Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3054
Hei folkens.
Ny her inne,men har et dagsaktuelt tema.
Jeg har nettopp hatt 2 måneder med seponering av KSALOL. Har brukt rundt 8-10 mg av de blå djevelene i årevis. Ble avslørt på jobb,og AKAN kom på banen;slutt eller oppsigelse. Og et lykke til på kjøpet. Kortversjonen er som følger. Fikk etpar 25mg Sobril i døgnet for å unngå psykose/heftige kramper. Lå og holdt meg fast i senga i snaut 2 måneder. Verste og sykeste kjøret jeg har vært med på. Etter snaut 2 måneder begynte ting å bli bedre. Fikk kontroll på hue og kropp. Har spist hele forløpet(brød og melk) men ikke vært ute av døren.
Jeg forstår at veldig mange må være i min situasjon,mtp de millioner av piller som er i omløp. Jeg bor sør i landet(Norges 6 største by) og "varene" kom i søppelsekker her nede.
Ønsker du å kule an m x'er er det fullt mulig. Tar litt tid og gjør vondt. Veldig vondt!! Men 2 måneder er lite når jeg har flippa i over 40 år. Gall har lissom vært min greie ++.
Kom igjen folkens,skaff dere noen Benz og la det stå til,Det er virkelig verdt det.
Selvsagt vet jeg at det kommer bekmørke dager,men de kommer uten XANOR😊.
Keep figthing fellows.
Første gang du går av benzo?
Disse to mnd er nok barnemat i forhold til driten man må igjennom når man har seponert noen ganger.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Første gang du går av benzo?
Disse to mnd er nok barnemat i forhold til driten man må igjennom når man har seponert noen ganger.
Vis hele sitatet...
Neida har laaang Benz erfaring,men første gang cold på x . Fyttihælvede så ille det har vært.
Vet det kommer heftige tider og nå kan jeg ikke lenger bare åpne munnen å hive innpå allslags snadder fra felleskatalogen.
Poenget mitt var vel heller at å seponenere xanax faktisk ikke trenger å ta med enn etpar måneder. Med litt hjelp av oxa.
Kast dere ut i det og sørg for å ha noen "snillere" medikamenter liggende. Kan man fixe xer i tusentalls,kan man også fikse annen Benz, om legen er kjip.
Takk for svar .
Neida, det er ikke så galt første gang.
Men prøv å gå cold turkey flere ganger. Det blir verre og mer langvarig hver gang.
Sist var jeg dårlig i to år.

Denne gang skal jeg bare fortsette på valium lavdose, forhåpentlig livet ut.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Neida, det er ikke så galt første gang.
Men prøv å gå cold turkey flere ganger. Det blir verre og mer langvarig hver gang.
Sist var jeg dårlig i to år.

Denne gang skal jeg bare fortsette på valium lavdose, forhåpentlig livet ut.
Vis hele sitatet...
Jeg ser den Mister.
Har en lege som ikke er hypp på å hjelpe meg legalt. Så livet kommer til å bli kjipt,Det vet jeg. Nå må jeg jobbe 6 år til før jeg kan gå av m pensjon. Vet jo innerst inne at etter 40 år m stimuli,At jeg aldri vil klare meg uten "hjelp" . Men ikke faen om jeg kjøper fler xanor. Den nedturen tar jeg aldri igjen.
Må finne ei løsning. Kanskje gå for trygd og slippe maset fra arbeidsgiver. Dette er sykt vrient, men jeg tillater meg å være stolt av å ha hoppet av x'er. Så får jeg ta livet som det kommer. Alk og Gall er jeg ferdig med,30 år + var nok lissom. Kanskje skifte til en kul lege?? Historikken min er jo ganske klar. Håper du har det bra Skammelig nykter:.
Hvis AKAN er inne i bildet så er det nok ikke så mye annet å gjøre enn å skaffe ny lege, eller ufør som du nevner. Det finnes ikke så mange leger som er så kule som det du trenger.

