Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 7204
Hvor gjør de av flyene da?
De går til kreditorene sammen med resten av aktiva i boet. Så blir verdiene solgt for å dekke gjelden til kreditorene slik at de taper minst mulig. Og skulle de gå konk, og korona-bregrensningene drar ut så tenker jeg de flyene går på billigsalg. Er vel ikke kø av kjøpere til fly som mest sannsynlig må stå på bakken en stund?
De leaser mange av flyene, så de blir hos eieren. Resten er kapitalisme 1on1. Noen andre tar over. Ny logo. Same shit, new wrapping. Men det blir nok en periode med dyrere flybilletter før erstatteren er oppe og står. Fullstendig skandale at Staten skal bruke tre milliarder på å redde et selskap som allerede har 60+ milliarder i gjeld - og særdeles dårlige fremtidsutsiker - spesielt i disse tider.
Men hvorfor ikke bare sette i gang igjen når krisen går over? Når folk kan begynne å reise? Man kan starte gradvis. Jeg orker ikke å bli kaldt dum, men er det fordi det kanskje kan kreve at folk jobber gratis eller for mye mindre lønn som er problemet? Jeg kunne glatt jobbet litt gratis som flyvertinne jeg
Føler det er litt klaustrofobisk å måtte være i Norge. Det har liksom ingen muligheter.
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Men hvorfor ikke bare sette i gang igjen når krisen går over? Når folk kan begynne å reise? Man kan starte gradvis. Jeg orker ikke å bli kaldt dum, men er det fordi det kanskje kan kreve at folk jobber gratis eller for mye mindre lønn som er problemet? Jeg kunne glatt jobbet litt gratis som flyvertinne jeg
Føler det er litt klaustrofobisk å måtte være i Norge. Det har liksom ingen muligheter.
Vis hele sitatet...
De har veldig mye gjeld som er nødt og betjenes. Flyene skal betales for, som sagt over her er de fleste leaset. Det skal bli stemt på imorgen om store deler av gjelden skal omgjøres til aksjer, dette blir nok vedtatt. Dette får nok NAS til å overleve, men er umulig å si hva som vil skje med akjseverdien.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som har noen kommentar til prisen på NAS nå? Den virker merkelig i mine øyne
Det er de gamle aksjene som omsettes nå, nye aksjer kommer ned om noen dager. Hvis vi skal tro det som står på finansavisens forum
Imorgen får de som har tegnet emisjon vite om de får aksjer eller ikke. Den 20 mai vil det være 400 millioner nye NAS aksjer på børs. Dårlig tid å sitte på Norwegian aksjer nå.