 til 1200 mg som er det høyeste jeg har sett.

Tenk dere bøtter med vann som står siden av hverandre, i det man tilsetter seroquel til menneskekroppen, fylles noen "reseptorbøtter" opp før de andre (histaminbøtta), samtidig med at man progressivt øker doseringen. Når en bøtte er full, er den mettet, og blir ikke mer mettet eller fullere. Men andre bøtter kan fortsette å fylles.

Metning oppnås først på de reseptorene virkestoffet har høyest affinitet til, og så begynner metningen av andre reseptorer virkestoffet kan binde seg til og mette.

Seroquel "metter" histaminreseptorene allerede ved lave doser. Så det er ingen grunn til å ta mer - hvis du tar mer for å roe deg eller sove, så har du egentlig tatt doseringer norsk helsevesen gir til tunge diagnoser.

Man sitter altså og "skriver ut" doseringer som man ville gitt bipolare, manisk depressive og psykotiske mennesker på institusjon. Det gjør man jo i mange tilfeller som "siste utvei".

Bare prøv selv hvor effektiv seroquel er for søvn - nykter - på relativt tom mage - allerede ved en halv eller hel 25 mgs "vanlig" rosa pille.

Med økende dosering, begynner de "psykiatriske" effektene, som for seroquel er å antagonisere alle dopamin (1-4) og mange serotoninreseptorer, (og mer), basically "apedop effekten" som gjør deg flat og rolig. Disse effektene vil man vel egentlig ikke ha - og de er disse egenskapene som gjør at seroquel kveler og blokkerer effekten av stoffer som amfetamin, mdma, lsd og mange mange andre som fungerer via agonisering av dopamin og serotonin.

Disse effektene henger igjen også, med doseringen. Jo mer du bruker for å sove, jo mer seroquel henger igjen - og jo mer psykiatrisk effekt henger igjen. Det er vel 36 timer halveringstid for seroquel?

Håper dette var nyttig for trådens deltagere.

Så hva betyr det for OP?

Det betyr at hvis han har veldig mye effekt av speed igjen i kroppen, så vil kanskje ikke en lav dose seroquel være nok.

Seroquelen og amfetamin kan fungere samtidig, så lenge det er en lav dose seroquel. Da kan det være vanskelige å sove,
slik som noen i denne tråden og andre steder beskriver, selv om det er et par timer eller mer siden siste drop med amfetamin.

Da kan OP kjøre på med mer seroquel, men konsekvensen av å få sove der og da, vil være at han er mer sløvet dagen derpå av seroquelen. Tar han store nok doser av seroquel, så kveles effekten av amfetaminen og han vil få sove uansett.

Generelt sett

"There's no such thing as free lunch" / "Man slipper aldri unna"
Sist endret av meaculpaUIO; 25. mai 2020 kl. 20:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nyttig kommentar meaculpaUIO! Har du noen formening hvorvidt seroquel i lave doser i langtidsbruk påvirker hjernen på negative psykiatriske måter? Om det fyller andre bøtter som egentlig ikke trengs å fylles og som en frisk hjerne ikke har godt av at påvirkes med tilføringen? Vet ikke om spørsmålet er tydelig men lurer på om det kan fucke med hjernen å bruke seroquel når man ikke er psykotisk?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nyttig kommentar meaculpaUIO! Har du noen formening hvorvidt seroquel i lave doser i langtidsbruk påvirker hjernen på negative psykiatriske måter? Om det fyller andre bøtter som egentlig ikke trengs å fylles og som en frisk hjerne ikke har godt av at påvirkes med tilføringen? Vet ikke om spørsmålet er tydelig men lurer på om det kan fucke med hjernen å bruke seroquel når man ikke er psykotisk?
Vis hele sitatet...
Hvis du går til wikipedia artikkelen til seroquel, så finner du allerede der en henvisning til skader/problematiske bivirkninger fra lave doser "off label bruk" for insomnia og innsovningslidelser.

"Off-label prescriptions, e.g. for chronic insomnia, of low-dose quetiapine is not recommended due to the harmful side-effects.[62]"

Det som skjedde med seroquel, sånn som jeg erfarer det da, er at det ble veldig populært å bruke for innsovning fordi det var så effektivt.
Og så har man kanskje de siste årene funnet ut at det er problematisk i seg selv, om det er den verste i en kategori, det blir mye vanskeligere å si noe om.

Synd for meg og, jeg syns ikke det er trygt å bruke lenger, og syns det var trygt før. Veldig fint å ha noen ganger. Nå er det heller sånn emergency tilgjengelig hvis man mot all formodning skulle havne i en eller annen fæl tilstand og trenge å bli lobotomert.
Når jeg tar en liiiiten stripe av min tar det glatt over ti timer før øya blir lukket