Ett par sobril til noen som har brukt 10mg xanor i døgnet er helt på tryne. Er vist bedre at du får epilepsianfall mens du er på jobb enn at du bruker litt medisiner.
Anonym bruker
"Lysten Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ønsker deg masse lykke til.
Vil ikke kuppe tråden her, men er på vei inn i samme problem. Er snart 40 år selv. Har de siste ukene brukt med og mer xanor daglig, men sjeldent mer enn 4-5 mg daglig og som oftest mindre. Det du skriver her motiverer meg til å slutte med dette ASAP.
Har ca 20 stk xanor på 1 mg igjen. Om jeg klarer å holde meg til 2 mg om dagen i 10 dager, veit noen her om det blir overkommelig? Har brukt det lenge, men ikke daglig over tid. Har vært mest daglig og økt i dose de siste ukene
Tror du bør vurdere å trappe ned. Jeg gikk cold turkey errer et par år med varierende bruk, ca 1-2mg daglig de siste månedene. Tok 3 uker før jeg jeg fungerte som menneske igjen.

De 3 ukene var de hardeste jeg har vært igjennom. Søvnvansker, null apetitt, selvmordstanker, kramper og total hjernetåke.

Hvis du ikke har mulighet for å skaffe sobril til nedtrapping er 2 mg i 5 dager, og så 1 mg i 10 dager en litt mykere start enn å gå fra 2 til 0.

Det blir jævlig, men det går over.

Kjøp magnesium for å dempe kramper, og styr helt unna alkohol i en periode.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ønsker deg masse lykke til.
Vil ikke kuppe tråden her, men er på vei inn i samme problem. Er snart 40 år selv. Har de siste ukene brukt med og mer xanor daglig, men sjeldent mer enn 4-5 mg daglig og som oftest mindre. Det du skriver her motiverer meg til å slutte med dette ASAP.
Har ca 20 stk xanor på 1 mg igjen. Om jeg klarer å holde meg til 2 mg om dagen i 10 dager, veit noen her om det blir overkommelig? Har brukt det lenge, men ikke daglig over tid. Har vært mest daglig og økt i dose de siste ukene
Vis hele sitatet...
Hei mann. Kult at du tenker slutt. Har du 20,anbefaler jeg det veldig sterkt å forsøke å skaffe deg noen sobril/valium. Så tenker jeg at de siste 10 X'ene må deles i to. Det er kjipt,men ennå kjipere når de er helt borte fra krukka.
Det er et helvetes kjør som venter deg, men la oss si 2 måneder. Det er IKKE farlig. Du dør ikke!! Men for Guds skyld skaff deg noen snillere medikamenter å ha i reserve. Ta disse til faste tider og ikke la andre stresse deg opp med avtaler og sosiale greier du ikke er hypp på selv.
Ønsker deg alt godt og når du har kommet så langt at du vil slutte m x . Så hold fast i den tanken. I mine øyne er det intet nederlag om du må kjøpe et brett eller to,men det utsetter selvsagt kampen.
All the best mate

Sitat av KulKanin Vis innlegg
Tror du bør vurdere å trappe ned. Jeg gikk cold turkey errer et par år med varierende bruk, ca 1-2mg daglig de siste månedene. Tok 3 uker før jeg jeg fungerte som menneske igjen.

De 3 ukene var de hardeste jeg har vært igjennom. Søvnvansker, null apetitt, selvmordstanker, kramper og total hjernetåke.

Hvis du ikke har mulighet for å skaffe sobril til nedtrapping er 2 mg i 5 dager, og så 1 mg i 10 dager en litt mykere start enn å gå fra 2 til 0.

Det blir jævlig, men det går over.

Kjøp magnesium for å dempe kramper, og styr helt unna alkohol i en periode.
Vis hele sitatet...
Ditt svar er som å lese mitt eget forløp. Kult når folk som har peiling på hva dette går i svarer.
Helt klart det verste jeg har vært borti. Brukte 7-8 uker og det var bare å holde seg fast i senga og la det stå til. Fy faen,folka sier det er verre enn dop. Har selvsagt ALDRI lefla m dop,men har sett gutta når de ligger der og hyler etter hjelp. Så er x'er verre......Blir enten nykter eller gæren.
Takk for innsiktsfullt svar mister.
Sist endret av Superleeds73; 26. juni 2023 kl. 07:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Folie à deux
Du må starte på en høy dose diazepam. Som du selv sier så har du holdt på en stund og spesielt Xanor er en vanskelig nøtt å knekke på egenhånd. Jeg har selv brukt legemiddelet i begge sine former i mange år nå.

