Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1948
Da mener jeg ikke sjanger som racing osv..

Tenker da i forhold til "indie" game eller "aaa" spill?

vett at indie spill er småspill å storspill er typisk "aaa" men hva me disse spillene som er mitt i mellom? Micromachines f.eks hva type spill er det? indie? hva med mario? crash bandicoot osv? er dette spill en typisk kan lage selv alene eller med få person?

"aaa" spill kreves jo ganske mange folk til for å lage slike type spill viss en skal bli ferdige me spillet innen en viss tid.. viss ikke vil de ta flerne år for å bli ferdig
Indie og AAA er egentlig ikke sjangre. Det sier mer om budsjettet til spillet.

Mario blir laget av nintendo, og er derfor AAA. Indie betyr bare uavhengig spillutviklere (independant). Gjerne et lite team - og derfor mye lavere budsjett.

Siden indiespill har så mye lavere budsjett betyr det at du må forvente mindre flashy grafikk og andre konpremiss som gjør spillet enklere å lage.

Svarer ikke helt på spørsmålet ditt men spill som Mario kan fint være både indie og AAA, så vanskelig å definere.
Sist endret av etse; 25. februar 2019 kl. 01:40.
The Witcher spillene er jo publisert av utvikleren så kan jo kalle det for indie.
Sist endret av Doktor Hodebry; 25. februar 2019 kl. 03:35.
takker og bukker for begge svar! :-) da forstår jeg endelig forskjellen!
Det å bruke A'er refererer til forventede salgstall, og på den skalaen er vel indie knapt A mens de største utgivelsene er AAA. Hele greia er litt forvirrende. Hellblade ansees som en god mellomting, og det får mye bra omtale. Anbefales.
Sist endret av F4celess; 26. februar 2019 kl. 19:22.