Jeg forbereder meg på å kutte ned og tror det vil gå greit. Du sier legen ikke er med på laget? Da lurer jeg på hvorfor i all verden den vurderingen har blitt tatt? Du er 40 år og ikke en drittunge på 20 lenger. Å kvitte deg med Xanor blir veldig mye lettere om du har diazepam på lager. Bzd w/d kan være farlig hos enkelte, spesielt over gitt tidsløp og dosering. Alt av gaba-relatert vil være til hjelp når det står til som verst, selv gode gamle alkohol hvis det blir for ille
Det er ikke greit at TS tok seg friheten til å bruke så store doser mens han kjørte bil, men det er kanskje enda mindre greit at han blir satt rett på en dose som knapt tilsvarer 10-20% av det han opprinnelig brukte.

Sitat av noguhso Vis innlegg
Du må starte på en høy dose diazepam. Som du selv sier så har du holdt på en stund og spesielt Xanor er en vanskelig nøtt å knekke på egenhånd. Jeg har selv brukt legemiddelet i begge sine former i mange år nå.

Jeg forbereder meg på å kutte ned og tror det vil gå greit. Du sier legen ikke er med på laget? Da lurer jeg på hvorfor i all verden den vurderingen har blitt tatt? Du er 40 år og ikke en drittunge på 20 lenger. Å kvitte deg med Xanor blir veldig mye lettere om du har diazepam på lager. Bzd w/d kan være farlig hos enkelte, spesielt over gitt tidsløp og dosering. Alt av gaba-relatert vil være til hjelp når det står til som verst, selv gode gamle alkohol hvis det blir for ille
Vis hele sitatet...
Dette er resultatet av at AKAN kommer på banen og vifter kuken godt rundt i livet til folk, for vedkommendes beste.

Det er jo tross alt enklest for alle at vedkommende finner seg i å ende opp som grønnsak- etter å ha knust hodet i asfalten, som følge av ett epileptisk anfall utløst av denne enorme reduksjonen i dagsdosen.

Hadde vedkommende fått en trygg nedtrapping så kunne legen(høyst usannsynlig) havnet i søkelyset som en av de legene som skriver ut for mye vanedannende medisiner.
Da er det så klart bedre at pasienten heller tar risikoen denne reduksjonen medfører.
Det å kløyve skallen kan ikke måle seg mot at en lege får en advarsel, en advarsel som enkelt kan bestrides ved å vise til nødvendigheten for en assistert nedtrapping.
Nei, gud forby at noen lege måtte komme 0.1% nærmere den usynlige grensen som medfører at autorisasjonen til å skrive ut A og B-preparat ryker.

Jeg syntes legene burde gått sammen for å få stanset denne praksisen, det har satt en stor hemmer for viljen til legene å praktisere jobben på best mulig måte.
Er ganske alvorlig når de ser seg nødt til å benytte medisiner som er langt mindre effektive, samtidig som de ofte gir langt flere, alvorlige bivirkninger- kun for å unngå at de skal miste muligheten til å skrive ut disse medisinene, som de allikevel ikke tørr å skrive ut.

Det burde ikke være sånn at legene så seg nødt til prioritere det som er tryggest for deres egen jobb, isteden for hva som er best for pasienten. Den problemstillingen burde ikke finnes.
Jeg skjønner godt at de er strenge når det kommer til å skrive ut medisiner, og at dem heller setter noen på ett lobotomerende anti-psykotika som er uten restriksjoner, fremfor ett beroligende medikament som har en magisk grense som fører til tap av forskrivningsretten.


Jeg blir så trigget av å høre om «leger som ikke er med på laget», men jeg kan dessverre ikke gjøre så mye mer enn å tyte om det her inne.
Folie à deux
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Det er ikke greit at TS tok seg friheten til å bruke så store doser mens han kjørte bil, men det er kanskje enda mindre greit at han blir satt rett på en dose som knapt tilsvarer 10-20% av det han opprinnelig brukte.



Dette er resultatet av at AKAN kommer på banen og vifter kuken godt rundt i livet til folk, for vedkommendes beste.

Det er jo tross alt enklest for alle at vedkommende finner seg i å ende opp som grønnsak- etter å ha knust hodet i asfalten, som følge av ett epileptisk anfall utløst av denne enorme reduksjonen i dagsdosen.

Hadde vedkommende fått en trygg nedtrapping så kunne legen(høyst usannsynlig) havnet i søkelyset som en av de legene som skriver ut for mye vanedannende medisiner.
Da er det så klart bedre at pasienten heller tar risikoen denne reduksjonen medfører.
Det å kløyve skallen kan ikke måle seg mot at en lege får en advarsel, en advarsel som enkelt kan bestrides ved å vise til nødvendigheten for en assistert nedtrapping.
Nei, gud forby at noen lege måtte komme 0.1% nærmere den usynlige grensen som medfører at autorisasjonen til å skrive ut A og B-preparat ryker.

Jeg syntes legene burde gått sammen for å få stanset denne praksisen, det har satt en stor hemmer for viljen til legene å praktisere jobben på best mulig måte.
Er ganske alvorlig når de ser seg nødt til å benytte medisiner som er langt mindre effektive, samtidig som de ofte gir langt flere, alvorlige bivirkninger- kun for å unngå at de skal miste muligheten til å skrive ut disse medisinene, som de allikevel ikke tørr å skrive ut.

Det burde ikke være sånn at legene så seg nødt til prioritere det som er tryggest for deres egen jobb, isteden for hva som er best for pasienten. Den problemstillingen burde ikke finnes.
Jeg skjønner godt at de er strenge når det kommer til å skrive ut medisiner, og at dem heller setter noen på ett lobotomerende anti-psykotika som er uten restriksjoner, fremfor ett beroligende medikament som har en magisk grense som fører til tap av forskrivningsretten.


Jeg blir så trigget av å høre om «leger som ikke er med på laget», men jeg kan dessverre ikke gjøre så mye mer enn å tyte om det her inne.
Vis hele sitatet...
Vel jeg er svært enig i det du sier at spesielt B-preparat gruppen er for sterkt kontrollert(da alt annet enn kodein og tramadol) men jeg har til gode å møte på en lege eller en psykiater som har nektet meg dette... Jeg har brukt nevnte bzd som, ja hva som helst og kan i grunn velge selv. Har jeg hatt veldig flaks her? Jeg kjenner drøssevis som har blitt nektet av samme legene jeg har fått det fra og jeg mistenker det kan ha noe å gjøre med hvordan en fremviser problemstillingen i sammenheng med historikk.

Har vært helt fullstendig fucked up uendelig ganger, havnet på legevakt og har klart å diskutere meg frem til å få med en resept med hjem, spesielt på bzd. Så dette går mot alle odds, har jeg virkelig hatt så flaks, eller lært meg å kommunisere? Kanskje det har noe med å gjøre at jeg har en fot innenfor døren.

Tillit og avtaler er det som har sørget for at jeg har gått i riktig retning sånn sett, og jeg har vært noe ærlig i min fremgangsmåte. Status på fremdrift har kanskje en del å si, selvom jeg tidligere har vært en gjenganger på diverse felt. Jeg føler jeg er i kontroll hvis jeg respekterer det legene veileder meg til i en viss grad. Jeg blir oppgitt av de få jeg bryr meg om som ikke får det de burde fått

Sitat av noguhso Vis innlegg
Vel jeg er svært enig i det du sier at spesielt B-preparat gruppen er for sterkt kontrollert(da alt annet enn kodein og tramadol) men jeg har til gode å møte på en lege eller en psykiater som har nektet meg dette... Jeg har brukt nevnte bzd som, ja hva som helst og kan i grunn velge selv. Har jeg hatt veldig flaks her? Jeg kjenner drøssevis som har blitt nektet av samme legene jeg har fått det fra og jeg mistenker det kan ha noe å gjøre med hvordan en fremviser problemstillingen i sammenheng med historikk.

Har vært helt fullstendig fucked up uendelig ganger, havnet på legevakt og har klart å diskutere meg frem til å få med en resept med hjem, spesielt på bzd. Så dette går mot alle odds, har jeg virkelig hatt så flaks, eller lært meg å kommunisere? Kanskje det har noe med å gjøre at jeg har en fot innenfor døren.

Tillit og avtaler er det som har sørget for at jeg har gått i riktig retning sånn sett, og jeg har vært noe ærlig i min fremgangsmåte. Status på fremdrift har kanskje en del å si, selvom jeg tidligere har vært en gjenganger på diverse felt. Jeg føler jeg er i kontroll hvis jeg respekterer det legene veileder meg til i en viss grad. Jeg blir oppgitt av de få jeg bryr meg om som ikke får det de burde fått
Vis hele sitatet...
Jeg skal edite og legge til at jeg har fått innsøkt preparerer dette forumet trodde var dødt som feks Halcion og Rohypnol for ikke lenge siden. Halcion er definitivt kraftigt og jeg hører gjerne fra andre hva de opplevde av doser så små som 0.125mg

Sitat av KulKanin Vis innlegg
Tror du bør vurdere å trappe ned. Jeg gikk cold turkey errer et par år med varierende bruk, ca 1-2mg daglig de siste månedene. Tok 3 uker før jeg jeg fungerte som menneske igjen.

De 3 ukene var de hardeste jeg har vært igjennom. Søvnvansker, null apetitt, selvmordstanker, kramper og total hjernetåke.

Hvis du ikke har mulighet for å skaffe sobril til nedtrapping er 2 mg i 5 dager, og så 1 mg i 10 dager en litt mykere start enn å gå fra 2 til 0.

Det blir jævlig, men det går over.

Kjøp magnesium for å dempe kramper, og styr helt unna alkohol i en periode.
Vis hele sitatet...
Ikke for å drysse problemet ditt ned, men 1-2mg, daglig av en periode på noen måneder? Det trenger man ikke nedtrapping for. OP har brukt en dose som er alt fra 5-10x det du har brukt over mange år. Dette høres for meg rart ut men - folk reagerer veldig forskjellig. En venn av meg brukte Rivotril fra doser 20 -40mg hver eneste dag i flere år, han hadde kassevis med den dritten der, stoppet brått og han opplevde seponering som mild forkjølelse en 6-7 dager.

Du anbefaler å ikke bruke alkohol. Her jeg er jeg uenig. Alkohol virker i stor grad på samme måte som nevnte medikamenter, det største problemet er at èn øl gjerne blir til to, eller enda mer. Er det fullstendig krise og man ikke får hjelp, så for all del bruk alkohol. Kan en ikke holde seg til det som lindrer kramper og full blown abstinens så få en venn/familie/bekjent til å hjelpe med inntaket. Ideen er å vedlikeholde etanol til bzd har passert, dette er krevende og vanskelig når du ligger der i full abstinens
Sist endret av noguhso; 26. juni 2023 kl. 20:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Vel jeg er svært enig i det du sier at spesielt B-preparat gruppen er for sterkt kontrollert(da alt annet enn kodein og tramadol) men jeg har til gode å møte på en lege eller en psykiater som har nektet meg dette... Jeg har brukt nevnte bzd som, ja hva som helst og kan i grunn velge selv. Har jeg hatt veldig flaks her? Jeg kjenner drøssevis som har blitt nektet av samme legene jeg har fått det fra og jeg mistenker det kan ha noe å gjøre med hvordan en fremviser problemstillingen i sammenheng med historikk.

Har vært helt fullstendig fucked up uendelig ganger, havnet på legevakt og har klart å diskutere meg frem til å få med en resept med hjem, spesielt på bzd. Så dette går mot alle odds, har jeg virkelig hatt så flaks, eller lært meg å kommunisere? Kanskje det har noe med å gjøre at jeg har en fot innenfor døren.

Tillit og avtaler er det som har sørget for at jeg har gått i riktig retning sånn sett, og jeg har vært noe ærlig i min fremgangsmåte. Status på fremdrift har kanskje en del å si, selvom jeg tidligere har vært en gjenganger på diverse felt. Jeg føler jeg er i kontroll hvis jeg respekterer det legene veileder meg til i en viss grad. Jeg blir oppgitt av de få jeg bryr meg om som ikke får det de burde fått
Vis hele sitatet...
Dette er en sak der myndighetene tror de vet hva som er best for alle, og så blir konsekvensene av det langt verre enn situasjonen de prøver å forebygge.

Jeg har sett så mange stygge tilfeller som kun kan skyldes på denne praksisen med C-preparat, det er derfor jeg tar til orde for akkurat denne saken, ikke bare for at jeg selv ønsker å få utskrevet slike medisiner lettere.



Tja, det kan jo virke som at du har vært heldigere enn folk flest iallfall.
Jeg har selv stått på alt fra Sobril til Xanor i alle år, men siden jeg har begynt i LAR så er det blitt veldig vanskelig å få benzodiazepiner utskrevet, de sier at jeg får være glad for at jeg får ADHD medisinene og morfinen.
De argumenterer på en helt hjernedød måte, påstander om at morfin er sterkere enn både metadon og subutex, blablabla. Jeg har gitt opp.

Ser man bort i fra akkurat dette så har jeg stort sett vært heldig med å få ting utskrevet jeg også, men grunnet dårlig valg av fastlege ved to anledninger har jeg fått kjenne på hvor oppgitt man kan bli når man ikke får det.
Denne følelsen vet jeg om mange som har blitt møtt med, gang etter gang, år etter år.
Folk som står med angst opp til halsen og allikevel ikke får så mye som en eneste sobril. Folk som blir puttet på C-preparater og ender opp med å hate seg selv og livet på grunn av voldsom vektøkning og tap av energi.
Eksempler som dette finnes det uendelig av, det finnes derimot relativt få som har fått alvorlige problemer ved bruk av beroligende fra lege, det er derfor det er så stygt å se det som foregår på grunn av denne A og B-fobien.



Jøss, Halcion og rohypnol. Det er det iallfall ikke mange som får utskrevet. Det kan nok tyde på at du er eksemplarisk i formidlingen av behovene dine.
Har kun prøvd sistnevnte, men det begynner å bli mange år siden!
Folie à deux
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Dette er en sak der myndighetene tror de vet hva som er best for alle, og så blir konsekvensene av det langt verre enn situasjonen de prøver å forebygge.

Jeg har sett så mange stygge tilfeller som kun kan skyldes på denne praksisen med C-preparat, det er derfor jeg tar til orde for akkurat denne saken, ikke bare for at jeg selv ønsker å få utskrevet slike medisiner lettere.



Tja, det kan jo virke som at du har vært heldigere enn folk flest iallfall.
Jeg har selv stått på alt fra Sobril til Xanor i alle år, men siden jeg har begynt i LAR så er det blitt veldig vanskelig å få benzodiazepiner utskrevet, de sier at jeg får være glad for at jeg får ADHD medisinene og morfinen.
De argumenterer på en helt hjernedød måte, påstander om at morfin er sterkere enn både metadon og subutex, blablabla. Jeg har gitt opp.

Ser man bort i fra akkurat dette så har jeg stort sett vært heldig med å få ting utskrevet jeg også, men grunnet dårlig valg av fastlege ved to anledninger har jeg fått kjenne på hvor oppgitt man kan bli når man ikke får det.
Denne følelsen vet jeg om mange som har blitt møtt med, gang etter gang, år etter år.
Folk som står med angst opp til halsen og allikevel ikke får så mye som en eneste sobril. Folk som blir puttet på C-preparater og ender opp med å hate seg selv og livet på grunn av voldsom vektøkning og tap av energi.
Eksempler som dette finnes det uendelig av, det finnes derimot relativt få som har fått alvorlige problemer ved bruk av beroligende fra lege, det er derfor det er så stygt å se det som foregår på grunn av denne A og B-fobien.



Jøss, Halcion og rohypnol. Det er det iallfall ikke mange som får utskrevet. Det kan nok tyde på at du er eksemplarisk i formidlingen av behovene dine.
Har kun prøvd sistnevnte, men det begynner å bli mange år siden!
Vis hele sitatet...
Vel vi er i samme båt her angående våre meninger. Jeg er ikke inne i LAR helt enda men jeg ville garantert fått en plass om jeg søkte... Vi skal likevel ikke sammenligne vår rorbåt ut av denne situasjonen. Og heller ikke glemme individ og forskjeller. Få ser det men jeg er fullstendig narkis på egentlig alt. Jeg vet ikke hva jeg er nå lenger dependent til eller addicted. Tok nå 55mg med nitrazepam og det er for lite så det sier meg at jeg har en toleranse sammen men 10mg alprazolam og 75mg zopiklone.

Stemmer som jeg sier at både triazolo(Halcion) og Rohypnol(8mg) slått sammen med zolpidem 40mg burde slå meg ut med etanol. Du skal ikke se bort ifra at jeg setter skoene på en rar plass i kveld. Jeg er diagnostisert med paranoid, borderline og dyssosial PF. Sistnevnte kan jeg ikke ta stilling til da det er feil. Men jeg HATER dem. Ønsker deg vel lykke til og jeg blir nok kastet ut på grunn av oppførsel, jeg kan ikke kontrollere dem. De får ingenting av meg.


Jeg skal ikke si hva jeg ønsker dem en lys fremtid. Saksmål bliir ikke satt igang av meg og de får sparken. Man vet ikke hvem man kødder med, jeg har ingenting å tape, Q-hcl er en off-label, noe alle blir satt på, derav venner familie, og generelt personer jeg bryr meg om.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Oppdatering slutte med Xanor.
Nå har det gått drøye 3 måneder uten ei pille.
Kroppen er fremdeles helt ute,hue også. Er ikke tilbake i jobb og dagene er tunge. Har ikke fått noe seponeringshjelp av fastlege. Dette tar tid. Jeg anbefaler INGEN å gå cold på Ksalol. Det er faktisk ikke verdt det. Jeg gjør det kun på den trass. Ingen har hatt noe som helst tro på at jeg kunne klare dette,derfor står jeg i det. Det er vondere en jeg ante,Helt latterlig faktisk. Fiks dere 20-40 brett før dere går inn i en avrusning og vær fryktelig disiplinerte!
Det kommer vel bedre dager etterhvert.
Keep figthing folks.
Sitat av Superleeds73 Vis innlegg
Oppdatering slutte med Xanor.
Nå har det gått drøye 3 måneder uten ei pille.
Kroppen er fremdeles helt ute,hue også. Er ikke tilbake i jobb og dagene er tunge. Har ikke fått noe seponeringshjelp av fastlege. Dette tar tid. Jeg anbefaler INGEN å gå cold på Ksalol. Det er faktisk ikke verdt det. Jeg gjør det kun på den trass. Ingen har hatt noe som helst tro på at jeg kunne klare dette,derfor står jeg i det. Det er vondere en jeg ante,Helt latterlig faktisk. Fiks dere 20-40 brett før dere går inn i en avrusning og vær fryktelig disiplinerte!
Det kommer vel bedre dager etterhvert.
Keep figthing folks.
Vis hele sitatet...
Fy f... Det er sjukt imponerende.
Heier på deg!
Stay strong
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor blir det verre når man har sluttet ett par ganger før?
I forhold til opiater så heter det kindling effekten, vet ikke om det er samme for benzo. For hver gang man har fått abstinenser av bruk, så skal det mindre bruk til for å få abstinenser og abstinensene blir værre og lenger for hver gang.
Mvh
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan er det med søvn for deg TS og andre som sliter med abstinenser? Synes insomni og søvnforstyrrelser er det verste med å prøve å slutte.

Et par tanker:
De som bruker benzo primært terapeutisk og ikke for rus, de begynte på det av en grunn. I de fleste tilfeller forskjellig angstproblematikk. Sosial angst, generell angst osv. Så man må huske på at "baseline" (vet ikke et godt norsk ord for dette) ikke var på topp før man begynte med disse medisinene. Da kan man vel heller ikke forvente at man kommer tilbake til en god baseline når man slutter?

Folk med f.eks. hjertefeil, diabetes, høyt blodtrykk er også avhengig av å måtte gå daglig på medisiner for å ha et fungerende liv. Man kan da stille spørsmålet hvorfor det er verre å stå på medisiner når hjernen er syk. Jeg sier ikke at tabletter bør være førstevalg, men i noen tilfeller blir det veldig vanskelig uten.
Jeg skal edite og legge til at jeg har fått innsøkt preparerer dette forumet trodde var dødt som feks Halcion og Rohypnol for ikke lenge siden. Halcion er definitivt kraftigt og jeg hører gjerne fra andre hva de opplevde av doser så små som 0.125mg

Ikke noe spesielt med halcion egentlig. Litt mer potent enn xanor med tilsvarende knockout-effekt, men jeg sov ikke noe lenger på det. Lite poeng i å prøve anskaffe dette når man har xanor.
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Fy f... Det er sjukt imponerende.
Heier på deg!
Stay strong
Vis hele sitatet...
Tusen takk mister.
Noen dager er litt mer ok enn andre,det får jeg innrømme
Tror alle fikser å slutte,men det må være en veldig god grunn. Merker jeg er veldig negativ i skrivingen,Så jeg får putte på litt positivitet. Pissa rent hos legen igjen igår,og det er jo litt kult da. Så får jeg Ketapin å sove på,anbefales. Lengter hver dag til de blå soldatene,men aner nok at ting blir bedre. Have to keep figthing.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor blir det verre når man har sluttet ett par ganger før?
Vis hele sitatet...
Har vel sluttet med et eller annet hele livet. Dette er det drøyeste. Røyka blås i 33 år,det var mest savn da jeg kasta gallen. Dette er litt mer fysisk og psykisk rock'n roll. Men det går jo fremover. Men lengter etter ro i kropp og hue 24/7. Kjipt å være hekta,men ganske behagelig å være rolig. Livet er for kjipt,tror jeg.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan er det med søvn for deg TS og andre som sliter med abstinenser? Synes insomni og søvnforstyrrelser er det verste med å prøve å slutte.

Et par tanker:
De som bruker benzo primært terapeutisk og ikke for rus, de begynte på det av en grunn. I de fleste tilfeller forskjellig angstproblematikk. Sosial angst, generell angst osv. Så man må huske på at "baseline" (vet ikke et godt norsk ord for dette) ikke var på topp før man begynte med disse medisinene. Da kan man vel heller ikke forvente at man kommer tilbake til en god baseline når man slutter?

Folk med f.eks. hjertefeil, diabetes, høyt blodtrykk er også avhengig av å måtte gå daglig på medisiner for å ha et fungerende liv. Man kan da stille spørsmålet hvorfor det er verre å stå på medisiner når hjernen er syk. Jeg sier ikke at tabletter bør være førstevalg, men i noen tilfeller blir det veldig vanskelig uten.
Vis hele sitatet...
Her treffer du veldig. Angst og uro har preget meg i 50 år. Så du har helt rett når du skriver at disse tinga slår inn for fullt når man må kule an med snadder. Da er det fryktelig lett å tenke at jeg trenger for fa.. med noe å roe ned ubehaget med. Jeg skulle selvsagt ønske jeg hadde en kul fastlege. Da hadde livet vært greiere. Men det er litt gøy også,å kjenne på faenskapet som herjer. Interessant på en latterlig måte. Så er jeg den typen som bestemmer meg,Så blir det sånn.
Om dette anbefales? JA FAKTISK.
Sist endret av Superleeds73; 1. september 2023 kl. 11:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Superleeds73 Vis innlegg
Tusen takk mister.
Noen dager er litt mer ok enn andre,det får jeg innrømme
Tror alle fikser å slutte,men det må være en veldig god grunn. Merker jeg er veldig negativ i skrivingen,Så jeg får putte på litt positivitet. Pissa rent hos legen igjen igår,og det er jo litt kult da. Så får jeg Ketapin å sove på,anbefales. Lengter hver dag til de blå soldatene,men aner nok at ting blir bedre. Have to keep figthing

Har vel sluttet med et eller annet hele livet. Dette er det drøyeste. Røyka blås i 33 år,det var mest savn da jeg kasta gallen. Dette er litt mer fysisk og psykisk rock'n roll. Men det går jo fremover. Men lengter etter ro i kropp og hue 24/7. Kjipt å være hekta,men ganske behagelig å være rolig. Livet er for kjipt,tror jeg.



Her treffer du veldig. Angst og uro har preget meg i 50 år. Så du har helt rett når du skriver at disse tinga slår inn for fullt når man må kule an med snadder. Da er det fryktelig lett å tenke at jeg trenger for fa.. med noe å roe ned ubehaget med. Jeg skulle selvsagt ønske jeg hadde en kul fastlege. Da hadde livet vært greiere. Men det er litt gøy også,å kjenne på faenskapet som herjer. Interessant på en latterlig måte. Så er jeg den typen som bestemmer meg,Så blir det sånn.
Om dette anbefales? JA FAKTISK.
Vis hele sitatet...
Ja da har jeg en siste kunngjøring som trådstarter. Har vært nykt i omtrent 6 mnd. Det holder nå. Er ikke abstinent tror jeg,men har fått det de kaller livet i fanget. Jeg strekker begge armene i været og overgir meg. Jeg vil ikke kjempe hvert sekund i døgnet,kun for å fks beholde jobb eller å være streit. Det ble for tungt. Jeg ga det et realt forsøk,men nå er det nok. Handler meg Sobril og tar meg noen velfortjente netters søvn igjen. Jeg skammer meg overhodet ikke. Jeg gikk all in og tapte. Takker alle som har lest og oppmuntret underveis. Skylder dere å være ærlig. Ser frem til å ikke måtte slite meg gjennom hvert jævla døgn. Anbefaler alle å prøve om man har lyst. Så trenger jeg jo ikke gå tilbake til 10-15 mg xanor om dagen.
Fred være med dere gode freaks.
morkakespisende
Ikke ta det så tungt, reevaluer når du har fått hvilt ordentlig på en hodepute av sobril! Det er bare litt kjemi, hvem sier man må være sammenhengende totalavholds for å ha en OK eksistens? Være litt livsfokusert og ikke bare "slutte-fokusert". Godspeed.